5 Aralık 2012 Çarşamba

4 Rita Hunter - Aşkın Ateşi


Bir üçlemenin (Ateş Dizisi) ilk kitabı aynı zamanda yazarın okuduğum ilk kitabı. Yer yer sıkılmış olsam da Adrian'a öfkelensem de fena bir kitap değildi. Nedendir bilinmez okurken bazen sıkıldığımı hissettim. Sanki sayfalar çevrilmiyormuş gibi geldi ama İsabel'in Londra'ya gitmesinden sonraki kısımlar bir çırpıda okundu.  Genel anlamda kitabı beğendim ve doğal olarak da serinin Ruhun Ateşi ve Kalbin Ateşi kitaplarını da okumak istiyorum. Yanılmıyorsam seri üç kont arkadaşı konu alıyor. İlki Aşkın Ateşi Kont Adrian'ı konu aldı diğerlerinin de Brendan ve Stephen'ı konu alacağını düşünüyorum ki eğer öyleyse özellikle Brendan'ın kitabını merak ediyorum... Pek suratsızdı çünkü :)

Her neyse kitabın yorumuna gelecek olursam kitabın karakterleri bence yeterince güçlü ve konuda özgündü. Onca okuduğum aşk romanları ile benzerlikleri yoktu. Isabel'in asiliğini yere göğe sığmaz enerjisini ve duygularını dışa vurumunu çok sevdim. Adrian'a da yeminle sinir oldum. Ya nasıl bir insan karşısındakini kırdığını bile bile kırar... Özellikle evlenmeden önce Elenour'un odasındaki konuşmalarda yanımda olaydı o Adrian parçalamıştım. Ama kitabın çok severek okuduğum kısımları Isabel'in çiğ patates yediği mutfak sahnesinden sonrakiler. Özellikle evlendiklerinden sonra birbirlerine aşklarını ilan etmeleri çok romantikti. Bu konuda romantizmi ve aşkı hissettirmişti yazar. Ancak özellikle son bölümü çok çok çok beğendim. Adrian ve Isabel'i mutlu aile tablosu ile görmek çok güzeldi.

Detaylı bir yorum yapmaya girersem kitap içeriğine girerim bu yüzden kısa keseceğim. Kitap genel anlamda güzeldi, nedenini bilmediğim sebeplerden dolayı her ne kadar bazı yerlerde sıkılsam da genel anlamda sevdim kitabı. Dediğim gibi serinin diğer iki kitabını da alıp okuyacağım. Tarihi aşk romanı severlere de tavsiye ederim.

Kitabın konusunu aşağıda belirtiyorum:

Masum bir plan kimsenin canını yakmazdı değil mi?
Isabella Gwen Sullivan kadar fedakâr bir kızın dostu için yapmayacağı hiçbir şey yoktu. Ancak sağduyu konusundaki genel sorunu bazen ipin ucunu kaçırmasına neden olabiliyordu. En yakın arkadaşı Fredy deli gibi sevdiği Vivian tarafından hiçbir sebep yokken terk edilmiş, üstüne üstlük onun Henfield Kontu Adrian Eaglestone ile nişanlandığı haberini almıştı. Bu durumda o kıza ve nişanlısına iyi bir ders vermek kaçınılmazdı.Böylece Isabel ve Fredy bir hafta sürecek olan Henfield yaz balosuna katılmanın bir yolunu buldular. Planları basitti... Balo boyunca yeni evli bir çift gibi davranacaklar, bu sayede kıskandırma silahının eşsiz gücünü Vivian üzerinde deneyeceklerdi. 
Her şey kusursuz olabilirdi…
Tabii işler düşündükleri gibi gitseydi...
Adrian tekrar âşık olabileceğini hissediyordu... Geleneksel Henfield yaz balosunda güzeller güzeli Vivian ile nişanlarını kutlayacaklar ve cemiyetin takdirini kazandıkları kusursuz beraberliklerini ilan edeceklerdi. Ne var ki işler düşündüğü gibi gitmedi. Baloya katılan yeni evli tuhaf çift hayatlarına fırtına gibi girdiğinde yapabildiği tek şey önce rüzgâra kapılmak, sonra da o rüzgârı kendi lehine çevirmek oldu. Ödenmesi gereken bedeller biraz ağır ama son derece adildi. Neticede bu olayda kimse pek masum değildi. Özellikle de küçük yalanıyla ortalığı karıştıran Isabel’in masumiyetle uzaktan yakından hiçbir ilgisi yoktu...

4 yorum :

  1. Ben okudum ve sevdim kitabı. Zaten Rita Hunter'ı severim genelde üslubu açısından. Serinin diğer kitapları yayınlanmış mı? Tr'ye ne vakit gelecekmiş acaba?

    YanıtlaSil
  2. Yalnız Rita Hunter zaten Türk bir yazarımız kendileri Rita Hunter adı ile yayınlanmasını istemiş sanırım kitapları, normalde bir Türk yazarımız. Serinin diğer kitapları henüz çıkmadı ki bu kitapta yeni çıktı zaten :) Muhtemelen biraz zaman alır çıkması...

    YanıtlaSil
  3. Aaa büyük şaşkınlık yaşıyorum . Gerçekten şok etkisi oldu. Hiç bilmiyordum. O zaman daha da tebrik edilesi, sevilesi.

    Ben okuduğu hızda yazılsın isteyen absürd okuyuculardanım zaten. Beklemeyi sevmiyorum.
    İlk haftasında almıştım bu kitabı. Yani epey oldu bence. Yenisi çıksın yeaa.

    YanıtlaSil
  4. Rita'nın Tatlı Tuzak kitabıda okunmaya değer. :))

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın