18 Ocak 2014 Cumartesi

0 Kitap Haberleri (Orkinos Yayınları, Parodi Yayınları, Elf Yayınları, Altın Bilek Yayınları)


Bu haftalık kitap tanıtım haberleri yapmak gerçekten benim için eğlenceli olmaya başladı :) 
Aslında haber yayınlandığı gibi sizlerle paylaşmak isterdim ama malum ben çalışıyorum yoğun bir iş programım var bu aralar Çiğdem'inde öğrenci olması dolayısıyla finalleri falan var ders çalışıyor o yüzden pek vakit bulamıyoruz ikimizde. Ama sanki bu şekilde daha iyi gibi oluyor ya da bana öyle geliyor :)

Her neyse yine bu hafta yayınevleri boş durmayıp bol bol çalışıp biz, okurlar yeni kitap haberleri verdiler. 
Bazıları telif haklarını aldıkları kitapları tanıttılar bazıları yeni çıkardıkları ve çıkaracakları kitaplar... 

İşte o haberler :)


"Seni İzliyorum" kitabı ile yayın hayatına başlayan Orkinos Yayınları, her okur kitlesine hitap edercesine önce erotik aşk romanı ile başladı şimdi polisiye romanıyla devam ediyor. 

Mark Billingham kaleminden "Ölüme 5 Kala" kitabını okurlarıyla buluşturuyor. Polisiye severlerin seveceği bir yazar ve kitap olacağını şimdiden söyleyebilirim. Şahsen yazarın adını bir iki yabancı bloglarda duymuştum. Dolayısıyla kitabın sevileceğini düşünüyorum. 

Kitabın tanıtımını paylaşmadan bir şey daha söylemek istiyorum. Kitapta Tom Thorne'un bir macerasını okuyoruz. Yazarın Tom Thorne adında bir serisi var ve belli mi olur belki yayınevi o seriyi yayınlar ;) 

Ahh bir de neden bilmiyorum ama polisiye kitaplarda beyaz zemine siyah yazıyı seviyorum :))

Kitabın tanıtım yazısını aşağıda sizlerle paylaşıyorum:
Aslında bir ritmi var şey gibi adını siz getirin ağaç kakan ya da ona benzer bir şey gibi. Tak tak tak 
Belki de tik tik tik tıpkı saat gibi Ölüme götüren usul usul yaklaşan bir ses. Terry Mercelın otuz yıllık öfkesine bedel olan seri cinayetler ve insanın kanını donduran soğukkanlılık Her şey büyük planın bir parçası gibi ilerliyor. 
Ölüme 5 Kala romanıyla İngilterenin sisli caddeleri suç dolu mahalleleri ve cinayet sahneleri ile çözülmesi gereken bir bilmecenin tam içindesiniz 
Polisiye gerilimde diğer bir nokta önemli karakterler tarafından hayat verilmiş ve mizahla birbirine bağlanmış olmasıdır. Bu tam da öyle bir kitaptır.-Sunday Mirror  
Ölüme Beş Kala romanı ölçülü bir şekilde melankolik bir ruh halini göstermektedir. Onun yazıları yıllar geçtikçe olgunlaştı. Yakın zamanda yaratılmış olan Thorne okuyucuyu sadece Londradaki hayatla değil yaşlanma ve emeklilik umuduyla da karşı karşıya bırakır. - James Kidd The Independent 


 Parodi Yayınları'nın hızına yetişmek pek mümkün görünmüyor. Oldukça iyi ve bomba gibi kitaplarla okurların karşısına çıkıyorlar. Yayınevinin en yeni kitabı "Between" Serisinin ilk kitabı...

April Genevieve Tucholke kaleminden şimdilik 2 kitap olan "Between" Serisinin ilk kitabı "Derin Sularla Şeytan Arasında" kitabını yayınevi yayına hazırlıyor. Kitap okurlarına fantastik diyarların kapılarını adına kadar açıyor. Paranormal aşk ve geç yetişkin (young adult) kategorilerinde bulunuyor kitap. Bu türü severlerin keyifle okuyacağı bir kitap gibi görünüyor ki çaktırmayın bene merakla bekliyorum kitabı =)

Kitabın tanıtım yazısını sizlerle paylaşıyorum. Ah bir de kapak orjinal kapak tasarımı sizce de oldukça ilgi çekici ve egzotik görünmüyor mu? :))

Geçmişi sırlarla dolu esrarengiz Freddie… Ölü Freddie’nin hatıralarına düğümlü Violet White… Çarpık gülüşlü, mükemmel yalancı River West… 
Okyanus kıyısındaki sıradan kasaba Echo’da her şey olağandı. Ta ki bir gün esrarengiz yabancı River West, White ailesinin köhne malikânesi Citizen Kane’in misafir evini kiralayana kadar… Çarpık gülüşlü, zeki ve mükemmel bir yalancı olan River, birkaç gün içinde hem Violet’ın hem de tüm Echo kasabasının hayatını değiştirir.  
Doğaüstü yetenekleri olan River, herkes için tehlike saçarken, Violet için hem tekinsiz bir yabancı hem de karşı konulmaz bir varlıktır. Bu gizemli misafirle birlikte White ailesinin sırları da birer birer ortaya çıkmaya başlayınca, Violet kendisini sımsıkı bir düğümün ortasında bulur.

Vee bomba gibi haberler Elf Yayınları'ndan geldi. Yayınevi haklarını aldıkları ve yakında okurları ile buluşturacakları en yeni kitaplarını görücüye çıkardı... Ki aralarında isimi en çok duyulan serilerden biri de var :)

İlk olarak "Fixed on You" ile başlamak istiyorum çünkü bu kitabın adını çok duymuş, konusunu beğenmiş ve okumayı hep istemiştim şimdi Türkçe'si çıkacak onu bekleyeceğim boşuna İngilizce'sini okumayayım değil mi? :)

Laurelin Paige kaleminden "Fixed" serisinin ilk kitabı olan "Fixed on You" yakında Elf Yayınları'nın logosu ile çıkıyor. Yayınevi seriyi yayılaycaklarını duyurdular ama henüz bir tarih vermediler ama bu yıl içinde çıkacak sanırım "yılın bombası" diyerek tanıttılar :)) Seri şuanda 3 kitaptan ve bir ara kitaptan oluşuyor. Erotik aşk romanı, günümüz aşk romanı ve chick-lit kategorilerinde yer alıyor... Açıkçası ülkemizde pek bu tür kapaklara sıcak bakılmasa da orijinal kapakla yayınlanmasını istiyorum bu kitabın belki biraz sansürleyebilirler isterlerse ama orijinal olsun isterim :) Nedense orijinal kapaklara her zaman ayrı bir sempatim var :)

Neyse Elf'in ikinci kitabı Mike Carey'in "Felix Castor" serisinin ilk kitabı "The Devil You Know". Seride şuanda yayınlanmış 5 kitap var devamı gelir mi bir bilgim yok ne yazık ki ama "Felix Costar" serisi Paranormal, doğaüstü olayları, şeytanları, hayaletleri olan fantastik bir kitap. Imm nefis bir şeye benziyor değil mi? :))

Elf'in haklarını satın aldığı yeni iki kitabı da aynı yazara ait. Saskia Sarginson'un yayınlanmış iki kitabını yayınlayacak yayınevi. Kitapları "The Twins" ve "Without You". Her iki kitap hakkında pek bilgim yok ne yazık ki bu yüzden size pek bilgi veremeyeceğim üzgünüm. :(

Elf'in son olarak duyurduğu kitap Nora Melling'in "Schattenblüte Serisi"nin 3. kitabı... Diğer iki kitap henüz yayınlanmadı bu durumda serinin Elf'te olduğunu düşünebiliriz. Genç yetiştin ve fantastik kategorilerinde yer alıyor. Ayrıca kapak tasarımları da oldukça hoş :))


Ve son olarak Altın Bilek Yayınları'nın yeni yazarı Kristen Middleton... Yayınevi dün duyurdukları bir haberde yazarın kitaplarının haklarını aldıklarını ve "The Mage" ve "The Guardian" kitaplarını yayınlayacaklarını söylediler.

Açıkçası kitapların kapaklarından fantastikmiş gibi bir izlenim uyandırıyor ama emin değilim kitaplar hakkında hiçbir fikrim yok ama dilerim yayınevi orijinal kapakları kullanır her iki kitap içinde... Sizce de çok dikkat çekici değil mi? Bence kitaplıkta çok hoş duracaktır eğer sırtlarında da kapaktakine benzer resim varsa... :))


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın