28 Mayıs 2013 Salı

0 Linda Howard - Raintree: Cehennem


Üç farklı yazarın kaleminden çıkan "Raintree Serisi"nin ilk kitabı "Cehennem"... İlk kitabı Linda Howard yazmış ve resmen kalemini döktürmüş... Ne muhteşemdi ama...

Yazarın kalemini zaten seviyordum, akıcı sürükleyici ve merak uyandırıcı yazıyor ki bu kitabında da öyle ve elinden bırakmak imkansız. Hani ertesi gün kalkıp işe gitmeyecek olsam dün sabahlar bitirirdim kitabı o derecede kaptırmıştım kendimi...

Konusu çok akıcı ve merak uyandırıcıydı. Olaylı başlayıp da olaylar hiç durdurak bilmeden devam ederken buna usta bir şekilde aşkı harmanlaması yazarın ne müthiş bir kalemi olduğunun ispatı. 

Kitabın konusu cidden çok ilginçti. Değişik, farklı ve özgün... Dante'nin yetenekleri Lorna'nın önsezileri ve sayılarla olan yeteneği... Karşılaşmaları, kazalar yangınlar... her şey o kadar ustaca işlenmiş ki film izler gibi okudum kitabı. 
Kitapta hep olay vardı, hiç durulmuyor, sakinleşmiyordu. Dante ve Lorna arasındaki konuşmalarda bazen çok eğlendim bazen de Dante'ye kızdım. :)) Zihin kontrolü çok fenaydı... 

Kitabın konusundan kısaca bahsetmek gerekirse; Lorna, Dante'nin kumarhane oteline geliyor kumar oynuyor devamlı kazanıyor ve Dante hile yaptığını düşünüyor onu odasına çağırıyor ve olaylar patlak veriyor. Raintree klanının düşman klanı olan Ansara klanının üyelerinden bazıları Dante'ye saldırıyor ve Lorna'da Dante'nin yanında olunca olayların akışına Dante'yle sürükleniyor derken aralarındaki ilişki ilerliyor. :)) detaya girmeyeyim dedim sonra kitap içeriği olur :)

Normalde bu kitaptaki gibi çabuk aşık olunan hemen ilanı aşk edilen kitaplar bana yapmacık gelir ama bu kitapta aralarındaki çekim o kadar güzel işlenmiş ki yapmacık ve olanaksız gelmedi gerçi fantastik kitaplarda bu çekimlerin aşka dönüşmesi zaten alıştığımız bir durum :))

Kitapta içime sinmeyen tek şey kısa olmasıydı. Bu kitap en az 350 sayfalık bir kitap olmalı ve okuyucuya doyasıya okumasına fırsat vermeliydi. Çerez gibi hemen bitti. 

Seri kitap olduğu için kitap yarım bitti, devam kitabı olan ikinci kitap "Adalet" haziran ayında çıkıyor onu beklemek zor olacak şimdi...

Neyse, kitapta çeviri kusursuzdu, ben çok beğendim çeviriyi...  kitabın akıcılığı bozulmamıştı bu yüzden de yayınevini ve çevirmeni tebrik etmek gerek :))

Ahh bir de şu söz çok hoşuma gitti. Dante, Lorna'ya söylüyor sizinle paylaşmak istedim :)

"Hayat mükemmel değildir, onunla her anında mücadele etmen gerekir."

Kitabı henüz almadıysanız şiddetle tavsiye ederim okuyun :) Fantastik aşk romanı gibiydi. Hafif bir gizemde vardı içinde tabi :)

Raintree Serisinin diğer kitaplarını da belirtmek istiyorum. 
Kitabın konusunu aşağıda sizlerle paylaşıyorum:
Raintree Klanı tarafından bozguna uğratılmalarından iki yüz yıl sonra Ansara büyücüleri, bu en amansız düşmanlarının karşısına bir kez daha çıkmaya hazırlanıyorlardı. Dante Raintree bir kral olarak klanını korumak zorundaydı ama karşısına çıkan Lorna Clay sadece yüreğini değil, neredeyse klanına duyduğu sadakati bile sarsacaktı. Lorna’ya güvenemediği gibi ondan uzak da duramıyordu.   
Reintreeler, doğaüstü güçlere sahip olmalarının yanında, modern hayatın içinde yaşıyorlardı. Bu savaş, klanın sadakat ve ilişkilerini test edecekti. Düşmandan gelen ilk darbede her zaman hükmettiği ateş bu kez onu yeniyordu. Dante, klanıyla birlikte, galip çıkamayabilecekleri bir kavgayla yüzleşmek zorundaydı.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın