24 Nisan 2017 Pazartesi

0 Franz Kafka - Dönüşüm

Franz Lafka uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı. Ancak bilirsiniz ki öğrencilik yıllarında klasikleri okunmak için o kadar baskı gördük ki bizler için birer öcü olup çıktılar. 

Şimdi instagramda katılmış olduğu Franz Kafka okuma etkinliğini bahane edip Dönüşüm'ü okudum. Aslında sıkılıp bırakacağımı sanıyordum ama kısacık bir hikaye olmasının ve içerisindeki mesajdan sonra bitirdim. 

Dönüşüm; pazarlamacı olan Gregor Samsa'nın bir sabah uyanıp da böceğe dönüşümünden sonrasını konu alıyor.  Gregor'un hisleri, duyguları, ailesinin davranışlarına kadar...

21 Nisan 2017 Cuma

0 Kevin Brooks - Ölüm Defteri

 
~~~*~~~
Şu anda benim için yalnızca bir kağıt parçasısın. En iyi ihtimalle bir aynasın. En kötü ihtimalle de beni hedefe götüren bir adamsın. İşin doğrusu, tüm yaptığım kendimle konuşmak. 
~~~*~~~
 
Hayatımda okuduğum en psikopat kitaplardan biriydi. Cidden yani... okurken benim psikolojim bozulmuş olabilir.

Çıktığında konusuyla ilgimi çeken Ölüm Defteri, uzunca bir süre elimde oyalansa da bitti. Beğendim mi beğenmedim mi kararsızım açıkçası.
 
Kitabın konusu; 16 yaşındaki Linus, bir gün yaşlı adamın birine yardım ederken kaçırılıyor. Gözlerini açtığınsa altı odası, bir banyosu ve bir mutfağı ola  bir yerde buluyor. Onun tahminine göre yer altında olan ama nerede olduğu belli olmayan bir yerde tek başına başta fidye için kaçırıldığını düşünerek bir sonuca varmaya çalışırken bir gün küçük bir kız sonra ardısan üç adam ve bir kadın geliyor. İş basit bir fidye kaçırmasından daha başka boyutlara taşınıyor. İzleniyorlar... dinleniyorlar... cezalandırılıyorlar...

12 Nisan 2017 Çarşamba

2 Işılca - Sedat (Bir Türk Masalı #4)

~~~*~~~
Benim şansım Bekir ve Ali'ydi. Nolmuş yani piçsem? Ne olmuş dünyada tek bir akrabam yoksa? Sırtımı dayayacağım, gözümü bile kırpmadan canımı vereceğim insanlar var. Baba gibi Bekir, yıkılmaz duvar gibi Ali'm var. En olmazım, ulaşılmazım Duygum var. Her şeye rağmen...
~~~*~~~
 
Tüyap'tan beri elimde olan ama henüz bu develerden ayrılmak istemediğimden okumayı ertelediğim bir kitaptı Sedat.
 
Ah bir de tabi deli gibi merak ettiğim... çünkü diğer üç kitapta Sedat hep bir gizemdi... geçmişi, nasıl bu kadar büyüdü? Hep bir sır ve gizem... artık bu gizem aralandı ve Sedat'ı tanıdık hem de... iç çamaşırına kadar pardon, kirli çamaşırlarına kadar ;)
 
Işılca'nın okumadığım hiçbir kitabı olmadığı düşünülürse kadının kalemini sevdiğimi anlamışsınızdır. Bir tek Köle'nin son basımını okumadım ama onu da yakında okuyacağım, önce Sedat'ı sindirmem lazım.

3 Nisan 2017 Pazartesi

0 Lynsay Sands - İskoç Gelini ( Highlanders #3 )


~~~*~~~
Greer saha önce hiç Saidh gibi bir kadın görmemişti. Saidh onun soluğunu kesiyordu ve Greer onu bulduğu ve kazandığı için ne kadar şanslı olduğuna inanamıyordu.
~~~*~~~


Ben ve benim bitmek tükenmek bilmeyen İskoç aşkım :)
Historical romance sevdiğimi biliyorsunuz ve çıkan her kitabı da alıp dener tadına bakarım. Hele de lordları leydileri bir kenara bırakılırsa kesinlikle vazgeçemeyeceğim İskoç'lardır.

Seviyorum onların hikayelerini, aşklarını... savaşlarını... kadınlarını sahiplenmelerini...

Lynsay Sands'ın daha önceden bir kitabını okumuş ve kalemini sevmiştim. Eğlenceli ve akıcıydı kurguları dolayısıyla da yeni çıkan bu kitabı da okumak istedim. Ki yazar beni yanıltmadı beklediğim kurguyu önüme koydu.

31 Mart 2017 Cuma

0 Zeynep Işıklar - Bal Köpüğü

 
~~~*~~~
Seni gördüğümde, hatta görecek olma düşüncesi içerisindeyken hızlanan kalp atışlarım beni sana getiriyor. Kısa zamanda alıştığım dokunuşlarının varlığını arıyor tenim. Hayatımda gördüğüm en güzel tona sahip kahve gözlerini görmek için deliriyor gözlerim. Dudakların... ah o dudakların, Görkem. O tadı alıp da vazgeçmem mümkün mü?

~~~*~~~

Ve seri bitti. Seri diyorum çünkü kitapların karakterleri birbirleri ile bir bütündü. Bu yüzden tavsiye yorumun sonunda belirttiğim sıraya göre okumanız.
İlk okuduğum Sen misin Eksik Parçam olmasına rağmen o kitabı daha çok beğenmiştim. Çünkü içerisine azıcık da olsa ekşın katmıştı yazar. Beni bilirsiniz ekşını severim hele bir de aşkla harmanlanmışsa yeme de yanında yatlık olur benim için. Dolayısıyla Mevsim'i okurken istemsizce onunla kıyaslamış ve durgun gelmişti benim için.

29 Mart 2017 Çarşamba

1 Kitap Tanıtımı

Kitabın adı      : Kahya ve Klara
Orijinal adı     : Undermajordomo Minor
Yazarı              : Patrick de Witt
Çevirmen        : Kıvanç Güney
Yayınevi           : Domingo Yayınevi
Sayfa sayısı      : 385

Kitabın tanıtım yazısı: 

Time dergisi “Yılın En İyi 10 Romanı” Seçkisinde
Man Booker Ödülü Finalisti SISTERS KARDEŞLER’in Yazarından


‎ Kartpostallara layık doğası ve insan azmanı sert adamlarıyla meşhur Bury köyünün cılız, müzmin yalancı ve yalnız sakini Lucien Minor. Baştan başlaması gerek. Çok uzaklardan, hırsızından hırlısına envai çeşit insanın ve güzeller güzeli Klara’nın yaşadığı bir kasabaya tepeden bakan esrarengiz Von Aux Şatosu’ndan gelen kâhyalık teklifini kabul ediyor. Çok geçmeden şatonun
–efendisi Baron Von Aux’un kayıplarda olması dahil– pek çok gizemi barındırdığını anlayacak ve kendini kibar hırsızlar, dengesiz aristokratlar ve soğukkanlı cinayetlerle dolu bir maceranın içinde bulacak.
Karşınızda Sisters Kardeşler’in yazarı Patrick deWitt’in yeni harikası Kâhya ve Klara. Nasihatsiz bir masal, kapkara bir komedi ve belalı bir aşk hikâyesi.



“Büyük Budapeşte Oteli ve Alice Harikalar Diyarında’yı düşünün, kabaca doğru yoldasınız. Yetişkinler için Kafkaesk bir peri masalı... tuhaf biçimde komik.”
TIMES
*
“‘Gülüşmekten hiç hazzetmem Lucy. Bana sorarsan, kahkaha insan vücudunun çıkarabildiği en bayağı sestir’ diyor başkâhya. Kitabı okurken o bayağı ve nahoş sesi pek çok kez çıkardım.”
Wall Street Journal

28 Mart 2017 Salı

0 Brenda Joyce - Oyun ( de Warenne Dynasty #3)

 
~~~*~~~
"Senin koruyucun var Katherine, tüm dünyada tek bir koruyucun var ve o da benim." 
"Ama beni kendinden koruyamayacaksın." 
~~~*~~~

Sonunda 11 kitaplık "de Warenne Dynasty" serisinin sonuna geldim. Brenda Joyce'un severek takip ettiğim bir yazar olmasının yanında severek okuduğum serisini bitirmenin verdiği hazzı yaşıyorum.
 
Brenda Joyce, akıcı, her daim merak uyandırıcı, tarihsel gerçekliği olan olayların içerisine serpiştirdiği kurguyla muhteşem bir kitap çıkarıyor. 
Özellikle yayınlanan som üç kitabının sonunda yer alan teşekkürler yazısında olayların gerçekliliğini vurgulaması ise kitabı daha da etkileyici kılıyor.
Artık 11 kitabını okuduğum yazar sevdiğimi ve favori yazarlarımdan olduğunu anlamışsınızdır diye düşünüyorum.

23 Mart 2017 Perşembe

0 Zeynep Işıklar - Mevsim


~~~*~~~

"Bir teras keyfim vardı, o da yakışıklı bir piç tarafımdan elimden alınmıştı!"
***
"Üç kuruşluk teras keyfim vardı, o da kızın teki sayesinde dibe battı!"

~~~*~~~


Yazarın okuduğum 2. kitabı ayrıca serinin de ikinci kitabı olan Mevsim'i de bitirmiş biri olarak diyorum ki... Sen misin Eksik Parçam kadar iyi değildi.

Üzgünüm... çok acımasız başlamış olabilirim ama tarafsız olarak yorum yapmam gerekirse kitabın durgunluğu zaman zaman sıkılmama neden oldu diyebilirim. Acaba yazarın yayınlanan ilk kitabı olmasının acemiliğimi bilemedim.

Yalnız yanlış anlaşılması  kitabı beğenmedim demiyorum sadece ister istemez Sen misin Eksik Parçam ile kıyaslama yapıyorum ve onun kadar iyi bulamadım.

20 Mart 2017 Pazartesi

1 Brenda Joyce - Gölün Sözü ( de Warenne Dynasty #2 )


~~~*~~~

"Az önce sana sadakat sözü verdim. Seninle ilgileneceğime söz verdim.
Ama sen görev duygundan vazgeçmiyorsun. Benimle uzlaşmıyorsun."~~~*~~~

Bana bu kitabın serinin en iyi kitabı olduğu söylenmişti ama Gönülçelen'den sonra onun kadar iyidir diye düşünmüştüm ama yanılmışım! Bu kitap tek kelimeyle muhteşemdi.

Bayıldım!

Serinin bence en iyisi bu ve daha iyisi olamaz!

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse, İskoçya'yı işgal etmek için önde bir keşif yapmak isteyen Stephen de Warenne (Rolfe de Warenne'in oğlu) kamp yaptığı yerde onları izlerken yakalanan İskoç Prensesi Mary'i esir tutar. Kimliğini Stephen'dan gizleyen Mary, Alnwick'e Stepten'ın kalesine götürülür. Daha sonradan kimliği ortaya çıkan Mary, adının temizlenmesi ve belki İskoçya ile barış sağlanmasına yardımcı olur diye Stephen ile evlenmek zorunda kalır. Bu evliliği başından beri istemeyen genç kadının kaçma girişimlerinden başarısız olan Mary sonunda Stephen ile evlenir. Ki zaten asıl olayda ondan sonra çıkar. Çünkü Normanlar ile İskoçlar arasında barış değil yeni bir savaş patlak vermek üzere... işte asıl mesele o zaman başlıyor çünkü İskoç Prenses Mary de Warenne, kocasına mı sadık olacak ülkesine ve babasına mı?

16 Mart 2017 Perşembe

2 Zeynep Işıklar - Sen misin Eksik Parçam?


~~~*~~~
Birine aşık olmak isterdim ben de. Sevmek... Eğlenmek... Flört etmek... Sevişmek... Özgürce, içimden geçen duygulara uyum sağlamak...
Bunların hepsini elimden almıştı.
~~~*~~~

Sanki asırlardır elimde olan ve okumayı hep ertelediğim bir kitaptı. Hatta kitap serisiydi çünkü yazarın diğer kitapları da elinde :)

Artık okudum ben de ki diğer iki kitabı da okuyacağım.
Öncelikle yazarın akıcı, sıkmayan, yormayan bir kalemi var. Bir de fazlasıyla cüretkar :) bir Türk yazardan +18 sahneler okumaya alışık değilim dolayısıyla bu tür sahneler bana oldukça büyük bir sürpriz oldu.

14 Mart 2017 Salı

0 Brenda Joyce - Gönülçelen ( de Warenne Dynasty #1 )

 
~~~*~~~
"Canı çok acıyordu. Adamın yakışıklı, güzel, gururlu yüzü gözlerinin önünden gitmiyordu; kalbiyse mantığına ihanet ediyor, Norman'ı yanına gelmesi, onu sakinleştirmesi ve oradan götürmesi için yalvarıyordu."
~~~*~~~

De Warenne Dynasty serisinin birinci kitabı Gönülçelen okundu bitti ama ne kitaptı be dedirtti. Cidden çok güzeldi ve diğer kitaplardan önce bunu okusaydım kesinlikle buna 5 onlara da 4 verirdim. O kadar yani..

Kitap, Kral William'ın en güvendiği ve en güçlü komutanlarından biri olan Rolfe'a Aelfgar'ı vermesi ve Rolfe'un oraya gidip kendi lordluğunu kurmaya başlamasını konu alarak başlıyor. Aelfgar'ın eski lordları asi olarak adlandırılıp kaçarken orada kendi hükmünü kurmaya başlayan Rolfe, eski lordlar Morcar ve Edwin'in üvey gayri meşru kardeşleri Ceidre'nin Rolfe'la olan ilişkisini, kız kardeşi Alice ile evlenmesini, isyanları, ihanetleri tutkuyu ve bir aşkın filizlenmesini konu alıyor.

10 Mart 2017 Cuma

0 Julie Heaberlin - Ölüm Çiçekleri


~~~*~~~
Katil benim için altı kere güneş şapkası çiçekleri bırakmıştı. Nerede oturduğum da önemli olmamıştı. Beni şaşırtmaktan hoşlanıyordu. Artık bundan emindim.
~~~*~~~

Uzunca bir aradan sonra psikolojik gerilim- polisiye tarzı bir şeyler okudum. Bu türde okuduğumda beklentim hep yüksek oluyor ve hep bir ekşın bekleme modunda oluyorum. Açık yüreklilikle diyorum ki bu kitap beklentimi karşılayamadı.

Öncelikle, kitabın konusu arka kapakta yazdığı gibi. Tessa henüz 17 yaşındayken "Güneş Şapkası Çiçeği" isimli bir azılı bir seri katilden tek sağ çıka  kızdır. Bu durumun verdiği travma, psikolojik bozukluk ve korku içinde yaşayan Tessa katilin yakalanması ile rahatlayacağını düşünür. Ama... aradan geçen yirmi yıldan sonra evinin çevresinde Güneş Şapkası Çiçeği görünce korkuları tekrarlar ve yakalanmış olan adamın katil olmayabileceği gerçeği ile karşı karşıya kalır. Tessa, katilin kim olduğunu ve gerçeği ortaya çıkarabilmek için korkularıyla yüzleşirken aynı zamanda geçmişe gömdüğü bilinç altında kilitli tuttuğu gerçekleri yavaşça kabullenmek zorunda kalır.

6 Mart 2017 Pazartesi

0 Brenda Joyce - Yemin ( DeWarenne Dynasty #11 )


~~~*~~~
"Kaybolursan seni bulurum. Tehlikedeysen seni korurum, Elysse."
"Söz mü?"
"Söz."
~~~*~~~

De Warenne serisinin son kitabı, 11. kitabı Yemin ile seri normalde bitiyor ama Pegasus serisi 4. kitaptan yayınlamaya başladığı için ilk üç kitap sonradan çıktı ve ben de seriyi bitirip başa dönerek ilerlemeye karar verdim. Yani Türkiye'dr yayınlanma sıralamasına göre.

Neyse, İmkansız Aşk kitabının ilk kısmında yazarımız Brenda Joyce'dan okurlarına bir not vardı. Notta henüz Alexi ve Elysse'nin aşkını yazmaya hazır olmadığından o kitabı atladığını yazmıştı. Neden hazır olmadığını anladım. Çünlü Alexi gibi efsane bir adama ve Devlin gibi bir müthiş bir adamın eşsiz kızına yakışır bir hikaye olmalıydı ve bence olmuştu da.

28 Şubat 2017 Salı

0 Cindi Madsen - Sahte Nişan Gerçek Aşk (Accidentally in Love #1)


~~~*~~~
Dani onun en yakın arkadaşıydı. Wes'in daha fazlasını istemesine kızmasa bile ikisi farklı yerlerde yaşıyordu. Farklı hayatlar yaşıyorlardı.
Wes'in Dani'ye sarılıp teninin her noktasını öpmeyeceği hayatlar...
~~~*~~~

Çok ısrarlı tavsiyeler sonucunda Tüyap'ta aldığım Sahte Nişan Gerçek Aşk kitabını anca okuma fırsatı buldum. Eeee alınan çok kitap olunca sıra geç geliyor.

Cindi Madsen'in daha öncelerden  Aşk Bir Masalmış kitabı ile tanımıştım. Romantik komedi tarzında eğlendiren insanın için sıcacık eden bir kurgusu vardı o kitabın ve bu kitapta da aynısını buldum diyebilirim.

Romantik, eğlenceli ve arkadaşlık aile ilişkisine değinen okuru sıkmayan akıcı bir kurgusu vardı. Başlarda biraz sıkılır gibi oldum ama sayfalar ilerledikçe konu ilgi çekici bir hal aldı. Biraz da kurguyu uzatmamak adına gereksiz kıskançlıklar veya ayrılıklar  yoktu. Bu da kitabı biraz daha sevmeme neden oldu.

25 Şubat 2017 Cumartesi

1 Brenda Joyce - İmkansız Aşk ( DeWarenne Dynasty #10 )


~~~*~~~
"Biri senin aklını başından alacak kadar heyecanlandırırken temkinli olmak zor, Stephen."
~~~*~~~

Çoook öncelerde Brenda Joyce'un bütün kitaplarını çıktığında alıp okurdum ama son dört kitabını henüz okumamıştım ve yeni kitabı da çıkmışken ve ben de siparişini vermişken okuyayım dedim.

Brenda Joyce benim çok sevdiğim historical romance yazarlarından biri. Konuları ele alışı her aşkın filizlenerek büyümesi ve aşılması zor olsa da aşılan engellerden sonra gelen mutlu sonlar... yüzümde hep gülümsemeyle kitabı kapatmama sebep oluyor.

22 Şubat 2017 Çarşamba

1 Pepper Winters - Tess & Q Dönüşüm ( Monsters in the Dark #2)


~~~*~~~
Bana maitre diyorsun ama esclave olan benim.
Şiddetle arzu ettiğim, çektirdiğim acısının kölesiyim...
~~~*~~~

Kasımdan beri elimde olan kitabı okumamı erteleme sebebim hep kitap hakkında okuduğum eleştirilerdi. Nedense hep kitabın beğenilmediğine dair ve tamamen yerin dibine gömecek eleştiriler okudum her yerde ama hazır 3. kitabın çeviride olduğu haberini okuyunca dedim bir ben bakayım bu kitap nasılmış? 

Çok pişman oldum! Bu kitabı bu kadar süre beklettiğime harbi çok pişman oldum. Halbuki bir çok okurun beğenmediği kitapları beğneme durumum olmuştu neden beğenmeyenlerin yorumunu dikkate aldım bilmiyorum ama ben kitaba bayıldı! Evet ilk kitap da çok güzeldi ama bu kitap cidden farklı bir şey olmuş diyebilirim. 

19 Şubat 2017 Pazar

0 Melissa Landers - Yıldız Gemisi (Starflight #1)


~~~*~~~
"Çoğu insanın iyilik yapmak için bir sebebe ihtiyacı yoktur. Ben de o insanlardan biriyim."
~~~*~~~

Melissa Landers'ın Yabancı Serisi (Alienated) okuduktan sonra yazarın yormayan ve akıcı kurgusunu sevmiştim. Fantastik dünyaları ele alırken bizim Dünyamıza da dokunuşlar yapması ayrı bir hoşuma gitmişti ki bu kitabında da beni yanıltmadı ne beklediysem buldum diyebilirim.

Kadının kurgusu genelde merak uyandırıcı oluyor. Alienated ile kıyaslamak istemem ama zaman zaman ondan daha durgun zaman zaman ise ondan daha soluksuz olduğunu söyleyebilirim. Ama her daim bir nefessiz okuma durumunda oluyorsunuz ve bence bu tür kitapları sevenler okuyabilir. Hatta 7'den 70 kadar bir okuyucu kitlesi bile olabilir. Hani olur da kardeşleriniz falan okumak isterse kesinlikle bir sakınca görmeden okutabilirsiniz bence.

17 Şubat 2017 Cuma

0 Kitap Tanıtımı

Kitabın adı      : The 100 - İsyan
Orijinal adı     : Rebellion
Yazarı              : Kass Morgan
Çevirmen        : Selen Ak
Seri bilgisi       : The 100 #
Yayınevi           : Go Kitap
Sayfa sayısı      : 285

Kitabın tanıtım yazısı: 

ÖZGÜRLÜKLERİ BİR KEZ DAHA ELLERİNDEN ALINDI, İSYAN KAPIDA…

Kolonicilerin, Dünya’daki 100 ekibine katılmasının üzerinden aylar geçmiş, bir zamanların çocuk suçluları kurulan yeni düzenin liderleri arasındaki yerlerini almıştır.
Ne var ki huzur içinde geçen günler uzun sürmez ve birlikte ilk bayramlarını kutlamaya hazırlanan  Koloniciler ile Dünyalılar bir anda yabancı bir grubun saldırısına uğrar. Saldırganlar çok sayıda insanı öldürüp bir o kadarını da esir alır ve kampın stoklarını yağmalarlar. Kaçırılanların arasında Wells’in, Octavia’nın ve Glass’ın da olduğunu öğrenen Bellamy ile Clarke arkadaşlarını kurtarmak için kurdukları bir ekiple birlikte yola çıkar.
Başka yerleşimleri yakıp yıkıp yağmalayan bu fanatik topluluğun amacı saflarını büyütüp nükleer savaşın mahvettiği gezegeni “iyileştirmek” ve bunu yapmak için de kendileri dışında herkesi ortadan kaldırmaktır.
Birbirlerine olan bağlılıkları bir kez daha sınanan 100 ekibinin kurtuluş için yapacakları tek bir şey vardır: onları bu ekibin bir parçası yapan isyan ruhunu yeniden uyandırmak.


15 Şubat 2017 Çarşamba

0 Karakter Çatışması // Doruk Akman & Ahmet Sancaktar (Kitapla Mola Blog Tur)




Selam millet. Bu sefer çok değişik bir şey yapıyoruz. Kitapla Mola'da (kendileri Tur Grubu olmaktadır) Aylardan Aşk kitabı için konuk katılımcı olarak boy gösterdim ve şimdi de oldukça değişik bir şey yapıyoruz. Aslında hep yaptığımız ama ilk defa bunu resmiyete döküp de sizlerle paylaştığımız bir şey olacak.

Ne mi?

Bendeniz... İnci... Doruk Akman fanıyımdır. Onu sevmeyenlere inat delicesine aşık olan, Aylardan Aşk kitabında bile onun alıntılarını paylaşan, kitabı okurken sırf onun satırları gelsin diye dört gözle bekleyen ben... İşte öyle severim Doruk'u ve benim sevgimin büyüklüğü kadar sevmeyeni olan Ebru (Anime ve Kitap Sever) ile karakter çatışması yaptık.

Karakterlerin iyi yönlerine karşılık kötü yönlerini yazdık ve buna kendi düşüncelerimizle cevap verdik. Ben herkesin Doruk'u sevmemesine alışkın biri olarak yine onu size savunuyorum. :) Ama karşımdaki karakter ise Ahmet Sancaktar... tamam adam sevilmeyecek adam değil ki ben de kendisini severim ama Doruk kadar değil.

Öncelikle Ahmet severler beni topa koymayın olur mu sadece masumane düşüncelerimi dile getirdim :)

Hazır mısınız karakter çatışmasına? 

Biz hazırız :)

14 Şubat 2017 Salı

0 Meral Kır - Aylardan Aşk (Sancaktarlar #1)


~~~*~~~
Hayatla mücadele etmek zor; çoğu zaman yenilirsin. Ama her yenilgiden sonra ayağa kalkmayı başarırsan, o zaman kazanmışsın demektir.
~~~*~~~

İlk basımını milyonlarca kez okuduğum ve yeni basımını da sanki kurgusunu bilmiyormuş gibi ve ilk kez okuyormuşum gib i hevesle ve heyecanla okuduğum Aylardan Aşk yorumu ile karşınızdayım.

Öncelikle Meral Kır kalemini sevdiğimi anlamışsınızdır diye düşünüyorum. Yazarın şimdiye kadar çıkan her kitabını okuyup hatim ettikten sonra yeni basımlarını da okuduğum düşünülürse yazarın kalemine taptığım bir sır değil artık. :)

10 Şubat 2017 Cuma

2 Jennifer Royce - Esir Yürek (Asil Korsanlar #1)



~~~*~~~
Hiçbir şeyi sevme, değer verme, önemseme! 
O zaman acı çekmezsin!
~~~*~~~

Bir Jennifer Royce kaleminden harika bir kitabın daha sonuna gelen ben üzülsem mi yoksa elimde okunmamış bir kitabın daha olduğuna sevinsem mi bilemedim.

Biliyorsunuz ki kendileri bir Türk yazar olmasının yanında kendi kültürü olmamasına rağmen historical romance türünde kusursuz bir kurgu ile okurlarının karşısına çıkan bir yazar. İki kitabını okumuş olmama rağmen her ikisi de birbirinden güzeldi. Bayıldım! Bayılmakla kalmadım bitmiş olmasına rağmen her sayfasının sonradan bir daha üstünden geçtim.

Akıcı, merak uyandırıcı ve oldukça sürükleyici bir kurguya sahip olan kitap kölelikten başlayarak İngiliz asilliğine uzanan bir hikayeye ev sahipliği yapıyor.

7 Şubat 2017 Salı

0 Arlene Hale - Aşk Mevsimi


Çoook eskilerden kalma bir kitap elime geçti ve okumadan geçemedim. Çook eski derken ne kadar eski olduğunu size şöyle ifade edeyim. Basım tarihi  1973. Düşünün yani... bence tarihi eser değerinde :D

Neyse, o zamanlarda kitap okumayı sevenlerin nasıl şeyler okuduğunu birinci elden tatmış bulunuyorum.

Öncelikle, yazarın diline veya kalemine dair bir yorum yapamayacağım çünkü bunu kitapta anlamak pek mümkün değildi. Çeviri biraz sıkıntılıydı çünkü. Ancak şunu söyleyebilirim ki kurgusu fena sayılmazdı. Aşkın içerisine biraz polisiye harmanlanmaya çalışılmıştı.

5 Şubat 2017 Pazar

0 Katy Regnery - Kül ve Ateş ( A Modern Fairytale #1 )


~~~*~~~
"Bir şeyleri istemek insanı iyi hissettiriyor," dedi Savannah.
"İstediğin şeyi elde etmek şansın çok düşük olduğunda, bir şeyleri istemek insanı berbat hissettiriyor."
~~~*~~~

Kül ve Ateş uzunca bir süredir tavsiye edilen bir kitaptı. Artık en güvendiğim kitap okurları, bookstagramlar ve bloggerlar da tavsiye edince okudum. Çoğunun dediği bayılacaksın, tam da senin seveceğin kitap tarzındaki yorumlardan sonra beklentim tavan yapmış bir şekilde okudum kitabı diyebilirim.

Kitabı kapattığında tek düşüncem de... aynen onların söylediği gibi olmuştu.

Bayıldım!
Tam da benim seveceğim bir kitap!
Yüzümde tebessüm oluşturan bir çağımız peri masalıydı!
Çirkin ve Güzel masalının günümüz uyarlaması... kalbi sıcacık yapacak... içinizi pırpır ettirecek... yüzünüzde gülümseme kalbinizde heyecanlı bir çarpıntı yapacak bir kitaptı.

27 Ocak 2017 Cuma

0 Dilek Taygun - Kalbime Fısılda


~~~*~~~
O kızı da kendi karanlık kuyuma çekmiştim. Bu kuyu ya ikimize de mezar olacaktı ya da birbirimize tutunarak bu kuyudan çıkmayı öğrenecektik. Ama şöyle de bir gerçek vardı. Buket ve benim birbirimize tutunmak gibi bir olasılığımız yoktu. Biz baştan kaybetmiştik.
~~~*~~~

Dilek Taygun'un okuduğum 3. kitabı sanırım... Hep bir adım daha ileri de ve daha iyi bir kurgu bekleyerek okuduğumu inkar edemem ama çok çok iyi anlatılmış bir hikaye değil ama kurgusal olarak bakılırsa güzeldi.

Şimdi diyeceksiniz ki o nasıl oluyor :) Anlatacağım =)

Öncelikle yazar akıcı, sıkmayan bir şekilde kaleme alıyor kurgusunu ama duygular daha geri planda kalıyor. Hikayelerine sanki yeterince duygu katamıyor ve bir çok hisler havada kalıyormuş gibi geldi okurken. Diğer kitaplarında da bunu hissetmiştim bunda da hissettim. Ki Ömer benim en merak ettiğim hikayeydi ve büyük bir hevesle de aldığımı inkar edemem. Keşke biraz daha duygular ön planda olsaydı işte o zaman canımı ye benim be derdim şu kitaba.

24 Ocak 2017 Salı

1 Kitap Tanıtımı

Kitabın adı      : Yıldız Gemisi
Orijinal adı     : Starflight
Yazarı              : Melissa Landers
Çevirmen        : Demet Orhan
Seri bilgisi       : Starflight #1
Yayınevi           : Go Kitap
Sayfa sayısı      : 429

Kitabın tanıtım yazısı: 

YILDIZLARA YOLCULUK ARTIK ÇOK KOLAY. Ama Solara için değil. On sekiz yaşındaki Solara Brooks kimsenin, tırnaklarının arasındaki makine yağını ya da parmaklarındaki mahkûmiyet dövmelerini önemsemeyeceği dış diyara giderek hayatında yeni bir sayfa açmak istemektedir. Ama Dünya dışı seyahat onun gibi kimsesiz bir kız için hiç de ucuz değildir.
Seyahat boyunca vereceği hizmetlere karşılık bir bilet bulmaya çalışan Solara’nın şansına hizmetlerinden faydalanmak isteyen tek kişi ona okul hayatını zehir etmiş olan şımarık, zengin çocuğu Doran Spaulding’dir. Beş aylık yolculuk boyunca bütün ayak işlerini yapması karşılığında bilet ücretini karşılamayı kabul eden Doran ona daha ilk dakikadan itibaren köle muamelesi yapmaya başlar. Ama çok geçmeden işler tersine dönecek ve bu kez Doran kendini Solara’nın hizmetkârı olarak Banshee adındaki tuhaf bir uzay gemisinde, geminin kendisi kadar tuhaf olan mürettebatı ile birlikte yolculuk yaparken bulacaktır.

19 Ocak 2017 Perşembe

0 Julie Anne Peters - Sen Bunu Okuduğunda Ben Ölmüş Olacağım


~~~*~~~
"Birkaç dakikada olan bir şey, seni sonsuza kadar değiştirebilir."
~~~*~~~

Go Kitap'ın son çıkardığı oldukça değişik ve ilginç bir konuya ev sahipliği yapan kitap "Sen Bunu Okuduğunda Ben Ölmüş Olacağım," okundu ve bitti.

Genç yetişkin kitlesine hitap eden kitap günlük tadındaydı. 23. gününden geriye doğru sayılan günlerin ardındaki nedenler, Daelyn aldığı intihar kararına iten sebepler ve Daelyn'in iç dünyasına açılan kapıyı okuyordu.

17 Ocak 2017 Salı

1 Helen Klein Ross - O Benim Kızım


~~~*~~~
Gecelerden daha da kötü olan şey sabahlardı. Uykunun derin kuyusundan dışarı tırmanıp yavaşça ışıkla karşılaşmak, bebeğimin uyanma şarkısını duyup onu da uyandırmaya hazırlanırken birden her şeyi tekrar hatırlamak; onun artık olmadığını...
~~~*~~~

Bu tür bir kitaba dair nasıl bir yorum yapılmalı bilemiyorum. Tamamen annelik iç güdüsü ile yapılan bir davranışın sonucunda yaşanan olaylar silsilesi diyebilirim.

Kitabın adından ve nedense kapak tasarımından dolayı daha başla bir kurgu bekliyordum. Ama kitabın kurgusu beni oldukça şaşırttı ve dünyanın bir yerlerinde böyle hayatların yaşandığını bilmek de kitabı daha ayrı bir kategoriye soktu diyebilirim.

Kitap, Lucy adlı genç bir kadının anne olma hevesini ve bu hevesle anneliğe doğru giden yolculuğunu konu alıyor. Biricik gözünden sakındığı kızı Mia ile aralarında uçurumlar açacak bir sırrı da  yanında götürüyor bu yolculukta.

15 Ocak 2017 Pazar

0 Audrey Carlan - Takvim Kızı - Şubat ( Calender Girl #2 )


~~~*~~~
Sıcak dokunuşu karşısında tüm bedenim ürperdi, yoksa ürpermeme neden olan şey, sanki dünyadaki en güzel kadınmışım gibi bana ihtirasla bakması mıydı?
~~~*~~~

İkinci kitap Şubat ile, Mia'nın Takvim Kızı olarak eskorltuk macerasına devam ediyoruz. Ocak kitabında bir senarist ve yönetmen olan Wes ile geçirdiği ayı okumuştuk. Bu kitapta da Seattle'da bir ressam olan Alec'le geçirdiği ayı okuyoruz.

İlk kitaba göre daha fazla erotizm barındırdığını dile getirmeliyim. bu yüzden kesinlikle +18 ibaresi almalı ve rahatsız olanlar okumamalı. Sonrasında kitabı yerden yere vururken uyarılmamıştık demeyin.

13 Ocak 2017 Cuma

0 Audrey Carlan - Takvim Kızı - Ocak ( Calender Girl #1 )


~~~*~~~
Kendime karşı dürüst olmam gerekirse, Wes'i özleyecektim. Kabul etmek istediğimden de çok. 
Çok daha fazla.
~~~*~~~

Adından söz ettiren, çıktığında gerek 2017 takvimiyle gerekse sevimli ilgi çekici ve okurunu tatmin edecek bir hikayeye ev sahipliği yaptığını hissettiren Takvim Kızı - Ocak okundu bitii... hatta tadı damakta kalarak bitti. Hemen ardından ikinci kitap Şubat'a başlandı diyebilirim.

11 Ocak 2017 Çarşamba

0 Juan Pablo Escobar - Pablo Escobar Benim Babam


~~~*~~~
Yalan tek, gerçek ise iki ayak üzerinde durur.
~~~*~~~

Tür değişikliğine giderek biraz da biyografi türünde bir kitap okuyayım dedim ve ünlü uyuşturucu kaçakçısı Pablo Escobar'ın hayatını anlatan kitapla başladım. Arada değişiklik iyidir değil mi :)

Pablo Escobar'ın oğlu tarafından yazılan kitap aslında beklediğimden farklı çıktı. Neden derseniz eğer, oğlu tarafından yazıldığı düşünülürse ben bir yerde yaptığı illegal işlerin ardında kendini haklı çıkarabilecek sebepler olduğunu falanı filanı ve biraz da dram ve trajedi katarak anlatılacağını düşünmüştüm. Ama yanıldım. Beklediğim gibi değildi. Her şey olduğu gibiydi.

8 Ocak 2017 Pazar

2 Fatih Murat Arsal - İki Mükemmel Hata (İkilem #2)


~~~*~~~
Olduğu gibi görünen, olduğu gibi davranan, insanın gözlerinin içine bakarak konuşan yakışıklı erkeklerden uzak duracaksın. Hele ki yakışıklılığının farkında değil ise, hiç yaklaşmayacaksın bile! Gözünün ucuyla bile ona bakmamaya çalışacaksın.Yoksa sinsi bir hastalık gibi usul usul içine yerleşir. Farkında olmadan onu düşünmeye ve aşık olmaya başlarsın!
~~~*~~~

Sonunda Fatih Murat Arsal imzası taşıyan ve okumadığım hatta hatim etmediğim tek kitabı İki Mükemmel Hata'yı okumuş bulunuyorum.

Ben sevdiğim yazarların kitapları çıktığı gibi alıp ama okumayı neden erteliyorum? Bunu bir iki arkadaş sormuştu bana ben de hep açıkladım bir kez de buradan söylemek istiyorum. Sevdiğim yazarların kitaplarını okumayı erteliyorum çünkü okuyup bitsin istemiyorum. Onların elimin altında okumadığım kitaplarının olması beni memnun ediyor, mutlu ediyor ve biliyorum ki orada bana göz kırpıp duran mükemmel bir kurgu var ve kendimi ondan ayrılmaya hazır hissedip de okuduğumda bütün duygu karmaşası ile okuyup sonunda tarifi imkansız bir haz alıp kitabın arka kapağını kapatacağım. Bu yüzden erteliyorum.

4 Ocak 2017 Çarşamba

0 J. S. Cooper - Rhett (Rhett #1)


~~~*~~~
Ona bakarken kalbimin durduğunu hissediyordum. Clementine'le ilgili her şey çok tanıdıktı. Onunla birlikte olmak o kadar doğal bir durumdu ki. 
~~~*~~~

Uzun zamandır elimde olan ama bir çırpıda okunan bir kitap olan Rhett pazar günümün kitabı yaparak bitirdim :)

J. S. Cooper'ın ülkemizde yayınlanan ilk kitabıydı aynı zamanda Rhett serisinin de ilk kitabıydı. Hazır ikincisi de çıkmışken bence okumanın tam zamanı :)

3 Ocak 2017 Salı

2 Kitap Tanıtımı


Kitabın adı           : Aylardan Aşk
Yazarı                   : Meral Kır
Seri / Sıralaması  : Sancaktarlar #1
Yayınevi               : Aspendos 


Kitabın tanıtım yazısı:

Karanlık sırlar, acıtan gerçekler ve korkunç yalanlar arasında yeşeren aşkın bu savaşı kazanabilmesi için önce her şeyini kaybetmesi gerekiyordu.  
Tanem Sancaktar, hayatını derinden etkileyen kazadan sonra iki yılını hastanede geçirmek zorunda kaldığında onu yeniden hayata döndüren Doktor Yağız Aslan olmuştu. İlk başta her şey küçük, ama gülümseten bir gönül hikâyesiydi. Oysa geçirdiği zorlu tedavinin ardından aşka sığınan ve ondan güç alıp yaşamayı seçen Tanem için asıl mücadele şimdi başlıyordu ve hiçbir şey ne bildiği ne de başladığı gibiydi. Geçmişini unutup geleceğini işine adayan ve gözü, önüne koyduğu hedeflerinden başka bir şey görmeyen Doktor Yağız’ın kalbine ulaşabilmesi için önce düşlerinden, sonra da kendinden vazgeçmesi gerekecekti. 
Deney aşamasındaki tedavisinin ilk gerçek hastası olan Tanem Sancaktar, genç adam için sadece bir projeden ibaretti. Ancak kadının yaşama tutunmak için verdiği savaş, karakteri ve o cennet yeşili gözleri Doktor Yağız’ın tüm işini zora sokuyordu. Ne var ki hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını Sancaktar Ailesine ait sırrı keşfettiğinde anlamıştı. Bütün tehlikeleri görüp, kalbini de riske atarak amansız bir mücadeleye başlayan Yağız için artık her şey rayından çıkmıştı. Şimdi hem kendi hayatı hem de herkesten sakındığı Tanem’in hayatı tehlikedeydi. Geçmişe ait sırlar, sabote edilen planlar, gizli bir düşman ve tüm bunların içinde çaresiz kalan bir aşk…
Güçlü Sancaktar Ailesinin hikâyesini okumaya başlamadan önce derin bir nefes alın. Aşk, macera ve tempo yüklü bu hikâyede aşkın en tutkulu haline, sevgiye dair her şeye ve ihtirasın değiştirdiği hayatlara şahit olacak, okumaktan ziyade onlarla birlikte yaşayacaksınız.


Sancaktarlar Serisi Kitapları: