26 Mayıs 2018 Cumartesi

0 Samantha Young - Dublin Caddesi (On Dublin Street #1)


~~~*~~~
"Sırf o istediklerini elde etmeye alışkın diye seksi bir herifin yatağına girecek değilim. Ve bil bakalım. Ben de istediğimi elde etmeye alışkınım. Ve istediğim şey, onun yatağına girmemek.1
Ellie beni duymamış gibiydi. "Direnemezsen eğer özenli ol, tamam mı? Daha önce kötü şeyler geldi başına ve ben bunun bir daha olmasını istemiyorum."
"Sen benim onu incitmemden mi korkuyorsun yani?"
~~~*~~~

Açıkçası kitaba başlarken beklentim çok düşüktü ve Derin Tutku tarzında bir kitap okuyacağımı düşünmüştüm. Ama yanılmışım. Hatta ilk olarak Derin Tutku'yu okuyup sonra bunu okuduğuma mutluyum çünkü bu çok çok çok daha güzeldi. Bayıldım!

Samantha Yount, bence hep yetişkin karakterleri konu alan kitaplar yazmalı çünkü bu işi harbiden çok iyi beceriyor. Bu kitapta duygular o kadar güzel anlatılmıştı ki sinirlerini, acılarını, öfkelerini hissederken çaresizliklerinde çaresiz, aşklarında ise heyecan duymadan geçemedim. Cidden çok iyiydi.

~~~*~~~
Sen iyi bir insansın, bu da sevdiğin insanlar söz konusu olduğunda diğer insanlara fazla güvenmemene sebep oluyor.
~~~*~~~

Kitap kısaca küçük yaşlarda ailesini kaybeden ve bu acıyla başa çıkamayıp hiç yaşanmamış sayıp yaşadığı yeri terk edip İskoçya'ya yerleşen Joss'un hayatına aniden bir takside giren yakışıklı ve tam bir alfa erkeği olan Braden'ın ilişkilerini konu alıyor. 

Joss, insanları kendi hayatına sokmaz, samimi olmaz ve kesinlikle geçmişinden bahsetmezken Braden onu tepetaklak ederken yeni ev arkadaşı Ellie ise tekrardan aile, dost, kardeş olmayı öğretiyor. 

Kitapta en çok hoşuma giden şey Ellie'nin arkadaş canlısı tavırları Braden'ın tipik İskoç erkeği halleri ve bütün bu normal davranışların Joss için anormal gelmesi... onun içinde kaldığı ve farkına varmadan kapıldığı bu duygu fırtınası cidden hoşuma giderek okuduğum satırlar oldu.

~~~*~~~
"Beni seviyorsun, bunu gördüm ben."
"Seni önemsiyorum ama arada fark var."
Tamam o zaman."
"Beni bırakıyor musun?é
Üst dudağı kıvrıldı, geriye doğru bir adım atıp benden uzaklaşırken ifadesi acı verecek derecedeydi. "Zaten... hiç tutamamışım ki."
~~~*~~~

Braden'ın Joss'u bu kadar iyi tanıyıp ona göre davranması ve aşkını inkar etmek yerine göğsünü gere gere söylemesi, bundan utanmaması takdirimi kazandı. Hele bir de Joss'u kaybetmemek adına yaptıkları çok güzeldi. 

Ellie'yi çok sevdim tam bir kız kardeş, evin yaramaz haylaz kızı gibi bir enerjisi vardı. Aşkı ise imkansız değildi ama ağabeyinin arkadaşına aşık olmak da biraz riskliydi. Onlarında kendi mutlu sonlarını yazmaları çok güzeldi.

Joss'un bardaki arkadaşı Alistar ve Craig ile olan diyologlarında çok eğlendim. 

Kitapta en çok dikkatimi çeken şey, her yere taksiyle gitmeleri ya da yürümeleri... Braden oldukça varlıklı bir iş adamı ama araba kullanmadı... acaba İskoçya da araba kullanmak farklı bir durum mu diye düşündürdü. Nasıl da alakasız bir şeye takılmışım yalnız :)

~~~*~~~
"Risk alıp kaybetmekten daha korkunç olan nedir biliyor musun?"
Başımı hayır anlamında salladım.
"Pişmanlık joss. Pişmanlık insanı mahveder."
~~~*~~~

Joss'un son sahnede her şeyi Braden'e dökülmesi çok duygusaldı. 

Braden'ın Joss'un korkup kaçmasından ve ayrılmak istemesinin altındaki nedenleri anlaması ve ona karşı oynadığı oyun ise... cidden gülümseyerek okumama neden oldu.

Çok daha fazla bahsedersem çok fena spoiler vermiş olacağım o yüzden kısa kesiyorum. Ama şunu söyleyeyim ben bu kitabı çok beğendim. Cidden beklentimi fazlasıyla karşıladı ve içimde bir İskoç'a aşık olma isteği uyandırdı. Historical Romans'larda İskoç aşığıyız zaten ama günümüz aşk romanlarında da olabilirmişiz. 

Bence mutlaka okuyun seveceğinize inanıyorum.

~~~*~~~
"Braden benim oğlum gibidir. Çok sevdiğim bir evlat gibi. Analise'in ona yaptıkları beni çok üzdü. Bir daha o tarz bir şey yaşamamalı. Ya da daha kötüsünü. Sen söz konusuysan sanırım daha kötüsü olacak. Ona karşı onun sana hissettikleri gibi bir şey hissetmiyorsan bu işi bitir Joss. onun iyiliği için."
~~~*~~~


On Dublin Street Serisi

Kitabın adı    : Dublin Caddesi
Orijinal adı   : On Dublin Street
Yazarı           : Samantha Young
Çevirmen      : Deniz Ece
Seri bilgisi     : On Dublin Street #1
Yayınevi        : DEX
Sayfa sayısı    : 364

Kitabın tanıtım yazısı: 

Joss geçmişte yaşadığı acıları bir kutuya kilitleyip her şeyi unutmak için Amerika'dan iskoçya'ya yerleşmişti ve şimdi yeni bir ev arıyordu.
Bulduğu ev Dublin Caddesi'ndeki havalı binalardan birindeydi.
Yolda bir adamla karşılaştı.
Takım elbiseli, bronz tenli, çıldırtıcı İskoç aksanlı, maço tavırlı, seksi bakışlı Braden'la.
Joss, Braden'ın her zaman kolunda taşıdığı Barbie kılıklı kızlardan biri değildi, olmaya da hiç niyeti yoktu. 

Ama insan arzularına nereye kadar gem vurabilir? 
Kalbiniz başka, beyniniz başka şey söylüyorsa, hangisinin sözünü dinlesiniz?

Trajedi. Seks. Tutku. Kahkaha. Kıskançlık.

#1

New York Times Bestseller
The Wall Street Journal Bestseller
Amazon Bestseller
USA Today Bestseller

Ve 30 ülkede milyonlarca okuyucuya ulaşmış, son yılların en çok konuşulan aşk hikayesi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın