6 Nisan 2018 Cuma

1 Linwood Barclay - Issız Ev


~~~*~~~
"Baba, tabloların var ya?"
"Evet?"
"onları atmayı düşündüğünü biliyorum ama atmanı istemiyorum."
"Tamam."
"Bence çok iyiler. Daha önce söylemiş miydim bilmiyorum. Burada kalırsam, yani beni birkaç sene ya da sonsuza dek burada tutarlarsa, bir tanesini hücremin duvarına asmama izin verirler mi?" 
~~~*~~~

Ne kitaptı ama... açıkçası okumaya başlamadan önce böylesine bir merakla sürükleyeceğini düşünmemiştim. Bir de yazarın daha önce hiç kitabını okumamıştım ama sanırım bundan sonra takip edeceğim bir yazar oldu benim için.

Psikolojik gerilim pek okumam ben ama okuduğumda da beklentimi karşılayan kitaplar okumayı tercihe derim. Kitabın arka kapak yazısını okuduğumda, evde kapalı kalan birinin hikayesi olacağını düşünmüştüm ama kurgu bambaşka çıktı. Hep bir kafamda bir suçlu vardı ve hepsinde yanıldım. İşin ilginç yanı da yanılırken de hep şaşırtıcı yerlerden vurdu beni yazar. Sevdim bunu... bu tür kitaplarda yanılmayı ve şaşırtılmayı severim. 
Akıcı, merak uyandırıcı ve sürükleyici bir kurgusu vardı kitabın. Okurken her an tetikte bir şey olmasını bekliyorsun.

~~~*~~~
Bazı anılar her zaman bizimle kalır.
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; komşusunun bir haftalığına tatile gideceğini öğrenen henüz ergen dediğimiz yaşta olan Derek, kız arkadaşıyla rahat buluşabilmek adına gizlice evde kalır. Ama planladığı gibi gitmez hiçbir şey çünkü komşusunun karısı aniden rahatsızlanıp da geri döner. Asıl olay da ondan sonra patlak veriyor çünkü komşusu dönmüşken ve henüz bavullarını bile arabadan indirmeye vakit bulamamışken onlarının cinayetine tanık olur. Aslında öldürülüşlerini duyar. Olaylar da bu noktadan sonra sarpa sarar çünkü bir şekilde suç Derek'in üzerine kalır. Derek'in annesi Ellen ve babası Jim'in bu olayların döngüsünde katile dair bir ipucu yakalama ve oğullarının suçsuzluğunu yakalamak için çırpınırken katil dışarıda dolanmaktadır. 

Açıkçası  cinayetin bağlandığı nokta ve katilin sebepleri benim için oldukça şaşırtıcıydı çünkü o kısma bağlanacağını hiç düşünmemiştim. Bu konuda spoiler vermeyeceğim. Sürprizi bozulmasın. 

Ben de Jim gibi düşünmüş aklımda katil tek bir taneydi ve bana göre geçerli bir sebebi de vardı açıkçası. O yüzden benim nazarımda suçluydu ve ben bu konuda Jim gibi düşünüyordum.

Jim ne kadar adamsa... karısı Ellen'da o kadar sinir bozucu sürtüğün teki. Cidden bakın okuyunca anlayacaksınız öyle bir anne olmasın ya... kocasını aldatmış o yetmemiş hataydı diyerek Jim'e dönmüş, bu da yetmemiş kaç seneki olayların etkisini hala yaşıyor ve her şeyde de yapmaması gereken şeyler yapıyor. Okurken Ellen'e iyi saydırdım ve çok fazla sinir oldum. 

~~~*~~~
Ergenler bazen aptalca şeyler yapıyorlar ama ne olursa olsun onların yanında oluyorsunuz. 
Çocuk sahibi olmanın kurallarından biri de bu. 
~~~*~~~

Benim nazarımda oldukça iyi kurgulanmış ve cidden çok iyi bir kitaptı. Ben şahsen çok beğendim ve 5 üzerinden 5 veririm bu kitaba.

He şaşırdım hem tahminlerimde yanıldım hem de kurgusuyla tatmin oldum. 

Gerilim, polisiye ve psikolojik gerilim severlere tavsiye ederim. Mutlaka deneyin. 

Kitabın adı    : Issız Ev
Orijinal adı   : Too Close to Home
Yazarı            : Linwood Barclay
Çevirmen      : Belgin Selen Haktanır
Yayınevi        : Koridor
Sayfa sayısı    : 440

Kitabın tanıtım yazısı: 

TEK İSTEDİĞİM, KOMŞULARIMIZ TATİLE GİTTİĞİNDE EVLERİNDE GİZLİCE BİRKAÇ GÜN GEÇİRMEKTİ.

Başarılı ve saygın bir ceza avukatı olan yan komşunuz ailecek tatile çıkmaya hazırlandıkları gün karısı ve oğluyla evlerinde ölü bulunuyor. Hayatınızı zehir edecek, uykularınızı kaçıracak bir paranoyaya teslim oluyorsunuz: Ya katil yanlış evi seçtiyse?

Jim Cutter’ın sıradan hayatı bir gün kapılarına gelen polisin verdiği haberle altüst olur. Hemen yanı başlarında işlenen ve görünürde hiçbir anlamı olmayan bu cinayetler, New York’un huzurlu ve sakin kasabasını bir anda sırlar yumağına çevirir ve herkes karanlık içgüdüleriyle hesaplaşmak zorunda kalır. Ancak ne Jim ne de karısı, tüm aile katledildiğinde oğullarının o evde olduğunu öğrenmeye hazırdırlar. 


Normal görünen birinin aklınızın ucuna bile gelmeyecek kadar korkunç takıntıları olabileceğini gösteren müthiş bir psikolojik gerilim.

1 yorum :

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın