23 Mart 2017 Perşembe

0 Zeynep Işıklar - Mevsim


~~~*~~~

"Bir teras keyfim vardı, o da yakışıklı bir piç tarafımdan elimden alınmıştı!"
***
"Üç kuruşluk teras keyfim vardı, o da kızın teki sayesinde dibe battı!"

~~~*~~~


Yazarın okuduğum 2. kitabı ayrıca serinin de ikinci kitabı olan Mevsim'i de bitirmiş biri olarak diyorum ki... Sen misin Eksik Parçam kadar iyi değildi.

Üzgünüm... çok acımasız başlamış olabilirim ama tarafsız olarak yorum yapmam gerekirse kitabın durgunluğu zaman zaman sıkılmama neden oldu diyebilirim. Acaba yazarın yayınlanan ilk kitabı olmasının acemiliğimi bilemedim.

Yalnız yanlış anlaşılması  kitabı beğenmedim demiyorum sadece ister istemez Sen misin Eksik Parçam ile kıyaslama yapıyorum ve onun kadar iyi bulamadım.

~~~*~~~

Her güldüğünde beliren gamzesini izlerken yakalıyordum kendimi. Buna bir şekilde dur demeliydim, yoksa canı yanacak olan bendim.


~~~*~~~
Öncelikle yazar akıcı ve yormayan kalemi bu kitapta da devam etmiş karakterlerini entrikalara kurban etmemiş ve aşklarına sahip çıkan kişiler yapmıştı. Her aşk romanında okuduğumuz sevişme sahnelerini kaleme alırke  yine aşırılığa kaçmadan yazmış ama yine de +18 ibaresi yemiştir benden :)

Direk yoruma girince kitabın konusundan bahsetmeyi atladım. Kısaca anlatayım. Kaan ile Mevsim Ankara'da yaşayan ve ailelerini kaybetmiş iki kardeştir. Mevsim, İstanbul'a ortak olduğu şirkette çalışmaya gelmeye karar verdiğinde hayatının okkalı bir şekilde değişeceğini hesaba katmamıştır. Öyle ki taşındığı binada karşısında bizim Tamer'in en yakın arkadaşı olarak tanıdığımız Tolga'yı görmek içinde bir alevi tetiklemiştir.
Tamer'le beraber çalışan Tolga, yeni komşusu ile yörüngesini kaybetmii uydu misali afallayan kalbiyle aşkı tatmasına ramak kaldığından habersiz Mevsim'le tanışmıştır.

~~~*~~~

Ben onun gamzesinde kaybolmuştum yine. Gözleri bir okyanustan farksızdı ama o gamze... Cehennem çukuruydu da fütursuzca çekiyordu beni içine.


~~~*~~~
İki komşu, rakip şirketlerin çalışanları ve aynı zamanda birbirlerinin kalbine talip olan çiftin aşk dolu hikayesini okuyoruz bu kitapta.

Sadece Mevsim ve Tolga ile kalmıyoruz. Mevsim'in ağabeyinin kalbini çalan Esra'nın da hikayesini okuyoruz. Aslında bir yerde anne babasını kaybetmiş yaralı iki kardeşin kalplerinin aşkla yanmasını ve "mutlu son"a ulaşmalarının hikayesini okuyoruz.

Tabi bunun bonusu da: evli mutlu çocuklu olan Tamer ile Cemre çifti. Onları öyle görmek kesinlikle paha biçilemezdi.
Şimdi gel gelelim kitapta beğenmediğim kısma... kesinlikle hiçbir harelet yoktu. Biraz hareket iyi olurdu. Mesela Tamer ile Cemre'nin hikayesinde Arda hareketti, Kadir hareketti... bir ekşın yapmışlardı hatta Sıla bile olabilirdi...

~~~*~~~

Hayat, ikinci kere aynı oyunu oynuyordu bana. Bir üçüncüsüne tahammüş edemeyeceğim ve benim sonum olacağı daha şimdiden belliydi sanki.


~~~*~~~

Ama bu kitapta öyle ekşınlık bir şey yoktu keşke olsaydı. Biraz fazla duygusal modda takılmıştı karakterler... ah bir de aşk modunda.
Kitabın son bölümü kesinlikle olaydı ve ciddi anlamda yüzümü gülümsetti.
Ahh bir de çok hoşuma giden bir şey vardı. O da aile, arkadaş, dost ilişkileri çok güzeldi. Bayıldım.
Zeynep Işıklar kitaplarında sanırım hep iki çifti yazarak mutlu sona ulaştırıyor. Bunu sevdim :)
Bir de karakter geçişleri vardı kitapta. Keşke olmasaydı ve bir üçüncü kişi tarafından yazılıp hepsine değinerek ilerleseydi dedim.

~~~*~~~

Tek bir yere odaklanmış zihnim, tahammülsüzlüklerle savaşıyordu. İnkar edemiyordum. Ona kimsenin dokunmasına katlanamıyordum. Ya da gülümsemesini herkeae dağıtmasına... Özellikle benden esirgerken...


~~~*~~~

Neyse çok uzatmayayım. Güzel kitaptı ama benim için eksiklikleri vardı. Yazarın yayınlanan ilk kitabıydı sanırım onun da etkisi vardı diye düşünüyorum çünkü Sen misin Eksik Parçam bundan çok daha iyiydi. Bal Köpüğü nasıl olacak merakla bekliyorum :)
 
Ve her yorumun altına bu notu bırakacağım kitapları kesinlikle sırayla okuyun.

~~~*~~~

Kendi iç savaşımda bayrağı çekmiş, duygularıma teslim olmuştum. Geri dönüşü olmasına izin vermeyeceğim şekilde onundun. Geri dönüşü olmasına izin vermeyeceğim bir şekilde benimdi.


~~~*~~~

Kitabın adı           : Mevsim
Yazarı                   : Zeynep Işıklar
Yayınevi                : Müptela
Sayfa sayısı           : 480

Kitabın tanıtım yazısı: 

Bahar kadar umutlu, yaz kadar tutkulu, güz gibi durağan, kış gibi fırtınalı. Bir yanda aşklarını itiraf edemeyen Esra ve Kaan'ın, diğer tarafta geçmişin izleriyle savaşmış Mevsim ve Tolga'nın doludizgin aşkları... Duygusallığı ve tutkusuyla… Bazen vazgeçmişliği, bazen umudu ile Aşk'ı şaha kaldıran sayfalar arasında kaybolmak için… Her Mevsim Aşk'ı hissetmek için... "Sadece onunla olmak, yanından bir an olsun ayrılmamak, suratı düştüğünde onu gülümsetebilmek, ağladığında ona sarılmak... Her zaman güçlü olmak zorunda kaldığı yorucu hayatında bir mola olmak... Bunların hepsi ve daha fazlası ne zaman oldu bilememek... Zamanla olan bir şey değildi aşk. Belki sevgi öyleydi ama aşk ilk görüşte ruhunu, beynini, kalbini sorgusuz vermekti… O'ydu. Geçmişim berbat olabilir, onu hak etmiyor olabilirim ama onu bırakamayacak kadar da bencilim."

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın