16 Eylül 2018 Pazar

7 Özge Özerbay - Kaşıbeyaz


~~~*~~~
Söylediklerimiz ya da yaptıklarımız, her zaman kim olduğumuzu göstermez! İnsanı tanımlayan, en zor şartlarda düştüğü yerden ayağa kalkabilme gücüdür.
~~~*~~~

Ve ben bir Türk yazarın daha kitabını bitirdim. Ara vereyim dedikçe Türk yazarlara devam ediyorum :) bu kitabı bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine almıştım ve şunu demeliyim ki çok beğendim.

Seda Özerbay'ın wattpadde hikayeleri yayınlansa da ben hiç okumamıştım bu yüzden ilk defa kalemiyle tanıştım ve şunu söylemeliyim ki kalemini sevdim. Kurgusunu da sevdim. Şöyle bir kurgudan bambaşka yerlere giden ve hikayeyi batırabilecek yazarlar yerine oldukça güzel bir kurgu yazmış. Kitabı çok sevdim. Takipte olacağım bir yazar Seda Özerbay.

~~~*~~~
"Bir gün ürkek bir kız çocuğu, bir gün kendinden emin seksi bir kadın oluyorsun. Gerçekte hangisi olduğunu çok merak ediyorum; ama inan bana tatlım, bunu keşfetmem için bir ay yeter de artar bile!"
~~~*~~~

Öncelikle kitabın kısaca konusundan bahsetmek istiyorum; Hazal babasının iflas etmemesi için kumarın hilelerini öğrenerek blackjake yani birçoğunuzun bildiği ismiyle 21 oyununda kağıt saymayı öğrenir. Gereken parayı toplamak için Kaşıbeyaz'ın kumarhanesine gider ve orada kazandığı paraların yanına varlığıyla da Akın'ın namı diyar Kaşıbeyaz'ın dikkatini çeker. Yılların ustası olan Akın, Hazal'ın kağıt saydığını fark edip takip etmeye başladığında bu sefer poker masasında hile yaptığını fark eder. Onunla yüzleştiğine ise Hazal, paraları geri vermemek için kendini Akın'a sunar. Bu şekilde başlayan hikayeleri Akın'ın hiç de tahmin edilmeyecek kadar onurlu çıkması, Hazal ile aralarındaki çekime her ikisininde kapılması, aşık olmaları ile güzel gibi görünen hikayeleri saklanan sırlar ve gün yüzüne çıkan geçmişle tepetaklak olur... Hazal ile Akın bütün bu sırların ve karanlık geçmişin içerisinde aşklarını ayakta tutup tutamayacaklarının hikayesi... 

Öncelikle belirtmek istiyorum ki blackjake ve poker bilmeyen biriyim. Hadi pokerdeki birkaç terimi filmlerden falan duysam da tamamen yabancı olduğum bir dünyanın anlatımını yazar öyle güzel rayında tutmuş ki sıkılmadan okudum. Belki biraz daha detay verseydi sıkılabilirdim. 

~~~*~~~
Bir an, Akın'la sevgili olduğumuzu hayal ettim. Öyle olsa, o kadınla savaşır, yaşadığım ilişkiye sahip çıkardım. Şimdiyse, bir erkeğin hayatındaki en değersiz yerde dururken, ancak kanadı kırılmış bir kuş gibi uzaktan izlemek payıma düşüyordu. 
~~~*~~~

Bu şarkı Akın'ın dinlediği bir şarkı ve şarkının sözleri 
bir yerde Akın ile Hazal'ı anlatıyor gibi :)


~~~*~~~
Bir gün bu arabayı, bu evi, bu yaşananları geride bıraktığımda; Akın'ın hayatında bir izim kalacak mıydı, bilemiyordum. Tek bildiğim, böyle bir adamın hayatının küçük bir parçasına dokunmuş olmak bile, benim kalbimde çok derin bir iz bırakacaktı.
~~~*~~~

Akın Ateşdağlı, tam da adının adamıydı. Adam kesinlikle anlatılmaz yaşanırdı. Hazal'ın yerine ben aşık oldum sanırım okurken. 

Hazal ise... sanırım çok nadir de olsa sevdiğim bir kadın karakter oldu. Normalde kadın karakterlerin gereksiz kıskançlıkları, tripleri falan beni sinir eder ama Hazal'ı sevdim. Sanırım içinde barındırdığı karakteri sevdim. İçten içe kızgın, kırgın olsa da Akın'a güvenmesini sevdim. Aşkından korkmamasını, aşkına sonuna kadar güvenmesini sevdim.

Hazal'ın babasını bir kaşık suyu bırakıp bir damla suda bile boğabilirdim hatta o aynı suda Tolga ve Hakan'ı da  boğabilirim. Elif'i de onların arasına ekleyebilirim sanırım. :)

Akın'ın Hazal'ı savunması , hele ki Elif'e karşı savunması çok güzeldi. Merve'nin ise tepkileri benim kendi arkadaşlarımla olan ilişkiyi bana anımsattı :)

~~~*~~~
"Tecrübesiz kalbimi aşka yenik düşürdün. Şimdi elinin tersiyle iti, 'git' diyemezsin! Hani, tenin tenime değdiği anda ben sana aittim?!"
~~~*~~~

Kitabın sonunda olan vurgun şok ediciydi. Hazal'ın babası son golünü atmıştı cidden. Durumu kendi çıkarına iki dakikada nasıl çevirdi hayret ettim. Beni şaşırtan kurguları severim ve bu kitaptaki o son dakika golü de baya şaşırttı. 

Akın ile Hazal arasındaki güven çok güzeldi. Her ne kadar bazen sarsılsa da, güzeldi. Gereksiz entrika, kıskançlık krizi falan olmaması çok iyiyidi.

Bence kitapta her şey olması gerektiği gibiydi, ne eksik ne fazla. 

Ben kitabı ciddi anlamda çok sevdim, yazarı takibe alıyorum çıkan kitaplarını okumayı planlıyorum. Size de tavsiye ederim okuyun. :) 

Bu arada Akın ile Hazal'ın nikahları çok tatlıydı. Hele ki mekandan içeri girmeden Akın'ın evlenme teklif ederken ki sözleri... offf Akın ama yaaa dedirtiyordu :) 

Ve sustum okuyun derim ben :) 

~~~*~~~
"Sen ne zannediyorsun? Her gün bir başka kadınla beraber olduğumu falan mı? Bu eve getirdiğim ilk kadın sensin! Her ne sebeple olursa olsun, tenlerimiz birbirine değdiği andan itibaren sen, benim kadınımsın. Benim dünyamda, senin anlayamayacağın bir sahiplenme anlayışı vardır Hazal! Her konuda camiaya ters düşsem de bu konuda taviz vermem."
"Bir hafta sonra ayrılacağız."
"Bir dakika sonra bile ayrışacak olsak bu böyle! Sana kızsam da kim olduğuna dair hayal kırıklığına da uğrasam; yardıma ihtiyacın olduğunda ilk aklına gelen ben olmalıyım. Benim için, bir kadının tenine yazdığım mühür, ömürlük bir anlaşmadır. Bu yüzden de çok fazla ilişki yaşamam."
~~~*~~~


Kitabın adı    : Kaşıbeyaz
Yazarı           : Seda Özerbay
Yayınevi        : Ephesus Yayınları
Sayfa sayısı    : 448

Kitabın tanıtım yazısı: 

Adı geçtiğinde herkesin çekindiği, başarılı ve karizmatik bir KUMARHANE SAHİBİ… Dahi düzeydeki matematikçi kimliğini, sıradan yaşam tarzının ardında gizleyen bir GENÇ KIZ… Ve asla bir araya gelmeyecek bu iki insanı, aynı tutkuya hapseden bir oyun!

Akın Ateşdağlı, nam-ı diğer KAŞIBEYAZ… Karanlık ve sırlarla dolu bir gece, kapıdan giren masum yüzlü bir güzelden etkilendiğinde, onun, mekânına hile yapmak için gelen bir profesyonel olduğunu bilemezdi!

Hazal Erdoğdu… İlk defa girdiği bir kumarhanede, kâğıt sayma konusundaki becerisini kullanarak, kendinden emin bir kumarbaz rolünü oynamalıydı. Hiç beklemediği bir anda, bakışları kurşuni bir çift gözle çarpıştığında, benliğini esir alacak bir aşka doğru çekildiğini fark edemedi.

Yolları birbirinden tamamen farklı iki rakipten biri tecrübeli bir kumarbazken, diğerinin sadece kalbini koyduğu bu oyunda ne kadar şansı vardı?

7 yorum :

  1. 21'de kağıt sayma hileleri hollywood filmlerinde de işlenen konulardan. konusu ilgi çekici.

    YanıtlayınSil
  2. ben bu kitabı ilk wattpad de okumuştum. ama bitiremeden kitap olmuştu. efsane bir kitap. hem sürükleyici hemde okurken insan onlarla gülüp onlarla üzülecek kadar etkili bir kitap.

    YanıtlayınSil
  3. Çok merak ediyorum hazal babası atesdaglinin neyi oluyor neden düşmanlar daha doğrusu

    YanıtlayınSil
  4. Çok merak ediyorum hazal babası atesdaglinin neyi oluyor neden düşmanlar daha doğrusu

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişe dayanan husumetleri var, o da spoiler olacağı için söyleyemeyeceğim ama öfkeli bir husumet... tavsiye ederim okuyun :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın