28 Kasım 2020 Cumartesi

0 Film Yorumu // Stephen King'in IT (O) Kitabının Film Uyarlamasının Değerlendirilmesi

 


Karşınıza bir uyarlama yorumuyla geldim. Stephen King'in aynı isimdeki kitabından 2 bölüm olarak 
sinemaya uyarlanan IT filmini uzunca bir zaman sonra izledim. :) Korku filmidir diye düşündüğümden hep izlemeyi ertelemiştim ama sonunda merakıma yenik düşerek izledim ve iyi ki izledim dedim çünkü korku filmi değildi daha çok gerilim ve gizem filmiydi diyebilirim. 

Filmi de ciddi anlamda çok beğendim. 

Stephen King'in 1216 sayfalık "IT" kitabından sinemaya uyarlana film iki bölüm halinde çekildi. İlki 2017 yılında ikincisi de 2019 yılında izleyiciyle buluştu. Her ne kadar korku olarak lanse edilse de gizem, gerilim , dram ve fantastik bir film. 

IT - 1. Bölüm

Filmin süresi: 2 saat 15 dakika
IMDB puanı: 7.3 / 10
Benim puanım : 8 / 10
Yapım yılı : 2017

Andy Muschietti'nin yönetmen koltuğunda oturduğu filmin birinci bölümünde Bill Skarsgard, Jaeden Martell, Finn Wolfhard, Sophia Lillis, Jeremmy Ray Taylor, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague gibi isimlerin baş rollerini paylaşıyorlar. 

Filmin ilk bölümünde 1989'un yazında bir Pennywise kendine çocukları hedef alarak onların korkularını ve zayıflıklarını kullanarak kaçırıp öldürmektedir. Pennywise ise palyaço kılığında bulunan bir yaratık gibi bir canlıdır. Yüzyıllardır bir süre uyuyup sonrasında uyanıp kendini uyuduğu sürece tok tutacak kadar beslenen bir yaratık olan Pennywise, uyandığında ilk hedefi Georgie adındaki küçük bir çocuktur. Bütün herkes tarafından kayıp olara anılan Georgie'nin ne ölürsü ne de dirisi bulunamamıştır. Bunu henüz ölmedi diye algılayan ağabeyi ve arkadaşları bu işin peşine düşerker ve Pennywise'ı keşfederler. Amaçları Georgie'yi bulmakken Pennywise'ın sırrını keşfettiklerinde onun daha fazla çocuklara ve daha da önemlisi kendilerine zarar vermesini engellemektir. Çünkü bir kere Pennywise'ı kzıdırmış ve hedefi haline gelmişlerdir. Şimdi ona karşı birlik olup savaşmak ve hayatta kalmak zorundalardır. 





IT - 2. Bölüm

Filmin süresi: 2 saat 49 dakika
IMDB puanı: 6.5 / 10
Benim puanım: 7.5 / 10
Yapım yılı : 2019 

Bu filmde de Andy Muschietti yönetmen koltuğunda oturduğu filmin bu sefer başrollerini Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Harder, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, James Ransone, Andy Bean ve tabi ki Bill Skarsgard'ın oynadığı ancak ara ara çocukluklara indildiği için ilk filmdeki boş rollerin de boy gösterdiği bir filmdi. 

Bu filmde de ilk filmde çocuklar Pennywise'dan kurtulduklarını düşünürler ve aradan geçen 27 yıl sonunda kendi hayatlarının rüzgarına kapılıp hayatlarına devam ederler. Ancak Pennywise tekrar uyanmıştır ve intikam istemektedir. Hepsi birbiriyle yollarını ayırmışken onları öldürmek istemektedir. Ancak bir şekilde hepsi tekrardan doğdukları kasabaya geri dönerler ve uyanmış olan Pennywise ile tekrar yüzleşmek zorunda kalırlar. Bu sefer onu tamamen geri dönüşü olmaksızın öldürmek ya da hapsetmektir. 





İki bölümlük film olmasına rağmen ben filmleri peş peşe izledim dolayısıyla da tek yazıda ikisini birleştireceğim. 
Öncelikle çocukların oyunculukları ve çocukluklarından gelen cesaretle göze aldıkları ve bunu yansıtmaları çok güzeldi. İlk filmde de ikinci filmde de efektler, oyunculukları çok güzeldi ama en güzel oyunculuk kesinlikle Pennywise rolüyle ekranda görünen Bill Skarsgard'a ait olmalı. O kadar makyajla, kıyafetle ve oyunculukla muhteşemdi bence. 

Kitabındaki kurgu nasıldır bilmiyorum ama filmdeki kurgu çok hoşuma gitti. Hatta ilk filmi izledikten sonra ikinci filmde ne işlenebilir ki diye düşünmüştü çünkü ilk filmde kendilerince Pennywise'ı alt etmişti çocuklar ama ikinci filmde olaylar daha başka hal aldı. 

Filmdeki en sevdiğim şeylerden biri de ayrı ayrıyken zayıflarken birlikte olduklarında elde ettikleri gücü öyle güzel anlatmışlardı ki çok beğendim. Hatta birbirleri için göze aldıkları, inançları güzel kurgulanmıştı. Ayrıyetten böylesine bir filmde bile alttan izleyici müthiş mesajlar da veriyordu. Bu yüzden de hayran kaldığımı söylemeliyim. 

Genel olarak beğendim, korku diye korkarım izleyemem diyenlere de şunu söylemeliyim ki izleyebilirsiniz. Ben çok etkisinde kalırım korku filmlerinin bu yüzden de izleyemem ama bu filmi izledim ve etkisinde kalınabilecek bir durum olmadığında da izleyebileceğinizi düşünüyorum. Korkmadan izleyebilirsiniz :) 



Hazır filmlerinden bahsetmişken kitabına da şöyle bir değineyim dedim. Kitabın bilgileri de aşağıda yazıyor ve dip not düşeyim gözümü korkutan kitaplardan biri olduğu için okumaya niyetlensem de kitabı alamıyorum bir türlü :) 

Kitabın adı     : O
Orijinal adı     : It
Yazarı              : Stephen King
Çevirmen        : Oya Alpar
Yayınevi           : Altın Kitaplar
Sayfa sayısı      : 1216

Kitabın tanıtım yazısı: 

Küçük bir Amerikan kasabası olan Derry’yi diğer kasabalardan farklı kılan şey, kanalizasyon mazgallarının altındaki dehlizlerde yaşayan, kendini kimi zaman kâbuslarda, kimi zaman da gerçek hayatta gösteren bir yaratığın, insanları kendi karanlık dünyasına çeken esrarengiz bir gücün varlığıdır. Bu korkunç yaratıkla uzun yıllar önce savaşıp ardından kasabayı terk eden ve kendilerine yeni bir hayat kurmuş olan yedi çocuk, artık birer yetişkin olmuş ve yaşadıkları dehşet dolu günleri unutmuşlardır. Ancak, anılarının derinliklerine gömülen yaratık yıllar sonra yeniden harekete geçince, onunla bir kez daha hesaplaşmak zorunda kalırlar. Geçmişte kalan kâbuslar, şimdiki zamanda korkunç bir gerçeğe dönüşmüştür artık.

Stephen King’in yazımını dört yılda tamamladığı ölümsüz başyapıtının sansürsüz ve eksiksiz metnini okurken tam da Daily Express’in tarif ettiği gibi, kendinizi O’nun karanlık dünyasında hissedeceksiniz.








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın