6 Mayıs 2023 Cumartesi

0 DİZİ YORUMU // W: Two Worlds Apart (W: Du Gaeui Segye)


Aşırı yoğun çalışma tempoma devam ederken, işten  kaçtığım, bunaldığım ya da artık gözümün önünde dolanan hesaplardan ve formüllerden kaçmak istediğim noktada dizi izledim... bir de yatmadan önce -uykuya dalmadan önce- yatakta da keyif yaparak kaçak bölümler izledim. 

Zaten günde 16-17 saate yakın çalışıyorum, gündüz işte mesai... akşam evde mesai... asla bitmiyor ama bitmesi için gün sayar gibiyim... son 4-5 gün diyorum. 

Neyse dert yanmayayım çünkü normalde işini çok seven bir mühendisim 😎

İşte böyle yoğun çalışma tempomda benim odağımı bozacak ve kafamı dağıtacak bir kaçış noktası ararken oldukça tavsiye edilen dizilerden birine başlayayım dedim. Seçimimi de "W: Two Worlds Apart" dan yana kullandım. 

İtiraf ediyorum baş roldeki adama kalbimi bıraktım, gülüşü, göz kırpışı, serseri bakışları falan çoook tatlıydı. Yanaklarını sıkıp yerim seni modundaydım hep 😍

Dizi fantastik - aşk türünde olduğunu da araya sıkıştırayım.

Sezon sayısı      : 1 sezon
Bölüm sayısı     : 16 bölüm
Türü                 : Fantastik, Romantik, Dram
Yaş Sınırı          : +16
Yapım tarihi     : 2016
Oyuncular       : Lee Jong-Suk, Han Hyo-joo, Jeong Eu-Gene, Kim Eui-sung, Lee Tae-Hwan, Lee Si-eon, Park Won-sang, Kang Ki-young...

Puanım             : 9 / 10


💞💞💞

"Neden sadece benim bu dünyaya girebileceğimi sonunda anladım. Çünkü bu adam hayatının anahtarının ben olduğumu söyledi. O anda, bu çizgi romanın esas kadın karakteri değişti."

💞💞💞

 


Hemen dizinin konusuna değinip ardından detaylı yorumuma geçeceğim. 

Oh Yeon-joo, kardiyoloji bölümünde asistan doktor olarak çalışan annesi babası ayrılmış, genç bir doktordur. Hayatı hastaneyle geçen genç kadın aynı zamanda babasının eseri olan W isimli webtoonun da fanı olarak ve oradaki karaktere hayran olarak hayatını devam ettirir. Bir gün babasının ortadan kaybolduğunu öğrenen ve onun çalışma atölyesine giderek nereye gitmiş olduğunu araştırırken bir şekilde webtoon dünyasının içerisine çekilir. Öyle bir ana çekilir ki neye uğradığının şaşkınlığı yanı sıra hayran olduğu karakter de ölmek üzeredir. 

Kang Cheol, 17 yaşında evinde alnından bir kurşunla ailesini ölmüş olarak bulan ve bu konuda tek şüpheli olduğundan dolayı yargılanan bir genç adamdır. Katil hiç bulunmamıştır ve Kang Cheol'da katili bulacağına yemin ederek ve bunu hayatının amacı haline getirerek kendi dünyasında - webtoon dünyasında - yaşamaktadır. Aradan geçen yılların ardından oldukça başarılı olmuş kendi şirketini kurmuş ve bu konuda suçluları yakalamada ve adalete teslim etmede bir numara olmuş zengin bir iş adamı olmuştur. Ama hala katilin peşindedir ve katil de Kang Cheol ölmeden rahat edemeyecektir. İşte öyle bir anda, Kang Cheol'u savunmasız bir anında yakalayıp onu bıçaklayarak ölüm döşeğine geldiğinde farkında varmadan yardım isteme isteğiyle gerçek dünyadan Oh Yeon-joo'yu webtoon dünyasına çeker. Ve ikilinin hayatları böylece kesişmiş olur. Olaylar da bu noktada başlar. Çünkü Kang Cheol'un dünyasında Oh Yeon-joo'nun bir kimliği yoktur ve bu da genç kızın yakalanması durumunda  kızın başı büyük belaya girer. İşte böyle problemlerin olduğu noktada sık sık webtoon dünyasına çekilen Oh Yeon-joo, Kang Cheol'un gözleri önünde yaşanan bazı imkansız olaylardan sonra genç adamın da aklını karıştırır ve genç kızın başka bir dünyadan geldiğini fark etse de gerçekleri bilmez... İşte bu noktada Oh Yeon-joo'nun polis tarafından yakalanması ise her şeyi karmakarışık yapar çünkü bu durum olayları kontrolden çıkarır. Gerçeği bir şekilde Kang Cheol'a anlatmak zorunda kalır, bu durum genç adamın da hayatını kökünden değiştirir. Artık Kang Cheol'da gerçek dünyaya gelebilmektedir. 

Tabi bütün bu olayların yanında çok da büyük bir sorun var o da katilin de dünyaya gelebilmesi... işte bu noktada hem gerçek dünya da hem de webtoon dünyasında olaylar kontrolden çıkar ve bir şekilde bir senaryo düşünmek ve bunu uygulamak zorunda kalırlar. Bu da Kang Cheol ile Oh Yeon-joo'nun ayrılığı anlamına geliyor... iki genç tam da birbirlerine aşık olup mutlu yaşayacaklarını düşündükleri nokta da her şeyin karmaşık hala gelmesi önlerindeki seçenekleri daraltıp hayati kararlar almaya iter. İkilinin katille, onun ortağıyla, katilin kimliğiyle ve daha da önemlisi aşklarıyla büyün bir sınav vermeleri gerekmektedir. Çünkü alacakları her karar hayatlarının akışını geri dönüşü olmaz bir şekilde değiştirmektedir. 



💞💞💞

"Katili ararken bir katile dönüşe ana karakter için bundan daha mantıklı bir son olamaz."

💞💞💞



İşte böyle fantastik-bilim kurgu karışımı bir diziydi. Zaten ben webtoon seven biriyim, aynı zamanda okuduğum birkaç tane webtoon da var. Bu dizinin alt konusundan bir webtoon hikayesi barındırması aşırı ilgimi çekti. O yüzden de öncelik verdiğimi itiraf etmeliyim. Bir de instagramda durmadan bu diziden videolar düşüyordu önüme denemeden geçemezdim. 

Kurguyu sevdim. Sevmediğim kısımlar vardı evet, böyle olmasaydı daha iyiydi dediğim kısımlarda vardı ama benim olmasa dediğim kısımlar olmasaydı bu dizi 5-6 bölümde biterdi o yüzden olmak zorundaydı da ki karakterlerin kendi mutlu sonları için de özgür kalmaları adına evet o kısımların olması gerekiyordu. 

İki dünya arasındaki gidişlerin çekimleri, efektlerini çok sevdim. O yok olma sahneleri falan çok güzel efektlendirilmişti. Hele dizinin sonunda katilin yok olma sahnesi... -izleyen bilir- çok iyiydi. 

Oh Yeon-joo'nun Kang Cheol'u hayatta tutmak için çabalaması, her ne kadar dünyaların değişimlerinde afallasa da genç adamı kurtarmak için çabalaması çok güzeldi. Resmen onun hayatta kalması için savaş verdi. Gerçi savaşı çok güzel kazandı da... 

Kang Cheol'un flörtöz halleri çok tatlıydı, hiçbir şey bilmeden yaptıkları da öyle... ama her şeyi öğrendikten sonra verdiği tepki de tam olması gerektiği gibiydi. Düşünsenize hayatınız, aslında bir adamın kurguladığını, onun canının istediği gibi şekillendiği bir yaşam... çıldırtıcı bir düşünce işte o yüzden gerçeği öğrendiğinde Kang Cheol, verdiği her tepkide haklıydı. Hatta sonrasında katilin Oh Yeon-joo'nun peşine düşmesinden sonra verdiği kararlar da çok yerindeydi ama işte hesaba katmadıkları şeyler de çıktı. 

Kang Cheol'un ikinci kez neler olduğun keşfettiğinde verdiği tepki ise... işte bu be adamım dedim. Tam da o webtoonun güçlü erkek karakteri olan bir adamın vereceği karardı ve davranışlardı bu yüzden o kısımlar çok iyiydi. 

Pes etmeden savaşması ve kendi mutlu sonu için, Oh Yeon-joo'nun babası için aldığı, yaptığı kararlar da çok iyiydi. 

Dizinin aslında birçok yeri çok güzeldi. Çok severek izledim. Heyecan ve macera kısmı, aksiyon kısmı, dram kısmı çok iyi işlenmişti ama aşk kısmı da çok romantikti. 

Eğlenceli sohbetler gülümsetirken, romantizm içimize dokunurken yaşananlar da insanı içini hoplattı açıkçası. 

Ayy sevdiğim ben bu diziyi cidden. Bu tür kurguları sevenler mutlaka izlesin bence. 😇💜


💞💞💞

"O kadar yorulmuş ki tüm bunlar artık bitmesini, bu webtoon'un ana karakteri olmak istemediğini içinden geçirmiş. İşte o an son bölüm gerçekten başlamış."

💞💞💞









Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın