9 Nisan 2013 Salı

1 Kathleen Long - Gökkuşağını Yakalamak


Günlük tadında bir kitaptı. Aslında daha çok bir kadının hayatının en zor anına tanık olunan, birinci ağızdan anlatılan bir kitaptı...

Yazarın dili çok sade, hafif, akıcıydı ve çeviri de çok güzeldi. Devrik cümleler, imla hataları vs. yoktu kitapta ki bu durum bir okuyucu olarak en çok hoşuma giden bir şey oldu :))

Kitap, kırklarının başında olan beş yıl önce kızını kaybetmiş ve henüz onun acısını atlatamamış Bernie'nin kocası tarafından aldatılarak terk edilmesi ve ardından babasını yaşadığı kaybolma hissi ve ardından kendini bulmasın konu alıyor. Hatta hayatta sık sık karşılaştığımız bir kadın örneği...
Kitap dram değil, hatta yer yer eğleneceğiniz güleceğiniz olayların olduğu bir kitap ama hepten de eğlenceli bir kitap değil. Hani eğlendiriyor ama alttan alttan da okuyucuya mesajlar iletiyor :))

Kitapta en çok hoşuma giden şey, Bernie'nin babasından kalan bulmaca defterini çözmesi ve bölüm sonlarında o özlü sözleri okuyabilmek çok güzeldi. Hatta bölüm başında karman çorman harfleri görünce bunlar ne böyle demiştim ki ikinci bölümde olayı çözdüm. İnce bir nokta ve güzel bir detaydı.

Zaman zaman Ryan'a kızdım (Bernie'yi terk eden koca) ve zaman zamanda Diane'ye de kızdım. Ryan'ı saymıyorum hiçbir kısımda gözümde haklı tarafı yok ama Diane'nin arkadaşlığı çok güzeldi.

Kitabın kapak tasarımını çok beğendim ve püsküllü ayracına bittim. Zaten Arkadya'nın püsküllü ayraç imajı cidden çok değişik ve hoş... :))

Kitabı beğendim ve okumanızı tavsiye ederim. Eğlenecek, düşünecek ve sonunda da Bernie'nin hayatına çizdiği yönü takdir edeceksiniz...

Bernie'nin babasının dediği gibi 'Hayatta gökkuşağının peşinden ya gidersin ya da gitmezsin' Bernie gökkuşağının peşinden gitmeyi seçti... :))

Kitabın başında çok hoşuma gitti ve onu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bernie'de tam olarak bu sözleri yerine getirdi, eskiler temizledi...

"Bazen yeniye yer açmak için eskileri temizlememiz gerekir. Bunu bir kez yaptığımızda da yeni, hayal ettiğimizden çok daha farklı olur. Ve bu bazen daha iyidir..."

Kitabın konusunu sizlerle paylaşıyorum:


Siz kendi gölgenizin esiri olmuşken, başkasının hayatını nasıl aydınlatabilirsiniz? 
Bir zamanlar tek derdinin fazla kiloları olduğunu düşünen Bernadette Murphy, hayatın, yediği çikolata kadar tatlı olmadığını acı bir şekilde anlamıştır. Babasının ani kaybıyla kendini adeta bir boşlukta bulurken, kocasının onu terk edişiyle içten içe savaşmaktadır. En yakın arkadaşının bir bebek beklediği gerçeği ise onu adeta karanlığa sürüklemektedir. 
Aslında acıya ve kalp ağrısına hiç de yabancı olmayan Bernadette, babasının ona bıraktığı şifreli cümlelerden oluşan bir defterle kendine bir yol bulmaya çalışacaktır. Çözmeye çalıştığı her şifreli cümle, yeni bir umut kapısıdır onun için. Ya bu umut kapısını aralarken gökkuşağının peşinden gidecektir ya da kendi gölgesine hapsolacaktır…
Gökkuşağını Yakalamak, kabullenişi ve hayat sağanağında nasıl ilerleyeceğimizi trajikomik bir dille anlatan etkileyici bir roman… 

1 yorum :

  1. tek kelimeyle bayıldım..
    o gökkuşağının peşinden gitmeye o kadar ççookk ihtiyacım var ki :(
    kendi karanlığımda kaybolmaktan çookk korkuyorum..

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın