2 Nisan 2013 Salı

7 FMArsal - Yalnız Gözlerin İçin


En çok merak ettiğim hikaye Güney ve Tahir'in hikayesiydi. Özellikle Güney'in Tahir'den nefret etmesini ve bu rağmen Tahir'in onu yanında çalıştırmak istemesi yeterince okuduktan sonra olayların aslını, geçmişini öğrenme isteğimin artmasına neden olmuştu. Bu yüzden merakımı tatmin eden ve keyifle okuduğum bir kitap oldu.

Öncelikle kitaba dair özellikle hoşlanmadığım birkaç şey var onları söylemek istiyorum. Kitapta çok fazla "şahane" kelimesi kullanılmıştı. Özellikle bazı yerlerde bir sayfada iki üç kere geçiyordu ve bana fazla geldi. Yani Güney'in ne kadar büyüleyici ve saf bir güzelliği olduğunu biliyoruz diğer hikayelerden bu yüzden "harika", "çok güzel" ve "muhteşem" kelimeleri de yeterince iyi ifade ederdi diye düşünüyorum. Devamlı "şahane" kelimesinin kullanılması rahatsız edici buldum. Ayrıca "dikelmek" fiili kullanılmıştı bunun yerine de "dikilmek" fiilinin kullanılmasını tercih ederdim. Bunu aklıma gelmişken söyleyeyim dedim bu tamamen tercih meselesi ve kullanılmasını çok da sorun değildi. Ama şahsen ömrüm boyunca yetecek kadar "şahane" kelimesi okudum diye düşünüyorum :)) Bunun haricinde kitabı kötü olarak eleştirebileceğim bir nokta yoktu.

Aralarda Doğan'ın ve Tamer'in ilişkilerini okumak güzeldi. Özellikle Tamer ile Natalia'nın düğünlerini okurken zevk aldım :)) Tamer'i baba olarak daha fazla okuyabilmek güzeldi.
Tahir ve Güney'in aralarındaki konuşmalar, sohbetler ve tavırları okumak bazen çok eğlenceli bazen de sinir bozucuydu ama bazen de neden kadın karakterleri bir yerde bu kadar pasif oluyor dedim de. Özellikle Tahir'in Gamze'nin evinde vuruluşundan sonra Güney'e karşı takındığı tavırlardan ve soğukluktan sonra ben geçmiş karşısına bütün hissettiklerimi söylemiş sonra da çekip gitmiştim. Hani bir yerde Güney'in suçsuzken suçlu görünmüş gibi geldi. Tahir yeni gelin gibi naz yaptı resmen. Yok efendim güvenmiyormuş sadece işini iyi yapıyormuş falan filan... Arkadaş insan güvenmediği bir insanı ne olursa olsun yanında kalmasına izin vermez. Çok kızdım bu sayfalarda ve yine alttan alan Güney oldu.

Neyse kitapta okurken çok güldüğüm bir yer vardı. Güney'in düşüncesi...

"Aptal adam! Ne işin var terörle, teröristle? Ülkenin sayılı zenginlerinden birisin. Otur işte seksi poponun üzerine! Paranın ve yakışıklılığının tadını çıkar." 

Özellikle son iki cümleyi okurken çok eğlendim :)) Yabancı yazarlardan bu cümlenin benzerlerini devamlı okurken Türk bir yazardan da okumak güzeldi :))

Kitabı genel olarak yorumlamak gerekirse, güzeldi. Özellikle merak ettiğim kişilerin hikayesiydi ve güzel bir şekilde yazılmıştı.
Gerçi Tahir, Doğan ve Tamer'in karakteristik özelliklerinin aynı olması ve sevdikleri kadınlara karşı tutumlarındaki benzerlik... yazarın kalemindeki tonlamanın hiç değişmediğini gösteriyordu yani demek istediğim başta erkeğin kadının peşinden koşması, kadının nefret etmesi, sonra aşık olmaya başlanması, erkeğin geri çekilmesi ve kadının peşinden koşması, sonunda da evli mutlu çocuklu olayı.
Klasik tarzda bir aşk hikayesiydi anlayacağınız ama ben yine de zevkle okudum. :)) Çaktırmayın ama zaten mutlu sonun garanti olduğu hikayeleri hep sevmişimdir bu da sevmemin başka bir nedeni.

Kapak tasarımı diğer kitaplarının kapaklarına kıyasla çok çok daha güzeldi. Benim için yıldızlı pekiyi alacak kapaktı :))

Yazarın blogumuzda yorumu bulunan kitapları:
Ayrıca yazar ile yaptığımız röportajı da blogumuzda bulabilirsiniz. 

Kitabın arka kapak yazısını aşağıda sizlerle paylaşıyorum: 

"Sevgi nelere engel olabilir?Acı dolu bir kalbim ilacı olabilir mi?Gizemli bir adama olan öfkeyi yok edebilir ya da bitmez sanılan bir nefretin verdiği sızıyı dindirebilir mi? 
Tutkuyla harmanlanan nefretin çöküşüne, sırlarla harmanlanan sevginin mücadelesine şahit olun...Kazanmanın hüznünü, yenilmenin güzelliğini hissedin...Mavi gözlerde kaybolan bir adamın aşkı için direnişini okuyun...Ve acılı bir kadının adım adım sevgiye boyun eğişini görün!Gülümseyeceğiniz, hüzünleneceğiniz ve sonunda mutlu olup keşke bitmeseydi diyeceğiniz bir FMArsal romanı..."

7 yorum :

  1. Fatih Bey "şahane" kelimesini çok sık kullanıyor. Bu okurken beni de çok sıkıyor.

    YanıtlaSil
  2. Diğer kitaplarında da var mı pek fark etmedim ama bunda çok rahatsız oldum, gerçekten çok fazla geldi.

    YanıtlaSil
  3. evet var. Bir de kadının güzelliğini ve erkeğin yakışıklılığını hemen hemen her sayfa da tekrar ediyor. Önceleri beni rahatsız etmiyordu ama tekrar tekrar her hikayesinde devam etmesinden artık rahatsızlık duymaya başladım. Bu son kitabını henüz okumadım. okuyacağım.

    YanıtlaSil
  4. Güney'e pasif kaldığı için kızdığını söylediğin sahneyi Beni Bırakma da okumuş birisi olarak, tam tersini düşündüğümü bu kitabı okuduktan sonra da aynı şekilde düşüneceğimi, Tahir'in ne dese haklı olduğunu söyleyebilirim.

    "Katilsin sen, katil"miş. Hikayenin içine girip Güney'e bir yumruk çakmak istemiştim. Böyle paralamak falan değil yani tam suratının ortasına bir tane. :D

    YanıtlaSil
  5. Bu serinin sıralaması ne şekilde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefretten Sonra
      Seni Sevmek İstemedim
      Beni Bırakma
      Yalniz Gozlerin İçin

      sıralama bu sekilde :) ustelik ciltli halleri auper tavsiyem ciltli almaniz yönünde :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın