25 Kasım 2022 Cuma

0 Emma Chase - Sonsuz (Dava Özetleri #3,5)



~~~*~~~
Bazen etrafıma bakıp buraya nasıl geldiğimi merak ediyordum. Bu nasıl benim hayatım olabilirdi? Her şey öyle hızlı değişmişti ki. Fakat sonra merak etmeyi bıraktım. Çünkü bu hayatın nasıl benim olduğu hiç önemli değildi. Benim olduğu için deli gibi mutluydum. 
~~~*~~~ 

 

Dava Özetleri Serisi'nin novellası olan ve Jake ile Chelsea'nin hikayesinin mutlu sonunu azıcık daha uzatarak bize daha fazlasını veren bir kitaptı. 

Tavsiyem ya seriyi sırayla okuyun  - ki bence sırayla okuyun - ya da bu kitabı Jake ve Chelsea'nin hikayesini okumadan okumayın. Çünkü onların hikayesinin devamı bu kitap. 

Aslında bu kitap o kadar güzel gitti ki tam da beklentimi karşılayan ve istediğimi veren bir kitaptı. Tabi bir de yazarın kitaplarını seven biri olarak şunu söylemeliyim ki kitabı çıktığını duyduğumda çok da heyecanlandım ve bu yüzden de hemen alıp okudum. 

Resmen kitaplar bittiğinde karakterlerin mutlu sonlarını okuduğumuzda sonrasını kendi hayal güçlerimize bırakıp kendimizce son yazdığımız hikayelere kıyasla bunda yazar hikayeyi sonlandırdı. Hem de çok güzel sonlandırdı. Sadece Jake ve Chelsea için değil onların 6 küçük çocuğu için de... 

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Jake ve Chelsea'nin evlenmelerinin üzerinden iki sene geçmiş ve bu iki senede çocuklar biraz daha büyümüşlerdir. Kendi düzenlerini kuran çift ve alt çocuk hayatlarına devam etmektedirler. Ancak bir gün Chelsea hamile olduğundan şüphelenir ve bu şüphelerini Jake ile paylaşmasının ardından heveslenen çift, testin negatif çıkmasıyla hayal kırıklığı yaşarlar. Ama bu onlar için bir başlangıç olur çünkü gerçekten bir bebek sahibi olmak istemektedirler. Ancak Chelsea'nin hamileliği, çocukların tepkileri derken hayatlar daha da bir çılgınlaşmasının üstüne binen heyecanları okuyoruz bu kitapta. 

~~~*~~~
"Raymond, hayatta bazen başımıza kötü, adaletsiz şeyler gelir. Sana bunu söylememe ihtiyacın yok. Fakat bir sürü iyi şey de var. Beklenmedik, güzel iyilikler. Eğer vaktini kötü şeylerle ilgili endişelenmeye harcarsan harika şeylerin keyfini çıkarmayı kaçırabilirsin."
~~~*~~~ 



Kelimenin tam anlamıyla mutlu son verilen bir kitabın, sonrasını yazar okurlarının önüne sermiş ve sonunu da öylesine özel bir bölümle vermiş ki işte bu be dedim... yakışan bir sondu bu seriye. 

Öncelikle tabi ki bu kitapta da diğer ortakları gördük, onların arkadaşlıkların birbirlerine takılmalarını okuduk. Bunun yanı sıra birbirlerine desteklerini de okuduk. Arkadaşlık ilişkilerine değinen kitaplara bayılıyorum. 😍

Chelsea ve Jake'in ilişkisi, çift olarak aldıkları sorumluluk ve bütün bu sorumluların üstüne bir tane daha bebek istemeleri muhteşem bir cesaret... ama zaten ellerinin altında 6 tane var bir tane eksik bir tane fazla fark etmez tabi ki 😂

Ayy kitaba dair anlatmak istediğim çok şey var ama spoiler olur diye söyleyemiyorum bir de yeni bir kitap zaten anlatmam da olmaz, herkes okumuş olsa çok daha rahat verirdim spoiler zaten herkes okudu derdim. 🙈Ancak söylemeden duramayacağım bir iki şey var onları söyleyip bitireceğim yorumumu. 

Jake ve çocukların iletişimi çok güzeldi. Halbuki çocukların sadece eniştesi, teyzelerinin kocası olmasına rağmen onlara babalık yapması, dertlerini fark etmesi, sıkıntılarını kendi sıkıntısıymış gibi üstlenmesi çok güzeldi. 

Çocukların ise Jake'i sahiplenmesi çok iyiydi. Özellikle de Raymond ile aralarında geçen konuşma çok süperdi. Bir de Roseleen ile yaptıkları konuşma... Ahhh siz hepiniz bir ailenin parçasısınız çocuklar. 

Chelsea'nin hamileliğini çocuklara açıkladıkları sahnedeki konuşmalar ve açıklamalarda kahkaha attığımı da araya sıkıştırıp yorumu bitiriyorum. 😀

Ben kitabı çok sevdim. Zaten oturup bir akşamda bitirdim. Kısacık bir şey... hemencecik bitti. Keşke daha uzun olsaydı ya da bütün karakterlerin detaylarını alan bir kitap olsaydı dedim. 

Benim puanım kesinlikle 5 üzerinden 5 oldu. 



~~~*~~~
Chelsea ağlayan ya da surat asan biri değildi. Kavgacıydı ve kadınsı, dayanıklı, her zaman en iyisini yapan türden bir sertliği vardı. Ayrıca ağlamak için bir nedeni olmasın diye de elimden gelenin en iyisini yapıyordum. Çünkü ben de çetindim. Serttim. Hatta kimisi nasır tutmuş bile derdi. Söz konusu onun gözyaşları olana kadar.
Gözyaşları her defasında beni enkaza çeviriyordu. 
~~~*~~~ 




The Legal Briefs (Dava Özetleri)



Kitabın adı     : Sonsuz
Orijinal adı     : Sidebarred
Yazarı            : Emma Chase
Çevirmen        : Tuba Özkat
Seri Bilgisi       The Legal Briefs #3,5
Yayınevi          : Nemesis Kitap
Sayfa sayısı     : 128

Kitabın tanıtım yazısı: 

Bir zamanlar, avukat Jake Becker’ın hayatının kontrolü kendi ellerindeydi. Hem mahkeme salonunda hem de özel hayatında sadece kendini düşünürdü; hırslı, çalışkan ve acımasızdı.

Sonra, karşı konulamaz sevimlilikteki altı öksüz çocuk ile onların güzel halası Chelsea, genç adamın kusursuz ve düzenli hayatına bir anda girdi. Her şeyi, hatta Jake’i bile değiştirdi. Şimdi o bir koca ve toplumun saygın bir üyesiydi. Bir aile babasıydı. Üstelik bu konuda oldukça da başarılıydı.

Artık Jake’in kardeş kavgalarında hakem olması, ödevlere yardım etmek için matematiği yeniden öğrenmesi, müvekkillerini hapisten uzak tutması ve karısını mutlu etmesi lazım... Fakat tam da genç adam kendini tamamlanmış hissederken elbette bir şeylerin kontrolden çıkması gerekiyor. Şimdi onu ve ailesini çok büyük, hayat değiştiren ve mükemmel bir yenilik bekliyor.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın