27 Haziran 2024 Perşembe

0 Stephanie Archer - Filenin Ardında (Vancouver Storm #1)



~~~*~~~
"Hayal kırıklığı gerçekten ağırdır. Kendi başarını sağlama al."
~~~*~~~

 
Bir hokey kurgusu ve yine ben... Artık farkındasınızdır bir hokey kurgusu varsa o kitap radarımdan asla kaçamıyor. Ama tabi her zaman beğendiğimiz, çok sevdiğimiz, beklentimizi karşılayan kitaplarla da karşılaşamıyoruz. Ne yazık ki bu kitapta o şekildeydi. Tabi daha detaylı anlatacağım kitaba dair yorumumda ama önden şunu söylemeliyim ki ne yazık ki beklentimi karşılamadı. 

Vancouver Storm Serisi'ni ilk kitabıydı Filenin Ardında, seri iki kitaptan oluşuyor ve karakter serisi, her kitap bir kız kardeşi anlatıyor. Bu kitap Pippa'nın aşk yolculuğuydu ikinci kitap ise ablası Hazel'ın aşk yolculuğunu anlatıyor. 

Kitapta smut detaylar vardı, yetişkin okurların okuyacağı ve yaş kriterine dikkat edilmesi gereken bir kitap. Bu detaylardan rahatsız oluyorsanız hiç el atmayın derim. 


~~~*~~~
"Keşke en iyisi olduğunu bilseydin." Bunu usulca söyledi. Çenesindeki bir kas seğirdi. "Keşke ne kadar yetenekli olduğunu bilseydin. Durdurulamaz olurdun."
~~~*~~~


Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Pippa, liseden beri beraber olduğu ve müzik yaptığı Zack'tan aniden, sebepsizce terk edilmiş bir şekilde ortada kaldığında ablası Hazel'ın yanına gelir ve onunla yaşamaya başlar. Acilen adam akıllı bir iş bulması gerekiyordur çünkü Hazel'in evi stüdyo dairedir kendisini oraya sığdıramadığı için kendi dairesine çıkmak istemektedir. Hazel'in de çalıştığı hokey takımından kaleci olan Jamie'nin asistan araması üzerine başvurur ve işe alınır. Ancak Jamie, Pippa'nın lise aşkıdır. Kendisini hiç onunla aynı seviyede görmediği için duygularını hiç ona açmamıştır. Jamie ise, hokey ve annesine odaklanmış hayatına başka kimseyi dahil etmeyi planlamayan NHL oyuncusudur. Birgün antrenmandan çıkıp da bir sokak köpeği sahiplenmeye karar verdiğinde hayatının değişeceğinin de adımlarını da atmış olur. Takımın antrenörünün ısrarlarını umursamasa da artık bir asistan tutmak zorunda kalır. Sonunda kapısına gelen asistanının da Pippa olması onda şok etkisi yaratır. Jamie'de lisede Pippa'ya aşıktır. Onu şimdi karşısında gördüğünde bütün dengesi sarsılır, çünkü hala içerisinde genç kadına karşı duyguları vardır. Şimdi Pippa, eski sevgilisinden yediği darbeden sonra müzik ilhamını bırakmıştır, gitarını eline almıyordur. Jamie ile çalışmaya başlamak içindeki duyguları harekete geçirir ve tekrardan müziğe olan tutkusunu ve ilhamını harekete geçirir. Jamie ise hem Pippa ile hem annesiyle hem de hokey ile başa çıkmaya çalışırken bir de içinde alevlenmeye başlayan tutkuyla ve aşkla da baş etmek zorundadır. Pippa da Jamie de odaklanmaları gereken kendi hayatları varken içlerindeki aşk da kendini göstermeye başladığında ilişkileirnin nasıl ilerleyeceğinin bocalamasını yaşarlar. Tabi sonunda aşk mı kazanacak yoksa birbirlerinden vaz mı geçecekler onu okuyoruz. 

Böyle anlatıldığında çok güzel geliyor kurgu, değil mi? Ama keşke anlatıldığı kadar okunduğunda da güzel gelseydi. 


Öncelikle çoook uzun detaylı bir yorum yapmayacağım kitaba dair çünkü çok sevdiğimi söyleyemem. Bana göre fazla uzatılmış, gereksiz uzatılmış, hiçbir aksiyonu olmayan, karakterlerin kendi kendine girdikleri modlarla aksiyon yaratan, fazla durağan, kendi iç dünyalarında çok fazla tereddüt yaşayan karakterlerin olduğu bir kitaptı. 
Yani demek istediğim, Jamie de Pippa da hep içlerinde tereddüt yaşayan karakterlerdi. Yani birbirlerinden etkileniyorlar, hafiften öpüşmeler yaşıyorlar yok efendim hayatımızı karmaşıklaştırmayalım boş verelim arkadaşız modu... birkaç tane öyle sahne vardı... Açıkçası gereksizdi hissi verdi. 


~~~*~~~
O albümü Jamie için yapmıştım. Başından sonuna kadar onu düşünmüştüm ve kendimden şüpheye düştüğümde, onun cesaret verici sözlerini ve sıcak, şefkatli bakışlarını hatırlamıştım; bu beni teşvik etmişti. Şimdiye kadar bir arkı derlemesi şöyle durdun, kimse için tek şarkı bile yazmamıştım. Kimse de bana Jamie kadar cesaret vermemişti. 
~~~*~~~


Aslında hokey detaylarını çok sevdim. Maç detaylarını, antrenmanları, takımın birbiriyle olan iletişimini sevdim. 

Pippa'nın ablasıyla olan iletişimini de çok sevdim. Kardeş ilişkilerini severim. 

Jamie'nin de annesine bağlılığı çok güzeldi. Ama buna karşılık Pippa'yı takım arkadaşlarından kıskanma modu da çok gereksiz gibiydi. 

Bütün bunların yanında da Zack'in varlığı kitaba azıcık hareket katar moddaydı ama daha farklı bir şekilde olsaydı daha iyi olabilirdi. 

Kitap fazla yavandı, yavaştı, akmadı... neden akmadı bilmiyorum ama okurken sıkıldım yarım bırakma huyum olmadığı içinde kendimi itekledim resmen okumak için. 

Bir de tamam smut detaylar okuyoruz yetişkin romanlarda buna laf etmiyorum ama bazılarında gereksiz fazla oluyor ve bu oldukça gereksiz uzatma hissi veriyor bu kitapta da vardı smut sahneler ve kesinlikle gereksizdi. En azından o kadarına gerek yoktu. 

Çok üzgünüm ama şu kitaba dair beklentim çok yüksekti, hokey kurgusu olması da yükseltme sebebimdi ama olmadı. 

Benim nazarımda sınıfta kalan bir kitap oldu. 

Kitaba dair puanım 5 üzerinden 2,5 veriyorum. 🌟🌟/🌟


~~~*~~~
"Sevdiğin bir şeyde başarısız olmak zordur. Canını çok acıtır."
~~~*~~~



Vancoucer Storm Serisi
  1. Filenin Ardında
  2. The Fake Out



Kitabın adı    : Filenin Ardında
Orijinal adı    : Behind The Net
Yazarı           : Stephanie Archer
Seri Bilgisi     : Vancouver Storm #1
Yayınevi        : Juno Kitap
Sayfa sayısı   : 408

Kitabın tanıtım yazısı: 

OTORİTER, BAŞTAN ÇIKARICI VE ROMANTİK

Lisedeyken âşık olduğum ateşli, huysuz kalecinin şimdi asistanlığını yapıyorum.

Eski sevgilim müzik kariyerimdeki hayallerimi yıktıktan sonra, bir daha kalbimi kimsenin kırmasına izin vermeyecektim. Bir hokey oyuncusunun asistanı olarak çalışmak aslında çok kolay olmalıydı ama Jamie Streicher'la ilgili hiçbir şey kolay değildi. İnanılmaz derecede seksi ve bir o kadar da huysuzdu ve bana katlanamadığı her halinden belliydi. Devasa egosuna rağmen yanına taşınmamı istemişti. İşleri profesyonelce yürütmek sorun olmasa gerekti.

Huysuz olmasına rağmen Jamie şaşırtıcı derecede tatlı ve korumacı.

Jamie’nin eski sevgilimin yatakta çok kötü olduğunu öğrenmesiyle rekabetçi doğası adeta canlandı ve beni her anlamda cesaretlendirip şımartmaya kararlıydı. Eskiden şarkı yazarken hissettiğim o kıvılcım yeniden alev almaya başlamıştı. Maçlarda onun formasını giymek, takımla partilere gitmek ve Jamie’nin beni teşvik etmesiyle yeniden sahnede olmak… Galiba ona âşık oluyorum.

Kalbimi kırabilir ama buna değer.
BU KİTAP YETİŞKİN OKURLAR İÇİNDİR.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın