6 Nisan 2015 Pazartesi

4 Sümeyye Akarçay - Rehine (Rehine #1)


~~~*~~~
İçine oturan vicdani bir huzursuzluk da vardı. 
Esma kafesinden uçmaya çalışan bir kuştu. 
O kuşu kendi elleriyle boğmaya kalkansa Baran'dı.
 Küçük bir çocuğun sevmek için alıp sonra boğazını sıkması gibi ölüme yaklaştırmıştı.
~~~*~~~

Serinin önce ikinci kitabını sonra birinci kitabını okuyan ben sizlerle Rehine yorumunu paylaşıyorum. Takipçiler bilir önce serinin ikinci kitabı Aşka Rehin'in yorumunu okudunuz şimdi de sırada ilk kitap Baran ve Esma'nın hikayesi Rehine var.

İlk önce yayınevini tebrik etmek istiyorum. Benim ki çoğunlukla seri okuyan kitap severlerin en hoşlandığı şey seri kitaplarının kapak tasarımlarıyla seri olduklarını göstermesidir. Rehine ve Aşka Rehin'in kapak tasarımları hem adlarına yakışır hem de seri olarak bir bütün olacak şekildeydi bu yüzden çok beğendim.

Aşka Rehin'de Esma ve Baran'ın evli, mutlu, çocuklu hallerini gördükten sonra kitabı okumak zaten olacak olan şeyi bilerek okumak biraz heves kırıcı olsa da konu, olay bütünlüğü ve aşkın anlatımını beğendim. Uzatma modu olmadan, tadında olacak şekilde ilerledi olaylar ve bu kısmı sevdim. Her ne kadar zaman zaman Baran'ın ve Esma'nın aşkı bırakmış birbirlerine tavır almış modları sıkıcı olsa da kitabın ve kurgunun bütünlüğü ile düşünülünce gayet yerindeydi.

~~~*~~~
"Neden öyle bakıyorsunuz?"
"Yüzünüzü ezberlemeye çalışıyorum. Buradan kurtulunca,
polislere robot resminizi çizdirirken sorun çıkarmak istemem."
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse, Baran tanıdığı birine borcunu ödemek için Esma Hazne'yi kaçırır ve onu Antakya'daki evinde misafir eder. Bu süre zarfı içerisinde ikisininde arasındaki çekime karşı koyamayarak beraber olurlar derken Esma'nın serbest bırakılma zamanı gelir ve evine geri gönderilir. Esma, İstanbul'daki evine geri döner ve bir şekilde Baran'la tekrar karşılaşırlar. Ne Baran aşkından vazgeçmek ister ne de Esma Baran'dan... ama hiç hesapta olmayan eski nişanlı faktörü devreye girer. Tabi bunun yanında magazin de işe dahil olunca olaylar hiç de beklenmedik noktaya doğru ilerlemeye devam eder. Oldukça engebeden geçen Baran ve Esma'nın aşkını okuyoruz bu kitapta.

Her ne kadar favori çiftim her zaman Burak ve Betül çifti... her ne kadar salakça tavırları olsa da ikisi benim favori çiftlerim olmaya devam edecek :)

Ömer'i burada da gördük ve açıkçası en çok onun hikayesini merak ediyorum. İçimden bir ses bambaşka olacak diyor.

Çok fazla kitap içeriğine girmeden yorumumu bitiriyorum. :) Ondan önce size birkaç alıntı paylaşmak istiyorum :)




"Neden bana öyle bakıyorsun?" diye sordu. Ama bu soruyu kızla ilk karşılaşmalarında da sorduğu için gülümsemesi yüzüne yayıldı ve ekledi. "San-kın polislere robot resmimi çizdirirken bir sorun olmaması için deme!"

"Öyle demeyecektim."

"Peki, ne diyecektin?"

"Yakışıklı olduğunu söyleyecektim."


~~~*~~~

"İki gündür buradayız ama seninle hiç tanışmadık. Ben Gülşah, Baran'ın nişanlısıyım." 

"Memnun oldum. Bende Esma, Baran'ın sevgilisi ve yakında doğacak çocuğunun annesiyim."

~~~*~~~

"Erkeğim sendin! Kendi ellerinle beni en yakın arkadaşına verdin! Mutluluğumu sakın sorgulamaya kalkma! İstediğin oldu artık onun geliniyim..."



Kitabı genel anlamda beğendim bence tabi ki eksik yanları vardı... Bunlardan da en göze batanı bence  Esma'nın babası kızını kaçıran adamın Baran olduğunu öğrendiğinde verdiği tepkiydi! Kim ne derse desin ister Türk ister yabancı olsun hiç fark etmez, bence bir baba... kızını seven bir baba asla bu şekilde tepki vermezdi. Bu benim düşüncem tabi o kısım daha farklı olabilirdi.

Bunların yanında güzel bir kurgu ve gayet iyi bir şekilde kaleme alınmıştı. Beğendim ve aşk romanı severlere tavsiye ederim :)

Ömer'in hikayesini de beklemedeyim ayrıca :)

Rehine Serisi'nin kitapları:

Yazar adı      : Sümeyye Akarçay
Kitabın adı   : Rehine
Yayınevi       : Optimum Kitap
Sayfa sayısı  : 494

Kitabın tanıtım yazısı:

Bir vefa borcu güçlü bir aşkı beraberinde getirir mi? 

Sosyetenin Asi Gülü lakabıyla adından sıkça söz ettiren Esma Hazne aşktan uzak duran biriydi. Sıkça erkekleri terslemesi yüzünden birçok gazeteye manşet oluyordu. Popülarite onun için önemli değildi. Onun tek bir düşüncesi vardı: Okulunu başarıyla bitirip Hazne Holding'in yönetimine geçmek. Ta ki haberi olmadan küçük bir oyunun parçası olana dek…

Başarılı iş adamı Baran Gökdağ'ın, bir vefa borcu yüzünden hiç tanımadığı sosyetik bir kızı, kısa süreliğine himayesi altında tutması gerekiyordu. Siciline birini kaçırmaktan dolayı suç işlenmesi ihtimali onu bir hayli tedirgin ediyordu. Üstelik kıza ilk görüşte tutulmuştu. Şimdi ona aklı başka, kalbi başka bir şey söylüyordu. Hırçın rehinesiyle sevgili olması, yaşayacakları birçok belayı da beraberinde getirecekti.

4 yorum :

  1. Bana kitap önerisi yapabilirmisniz ?
    İçinde her duyguyu barindirsin
    Özellikle kalemi güzel olsun çok basit olmasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işılca'nın bir türk masalı serisini, meral kır'ın sancaktarlar serisini tavsiye ederim 😀

      Sil
  2. Blogunuz çok güzel bu arada

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın