30 Kasım 2018 Cuma

0 Amanda Scott - Sakın Bitti Deme (İskoç Şövalyeleri #3)


~~~*~~~
"Hayatımda hiç sizinki gibi değişken renkli gözler görmemiştim. Sanki güneş gözlerinizin içinde. İnanılmaz, az rastlanan bir açık yeşil renkte. İnanın gözlerimi alamıyorum."
~~~*~~~

İskoç Şövalyeleri serisinin 3. kitabı Sakın Bitti Deme kitabıyla seriyi sonlandırdım. Açıkçası bu seri benim her okuduğum ya da okuyacağım İskoç hikayesinin muhteşem olmayacağını anlamamı sağlayan bir tecrübe oldu. Çünkü hep çok güçlü kalemler okumuşum bu türde ve bazı kitaplar onlar kadar iyi değilken okumak baya bir zorladığını fark ettim. 

Seriye başladığımdan beri dile getiriyorum, yazarın bir sonraki kitabı bir öncekinden daha iyi diye. Bu kitapta ilk iki kitaptan daha iyiydi. Zaten ilk kitap tam bir fiyaskoydu ama ikincisi ondan bir tık daha iyiyken bu kitap ikiden bir tık daha iyiydi. Bu seri şöyle 6-7 kitaplık bir seri olsaydı muhtemelen son kitap zirve olurdu diye düşünüyorum. 

~~~*~~~
Genç kız alt dudağını ne zaman yalasa ya da ısırsa veya olağanüstü uzun kirpikli gözlerini gözlerine ne zaman dikse kalbi ya  savaş davulları gibi çarpıyor ya da hepten duruyordu.
~~~*~~~

Öncelikle, kitabın konusuna değinmeyeceğim çünkü arka kapak yazısı yeterince açıklayıcı dolayısıyla direk yoruma giriyorum. 

Bu kitapta Jake'i okumak çok güzeldi çünkü en merak ettiğim karakterdi diyebilirim çünkü ne Fin gibi ne de Ivor gibi güçlü toprak sahiplerinden değildi. Bir denizcinin oğluydu ve muhteşem bir denizciydi kendisi de. Aynı zamanda Fin ile Ivor'un da en yakın arkadaşlarındandı. Bu yüzden onu okumak çok güzeldi. Hikayesi de oldukça iyiyidi aslında hem Alyson ile tanışmaları, Alyson'ın evli olması ve sonrasında gelişen olaylar çok güzeldi. İkisinin arasında ilk karşılaştıklarından harlanan ama önlerine konulan engelle geri adım atmak zorunda kalan Jake'e rağmen ikinci karşılaşmalarında aralarındaki çekimin aşka dönüşmesini okumak çok güzeldi. Ivor'un hikayesinden bir tık daha iyiydi aşk konusunda ama ilk kitaptan beri dilimde tüy bitti bunu söylemekten, savaş sahnesi bakımından geri planda kalmıştı. 

İlk kitaptan beri savaş çıkacak atılımlar yapılıyor ama bizim şövalyeler bunu engellemeyi başarıyorlar. Fin'in kurnazca yaptığı planla setleri yıkması, Ivor'un tek bir ok atışıyla savaşı durdurması ve Jake'in konuşmasıyla olayların alevlenmeden durması falan... bana olmamış, yarım kalmış, geçiştirilmiş hissi verdi. Yani şöyle düşünün, bu türü okuyanlar bilir, Alyson kaçırılıyor ve Jake onun izini buluyor ama adamlarla savaşmasına gerek kalmadan olayı hallediyorlar. Sanki Amerika yapımı bir filmde arabulucularla cinnet geçiren bir adamı mantıklı düşünmeye davet ediyorlarmış hissi verdi. Olmadı.. İskoç kitaplarına yakışmıyor bu bence... nerede savaş, nerede kılıçların havayı yaran tiz seslerinin betimlemeleri... nerede sevdiği kadın için hayatını tehlikeye atmayı göze alan adamlar... 

~~~*~~~
"Gözlerime bakıp ikizimin evlenme fikrinden haşlanmadığını söyle."
"Benim isteyip istememem önemli değil," dedi Alyson dönüp gözlerine b"karken. "Önemli olan senin evlenmek isteyip istemediğin."
"Daha önce ne söylediğimi biliyorum Allie. Ama şimdi sana karşı neler hissettiğimi de biliyorum."
~~~*~~~

Bu kısımlar beni tatmin etmedi açıkçası.

Bir de bütün seri boyunca bizim adamların Albany'e karşı Kral'ın çocuklarını korumalarını desteklemelerini okuduk. İkinci kitabın sonunda tahtın birinci varisi öldü, bu kitabın sonunda kral öldü ve küçük oğlan kitabın başında kaçırıldı. Nerede, ne yapıyor belli değil ama kitap bitti. Albany ülkenin valisi oldu, ülkeyi yönetiyor. 

Biraz yarım kalmışlık hissi verdi açıkçası. Tamam aşık oldular, evlendiler, sonsuza kadar mutlular bitti olmamalıydı. Sonrasında olması gereken çok mühim bir olay var. Tahtın tek varisi James nerede? 

Açıkçası bu seri hiçbir şekilde beklediğim gibi çıkmadı. Bir çok yönden beni hayal kırıklığına uğrattı. Tavsiye eder miyim? Bilemiyorum. Ancak şunu söyleyeyim İskoç hikayeleri benim elimde en fazla iki gün kalır, işten eve gelir heyecanla alırım elime ve gece yarılarına kadar okurum ama ne yazık ki bu seride bunu yapamadım ve iki haftada 3 kitabı zorla bitirdim. Bu yüzden tavsiye eder miyim? Tercihi size bırakıyorum. 

~~~*~~~
Uyandığında Jake'in gülümsediğini gördü. İster kendisine ister başkasına gülümsesin, onu böyle görmek içini ısıtıyordu.
~~~*~~~


İskoç Şövalyeleri (Scottish Knights Trilogy) Serisi

Kitabın adı    : Sakın Bitti Deme
Orijinal adı   : Highland Lover
Yazarı           : Amanda Scott
Seri Adı        : İskoç Şövalyeleri #3 (Scottish Knights Trilogy)
Çevirmen      : Ülker Uyanık
Yayınevi        : Epsilon
Sayfa sayısı    : 376

Kitabın tanıtım yazısı: 

Leydi Alyson MacGillivray bir gemi yolculuğuna çıkar ve inanılmaz bir şey keşfeder: İskoçya’nın gelecekteki kralıyla aynı gemidedir.

Fakat gemilerine korsanlar saldırıp prensi esir aldıklarında ve Alyson’ı boğulmaya terk ettiklerinde bu şaşkınlığı dehşete dönüşür.

Kurt adıyla bilinen Kaptan Jake Maxwell, Kral tarafından prensin gizli seyahatini takip etmesi için görevlendirilmiştir. Alyson’ın vahşi denizle mücadele etmek zorunda kaldığını görünce, onun hayatını kurtarmak üzere hızla harekete geçer.

Çok yakında aralarında tutku kıvılcımları çakmaya başlar ama prensin kaçırılışı sırasında orada bulunması genç kadını büyük birntehlikeye atacaktır.

Eğer aşklarının bir geleceğinin olmasını istiyorlarsa Alyson ve Jake ölümcül sonuçları olan bir plana dahil olmak zorundadırlar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın