10 Ocak 2024 Çarşamba

8 Blogger Röportajları Konuğu: Mor Düşler Blogu Admini


 

Merhaba, Gizem 😀

 

Blogger röportajlarımda bana vakit ayırdığın için teşekkür ederim, artık bloggerların sahalara dönme zamanı ve açıkçası buna da bu şekilde destek olup reklamlarımızı kendimiz yapmalıyız ve bence biraz da tanıtmalıyız sanırım kendimizi. Yoğun çalıştığının ve sorumluluğunun fazla olduğunu biliyorum bu yüzden bana vakit ayırdığın ve kendini anlattığın için şimdiden teşekkür ederim.

 

Merhaba İnci abla. Ben de bu güzel fikrin ve röportajlarında bana yer verdiğin için teşekkür ederim. Umarım bloggerlar eskisi gibi etkileşim halinde olmaya devam eder. 😊 
Benim yoğunluklarımdan dolayı takvimimiz biraz aksadı ve röportaj yeni yıla sarktı ama bu vesile ile herkesin yeni yılını kutlamasam olmaz. Yeni yıl hepimize sağlık, mutluluk, huzur, bolca kitap ve dizi film izlemek için bolca zaman getirsin. 💜😀

 

Bu arada arkadaşlar Gizem, Mor Düşler Kitaplığı blogunun admini aynı zamanda da instagramda @morduslerkitapligi sayfasının admini.

 

 

Detaylı sorulara geçmeden, bize biraz kendinden bahseder misin? Kimdir, nasıl biridir bu blogger?


İsmim Gizem. Yaş konusunu es geçiyorum eheheh 
Yalova Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldum. 
Şuan İstanbul’da bir matbaada çalışıyorum. Kitaplara olan sevgimi anlatmama gerek yoktur sanıyorum. 😊 Bloğumun isminden de anlaşılacağı üzere mor rengini çok severim. 
İşten vakit buldukça gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi severim. 
Tabii ki dizi izlemeye de bayılırım, her ne kadar son zamanlarda işten dolayı vakit ayıramıyor olsam da.. 😊 
Kitaplar kadar sevdiğim bir şey varsa o da müziktir. Türkçe, Korece, İngilizce hangi dilde veya hangi türde olursa olsun, sevdiysem sonsuza kadar dinleme moduna geçerim. 😊

 

Klasik soruyla başlıyorum, nereden geldi bu blog açma fikri?


İlkokuldan beri kitaplara olan ilgim vardı. Okul kütüphanesinden ve arkadaşlarımdan ödünç aldığım kitapları okumak beni çok mutlu ederdi. Lise dönemime kadar bu şekilde devam ederken yavaş yavaş kendi kitaplığımı kurmaya başladım. Bu dönemde sosyal medyadaki sayfaları da sıkı takip ediyordum. Facebook sayfaları ve blogların en popüler olduğu dönemlerde ben de bir hevesle önce facebookta bir sayfa açmıştım. Blogları da keyifle takip ederken aklıma neden bende blog açmıyorum fikri geldi. Hem severek takip ettiğim bloggerlarla daha da yakınlaşmış olacaktım, hem de okuduğum kitaplar hakkında daha fazla kişiyle sohbet etme imkanım olacaktı. Daha ne isterim ki deyip blogger serüvenime başladım.😊 
Burada bir not eklemek istiyorum: O dönemde takip ettiğim ve bana ilham olan kişilerden birisi de sendin İnci abla 💜

 

 

Hiç açtığına pişman olduğun ya da artık uğraşmak istemediğin için veya başka bir sebeple bırakma noktasına geldiğin oldu mu?

Açtığıma pişman olmadım, iyi ki açmışım derim her zaman fakat itiraf etmek gerekirse bazen uğraşmak istemediğim anlar oluyor. Blogger diğer sosyal medya platformlarına göre daha fazla özen ve zaman isteyen bir yer. Burada olmaktan çok mutluyum ama bazen verdiğimiz emeklerin karşılığını alamıyor olmak motivasyon düşürücü olabiliyor. Bunu çoğumuz yaşıyoruz diye düşünüyorum. 
Başka sebep olarak da, iş hayatı ve kişisel yoğunluklar da blog yazmamı engelliyor diyebilirim. Fakat bulduğum her fırsatta eski dostumu özlediğimi hissedip bilgisayarımın başına geçerim. 😊

 

Blogu sende olabildiğince aktif kullanmaya çalışıyorsun. Ama aynı zamanda Instagramı da aktif kullanıyorsun. Hangisi daha kolay senin için? Ayrıca hangisinde daha çok kendin gibi hissediyorsun?


Her ne kadar blog ilk göz ağrımız olsa da Instagram daha kolay. Ben fotoğraflarımı telefonumla çektiğim için oradan hazırlığımı yapıp gün içinde müsait olduğum bir anda paylaşımımı yapabiliyorum. 

Yukarıda da dediğim gibi Blog biraz daha özen ve zaman istiyor. Onu da telefondan kullanabilirsin diyenler olacaktır fakat ben bilgisayarın başına her bir detayını rahatça planlamayı sevdiğim için kolaylık açısından ikinci sırada kalıyor. 😊 

Kendim gibi hissetme konusunda ikisinde de eşit derece aslında, instagram hikayelerinde paylaşımlara kıyasla daha rahat olabiliyorken, blog yazılarında karakter sınırı olmadığı için rahatça içinden geleni yazabiliyorum.

 


Neden Mor Düşler Kitaplığı? Bu isim nereden geldi, oluştu da bloga bu ismi verdin?

Bloğumu açmaya karar verince isminin beni yansıtan bir şey olmasını istediğim için üzerine epeyce düşündüm. Mor en sevdiğim renk, kitapları okurken düşler alemine daldığım için Düşler ve Kitaplık birleşince Mor Düşler Kitaplığı ismi ortaya çıktı. 😊

 

Çevrende kimler bloğundan haberdar? Ailen, akrabaların, arkadaşların biliyor mu?

Samimi olduğum herkesle paylaştığım için çevremdeki çoğu kişi biliyor. 😊

 

Eski blog hayatıyla şimdiki blog hayatı hakkında ne düşünüyorsun? Bir zamanlar çok popüler ve güvenilir bir platformdu ancak Instagram bu yönden çok fazla kişinin hevesini kırdı, sen bu durum hakkında ne düşünüyorsun?

Eski blog hayatını özlüyorum. O zamanlar çok daha samimi geliyordu bana ya da ilk göz ağrım olduğu için böyle düşünüyorum bilemedim.😊
Şimdi hayat koşturmacası içinde instagram kullanmak hem bizlere hem de takip edenler açısından daha pratik geliyor. Son dönemde videolar daha çok ilgi görüyor mesela, yazılanları okumak veya fotoğrafları beğenmek bile hedef kitle için külfet gibi geliyor. Böyle bir duruma gelmişken bloglarımızın geri planda kalması üzücü de olsa kaçınılmaz bir durum ne yazık ki. Bizler bu durumu aşıp blogları ayakta tutmaya devam edeceğiz. 💜


Blogger olmayı bir kenara bırakırsak, bu derecede kitap aşığı olmaya nasıl başladın?

Küçüklükten beri kitaplara ilgim vardı. Arkadaş çevremde okumayı sevdiği için kitaplarla etkileşimim arttı. Elimizde olan kitapları birbirimizle paylaşır, yeni kitaplar okuyacağımız için heyecanlanırdık.  Ailemde bu konuda beni destekleyince kitaplara olan aşkım bu derece büyüdü sanırım.😊


Sence kitap okuma alışkanlığı nasıl kazanılır?

“Zevkler ve renkler tartışılmaz” diye meşhur bir tabir vardır ya ne zaman bu soru sorulsa aklıma bu cümle gelir. Herkesin seveceği, zevk alacağı tarz/tür farklıdır. Mesela ben romantik türde okumayı severken, arkadaşım fantastik türüne bayılır veya kardeşim klasiklere tutkundur gibi. Bundan yola çıkarak kitap okuma alışkanlığı kazanmak isteyen birisi ilgisini çeken bir türden kitaplar seçerek okumaya başlarsa zamanla kitap kurdu bile olabilir diye düşünüyorum.


Bir blogger olarak günümüzde çıkan kitapların fiyat politikaları hakkında ne düşünüyorsun?

Öğrenciyken çok daha rahat kitap alıyorken şuan çalıştığım halde kitap alırken birkaç kez düşünmek zorunda kalıyorum ne yazık ki. Fiyatları göz önüne alınca kitap okumak bir lüks haline geldi diyebilirim. 
Diğer yandan matbaada çalışan ve kitapların maliyet kısmını gören biri olarak fiyat politikaları normal geliyor. 
İki yönden baksam da okur kimliğim ağır basıyor ve fiyatlar daha ulaşılabilir seviyelere indirilse keşke dileğiyle cevabımı bitiyorum. 😊


Sen sadece kitap blogu olarak kullanmıyorsun blogunu, dizilerin -özellikle k-dramaların- bunun yanında da gezilerin, anılarınla bir dünya oluşturmuş gibisin. Dizi yorumlarını geçtim ama anıları nasıl oldu da yazmaya karar verdin?

İsmen kitaplık desem de bir süre sonra benim dünyamı yansıtan bir blog olduğu için hayatımdaki detayları paylaşma düşüncesi oluştu. Kitap okumayı çok seviyor olsam da hayatım sadece kitaplardan ibaret değil dedim kendi kendime. Diziler, filmler, müzikler vs vs derken dijital bir günlük tadında gezilerime ve anılarıma da yer vermeye başladım.


K-Drama yorumlarını okumak çok keyifli ben yeni yeni izliyorum biliyorsun ki senden çok tüyo alıyorum en azından yazılarından, K-Drama dünyasına nasıl girdin?

Bunu duymak (okumak) beni mutlu etti 😄

K-drama dünyasına üniversitede oda arkadaşımın Love Rain isimli diziyi bana vermesiyle girdim. İzleyip çok beğendiğini söyleyince ben de izleyeme karar verdim ve o gece sabaha kadar o diziyi izledim. 😄

Kardeşimde aynı dönemde k-dramaları severek izlediği için onunla birlikte izledim, tavsiyelerini izledim derken sabahlara kadar dizi izleme maceralarım oldu. Şimdilerde o kadar vakit ayıramıyor olsam da hatırlamak bile keyifli oldu. 😊


En sevdiğin oyuncu kim? Hani şu isim nerede oynasa izlerim dediğin bir oyuncu var mı?

Zor bir soru oldu, epey düşündüm ama seçim yapamadım nedense hahah 😃


Şu sıralar bu kız Ji Chang-Wook’a takmış durumda, 2 dizisini izledim… The K2 ve Suspencious Partner… başka hangi dizisini bana tavsiye edersin?



Healer tabii ki😊 Soruyu görünce hangi dizilerini izlemişim diye baktım, benimde izlemediklerim varmış. Kardeşimin önerisi de bonus olsun yeni dizisi Welcome to Samdal-ri dizisini tavsiye ediyor. 


Ahh dizilerden bahsederken aklıma senin önerdiğin diziler geldi, hepsini not almıştım o notlardan izliyorum, hatta Healer'da o notların arasında ama şuan boştayım bana şu diziye başla diye önerecek olsaydın hangisi olurdu?

Sayfalarca yazabileceğim bir soru :D Tamamını yazmayayım ama başlıca aklıma gelenler;

Alchemy of Souls, Memorist, Its Okay Thats Love, Kill  Me Heal Me, Reply 1988, Chicago Typewriter, My Secret Romance, Beauty Inside, Tale of the Nine Tailed, Hospital Playlist, The King-Eternal Monarch, Itaewon Class, Her Private Life, He is Psychometric, A Korean Odyssey, The Master’s Sun …

 Daha yazarım ama burada durayım, diğer soruları cevaplayamam yoksa 😊

 

Önerilerinin hepsi not alındı 😇 Peki hayalindeki kitaplık?

Sadece okumalarımı yapacağım dört bir yanı kitaplıklarla çevrilmiş kocaman bir oda.. 💜


Başucu kitabın? Kitapların?

Bunu seçmek biraz zorlar beni ama hepsi benim bebeklerim…😊


Ah bir de milyon kere izlesem sıkılmam diyeceğin dizi/film?

Aşk Tesadüfleri Sever filmini defalarca kez izledim, izleyebilirim.


Favori üç yazarın, yerli ve yabancı ayrı ayrı söyleyebilirsin?

Yerli; Sabahattin Ali, Meral Kır, Fatih Murat Arsal (daha çok sayabilirdim..😊) 
Yabancı; Kimberley Freeman


Favori üç oyuncun, dizi ya da film fark etmez?

Lee Dong Wook, Jung Kyung-ho, Keira Knightley bir de bonus Anne Hathaway (eşitlik olsun dimi ama 😊 )


Favori üç müzik grup/kişi? Favori üç şarkın?

Şuan BTS dışında favorim olarak söyleyebileceğim sanatçı/grup yok. Karışık dinliyorum.😊 
 Favori şarkım;...


Asla okumam, izlemem dediğin bir tür var mı?

Hayır, yok. Okuyamam dediklerim vardı ama bu önyargımı aştım sayılır. 😊


Bir ayda ortalama kaç kitap okuyorsun?

Bu aralar 3-4 ancak okuyabiliyorum.


Bir kitabı sana okutan en büyük etken nedir? Filmi/diziyi izleten en büyük etken?

Kitabın yazarını daha önce okuduysam ya da sevdiğim bir yayınevinden çıkıyorsa dikkatimi çeker. Bazen kapağından bile etkilenip aldığım olur, değişken bir şey benim için.😊

Film/dizi için daha önce izleyip beğendiğim oyuncular var ise ya da benim tarzımı bilen biri tavsiye ettiyse tereddütsüz izlerim.😊


Hiç yarım bıraktığın kitap, dizi var mı?

Var, evet. İsim vermeyeyim ama😃


Şu ara çıkmasını en merakla beklediğin kitap?

Bu aralar güncellerden biraz uzak kaldım.


En çok okuduğun yayınevleri?

Ephesus ve Yan Pasaj Yayınevi

 

Şimdi azıcık çoklu seçenek sorularına geçerek “O mu? Bu mu?” diyelim.

 Çay mı kahve mi?

Kahve 💜

Erotik aşk mı tarihi aşk mı?

Tarihi Aşk

Peki romantik mi fantastik mi?

Romantik 💜

Müzik dinleyerek okumak mı dinlemeden okumak mı?

Sessiz okumayı seviyorum, müzik dinlersem kendimi müziğe kaptırabilirim çünkü 😊

Kitapçıdan kitap almak mı internetten kitap almak mı?

Şu anki fiyat politikalarından dolayı internet tabii ki.

Blog mu Instagram mı? (hileli bir soru 😉)

😊 Blog tabii ki ehehe

Kedi mi köpek mi?

Köpek

Hiç yalan mı karşındaki üzmemek için çok hafif beyaz yalanlar mı?

Yalansız olmayı tercih ederim ama mantıksal yanım beyaz yalanlar da olabilir diyorum.

Mutlu sonlar mı gerçekçi sonlar mı?

Gerçekçi sonlar beni çok daha etkiliyor olsa da mutlu sonları tercih ederim. 💜

Okurken ağlamak mı gülmek mi? 

Gülmek

Deniz kum güneş mi bilmediğin yerde doyasıya keşif mi?

Bilmediğim yerde doyasıya keşif

Yorum okumak mı alıntı okumak mı?

Yorum okumak

Türk yazar mı yabancı yazar mı?

Türk yazar


Son sorum… blogger arkadaşlara, yeni blog veya site açmaya heveslenenlere ya da açmışlara neler söylemek istersin?

Bloglarımız hayatımızı yansıtan birer dijital günlük gibi, istediğiniz gibi yazıp çizmekte, paylaşmakta özgür olduğunuz bir dünyaya dahil olmak çok keyifli bence. Blog açtıysanız bunun farkına varmışsınız demektir, heveslenip açma aşamasına geçemediyseniz tam zamanı. 😃

Yeni blog komşularına her zaman kapımız açıktır. 💜  
Vakit ayırıp buraya kadar okuyanlara sonsuz teşekkürler, sizi seviyorum. 😀


Ben de sana onca yoğunluğun arasında vakit ayırdığın için teşekkür ederim 😀


 



8 yorum :

  1. Çok güzel ve samimi bir röportaj serisi oluyor. Emeklerinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  2. İlk röportaj heyecanını bana yaşattığın için teşekkür ederim İnci abla. 💜
    Blogger platformunda nice yıllarımız olsun. 🥰💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bolca olur yıllarımız, bu platformu çok seviyoruz. Ben de seninle röportaj yaptığım için mutluyum, onca yoğunluğunda zaman ayırdığın için kendimi özel hissettim 💜 💜

      Sil
  3. yine çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  4. Gizem'i takip etmiyormuşum... Takip ettim. Röportajın tamamını okumaya daha sonra tekrar geleceğim.

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın