6 Kasım 2012 Salı

0 Julianne MacLean - Beni Aşka İnandır [Amerikan Varisleri #1]


Her ne tür kitabı okursam okuyayım sonunda tarihi aşk romanına beni geri döndüren romanlarla tanışıyorum. Bu da onlardan biri. Gerçi okuduğumuz tarihi aşk romanlarından bir daha yeni tarihe yatkın en azından merkezi ısıtma sistemi olacak kadar :)) İlk okuduğumda bu kısmı garipsediğimi belirtmem gerekir :))

Her neyse kitap çok güzeldi. Çok beğendim. Yazarın dili gerçekten çok iyiydi karakterler de öyle. Alışılagelmiş çekingen kadın karakter yerine güçlü bir kadın karakter okumak güzeldi.

James'e bazı noktalarda sinir oldum ve sadece James'e değil Dul Düşes'e de... Ama her kitapta vardır ya illaki okuyucuyu sinir edecek kişiler bu kitapta bu iki karaktere sinir oldum ama davranışlarının altındaki nedenleri okuyunca itiraf etmek gerekirse sempati duydum. Whitby'i sevdim. En başından beri... Kendisi sevdiğim karakterlerden biri olarak kalbimde taht kurdu =)) Küçük bir sır vereyim mi? Whitby'nin de aşkının anlatıldığı kitap var, yayınevinin o kitabında en kısa zamanda bizimle buluşmasını diliyorum. Hemde asla tahmin edemeyeceğiniz kişiyle... Neyse... :))

Amerikalı Varisler serisinin ilk kitabıydı ve bence güzel bir kitaptı da... Çok sevdim. Yazarın dili oldukça sadeydi, akıcı ve sürükleyici ve birazda heyecanlı bir kalemi vardı. Heyecanı av partisinden sonra hissetmek mümkündü. Karakterler arasındaki duyguları inişleri çıkışları çok iyi anlatmıştı. Bu yüzden sevdim. Sadece hoşlanmadığım bir iki yer vardı o da çevirideydi. Bazı yerdeki cümlelerde yüklem dediğimiz öğemiz yoktu ve bu da cümleleri biraz anlamsız kılmıştı. Keşke onlar da olmasaydı ama hep dediğim gibi bunlar güzel kitapların nazar boncuğu... :))

Beğendim takip edeceğim bir seri tarihi aşk romanı severlere de tavsiye ederim okuyun :))

Yorumumu bitirmişken şunu belirtmek istiyorum. Kitap içeriğidir dikkat... Aşağıda alıntıladığım yer çok güzeldi. O gözyaşı beklemediğim bir şeydi ve dudaklarımda bir gülümseme oluşturdu hissettirdiği aşkla...

James'in gözünün kenarından bir gözyaşı belirerek elmacık kemiğine doğru süzüldü. 
Sophia, o gözyaşı damlasına, kalbinin ve ruhunun en derin noktalarına ulaşan bir anlayışla baktı.
"Seni seviyorum," diye fısıldadı James, yumuşak bir sesle.

Alıntımı da paylaştıktan sonra sizlerle serinin diğer kitaplarını paylaşıyorum:

Amerikan Varisleri Serisi'nin kitapları:

Kitabın konusunu aşağıda belirtiyorum:

"Hayat ve duyguyla dolu ışıldayan bir roman." -Jo Beverley- "İnanılmaz bir tutkuya sahip, kıpır kıpır bir hikâye." -Cathy Maxwell-  
"Sevgili kardeşim Clara,
Londra sosyetesi hiç aklıma gelmeyecek denli karışık! Her gece başka bir balo veya toplantı var, her gece başka başka ışıltılı mücevherler, hışırdayan elbiseler dönüp duruyor. Zaman zaman orada burada pot kırmaktan korksam da, hedefime (daha doğrusu annemin hedefine) ulaşmakta başarı elde ediyorum sayılır. Annem, bana koca olarak son derece uygun bulduğu birkaç beyden gördüğüm ilgi karşısında mutluluktan havalara uçuyor. Ama sevgili kardeşim, bir dük var ve benim için ondan başkasına bakmak dahi öyle zor ki! İtiraf etmeliyim ki kalp atışlarımı, balo salonunun karşı tarafından fark edilebileceğinden korkacağım kadar hızlandırıyor. İsmi James Langdon, Wentworth Dükü. Bu sözlerim kulağa abartılı gelebilir ama bana daha önce hiçbir erkeğin hissettirmediği şeyler hissettiriyor. Ama bu duygularımı bastırmalıyım. Zaman zaman onun karanlık geçmişine dair fısıltılar duyuyorum ve insanlar kendi aralarında ondan Tehlikeli Dük diye bahsediyor. Ah Clara! Gizliden gizliye onun beni seviyor olabileceğini düşünerek mutlulukla doluyorum, ancak bir yandan da ilgisinden korkuyorum. Gerçek aşkı bulmak için çok uzun zaman bekledim ve şimdiyse kalbime zarar gelmemesi için ona karşı koymalıyım. Keşke ne yapmam gerektiğini bilebilsem...
Seni seven kardeşin, -Sophia-"

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın