27 Eylül 2012 Perşembe

0 Henri Charriere - Kelebek


Hiçbir zaman babamın elinde bir kitap hayal edemezdim ama meğersem gençliğinde okurmuş o da ve Kelebek'de babamın unutamadığı bir kitap haline gelmiş. Ben bunu öğrendikten sonra kitabı çok merak ettim ve bir de annem bunun filmini izlemiş olup bana anlatınca merakı tavan yaptı ve en sonunda merakıma yenik düşerek alıp okudum... Kitaba tek kelime ile ba-yıl-dım!!!

Kelebek adlı kitap aslında yazarın hayatının bir bölümünü konu alan biyografi türünde bir kitap. Adı ise adamın hapishane arkadaşları tarafından takılan bir lakap. Sebebi de kelebek şeklindeki dövmesi...

Suçsuz yere hapse atılan bir adam ve suçsuz olduğunu ispatlanamıyor. Ancak "Kelebek" lakablı adamımız suçsuz yere içeride yatmaktansa kaçmayı deniyor. Yalnız bir kere ya da iki kere değil! Eline geçen her fırsatta ve hepsinde yakalanıyor. En sonunda denizin ortasındaki bir adada olan hapishaneye atılıyor. Kaçması imkansız yani... Ama işte hiçbir şey imkansız değildir...

Aslında bu bir yerde bir adamın azimle özgürlüğü için savaşmasının da hikayesi... Pes etmeden, vazgeçmeden her seferinde yakalanmasını umursamadan...

Biliyor musunuz sonunda Kelebek özgürlüğüne kavuşuyor. Affedildiğinden ya da suçsuz olduğu anlaşıldığından değil, tamamen kaçmayı başardığından dolayı özgürlüğüne kavuşuyor. İşte can alıcı nokta ve en sevdiğim yer kaçışısının nasıl gerçekleştiği... İnanılamaz bir şey ama çok da zekice...

Çok zevkle okumuştum, her yakalanmasının ardında ben pes etmiştim. Herhalde o kadar azimli olamazdım. Neyse ben çok beğendim ve benimde favori kitaplarım arasına girdi Kelebek.

Kesinlikle, gözüm kapalı okuyun diyebileceğim nadir kitaplarda biri. Kitap resmen "azmin" kelime anlamı gibi...

Kitabın konusunu aşağıda belirtiyorum:
"Kelebek" Henri Charriere, işlemediği bir cinayetten müebbet kürek cezasına çarptırıldığında, yargıtaya bile başvurmayacak kadar umutsuz, toplumun gözden çıkardığı bir süprüntüydü. Uğradığı haksızlığın bilediği bir hınçla çok az insanın sağ kalmayı başardığı kürek cehenneminden kaçıp kurtulabilmek için aralıksız on üç yıl sürecek korkunç kaçma-yakalama-yeniden kaçma mücadelesine atıldığında kıçında gizlediği bir tüp içindeki bin altı yüz franktan başka hiçbir şeyi yoktu. Bugün dünyanın en çok okunan, en sevilen yazarlarından biri.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın