12 Temmuz 2020 Pazar

0 Film Yorumu // Anna Todd'un After Kitabının Film Uyarlamasının Değerlendirilmesi


Her ne kadar ülkemizde kitapları çok satılmış olsa da ben okumadım ve itiraf etmek gerekirse okumaya da niyetlenmedim hiç çünkü bir yerde nedense içimden bir ses kitap serisinin fazla genç işi olduğunu ve bana benim istediğimi veremeyeceğini söyledi. Normalde bu tür kitapları oldukça okurken bu seriye dair öyle bir önsezim vardı ve hep erteledim okumayı ki kitaplarının da birincini almıştım ama okumamıştım ve filmini izledikten sonra doğru bir karar verdiğimi düşündüm. 


Direk yoruma daldım, öncesinde sizleri biraz bilgilendireyim seriye dair. After Serisi, Anna Todd'un 5 kitaptan oluşan young adult - genç yetişkin olarak nitelendirdiğimiz türe romans serisi. Kitap serisi Pegasus Yayınları'ndan çıktı ve bütün kitaplarının çevirisi de mevcut şuanda almak isteyenler birçok kitapçıda bulabileceği gibi internet satış sitelerinden de temin edebilirler. Tekli alabileceğiniz gibi kutulu setli de alabilirsiniz. 

After Serisi'nin sıralamasını da sizlere vereyim hemen ondan sonra da filme dair yorumlarına geçeyim istiyorum. Kitaplarını okumadığımdan dolayı onlara dair bir şey diyemem. 

After Serisi Kitapları 

- Karşılaşma
- Paramparça
- Ayrılık
- Mutluluk 
- Başlangıç 


Dediğim gibi seri aşk romanı olmanın yanında genç yetişkin dediğimiz türde bir seri. 


Filmine gelirsek eğer; İlk kitabın filmi yapıldı yanılmıyorsam okuyanlar eğer yanlışım varsa düzeltsin lütfen beni. 

Filmin süresi    : 1 saat 45 dakika
Seri sıralamsı   : 1. film
IMDB Puanı    : 5.4/10
Benim Puanım : 5/10

2019 yapımı olan filmin yönetmen koltuğunda Jenny Gage oturuyor, baş rollerini ise Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin gibi genç isimler yer alıyor. 

Filmin türü romantik ve dram olarak gösteriliyor. 2. filmin ise yanılmıyorsam çekimleri başlanmış ama net tarih bilinmiyor henüz yakında haber alırız diye düşünüyorum. 

Filmin konusuna gelirse; Tessa üniversiteyi kazanıp okuluna kayıt yaptırdığında annesini ve eski sevgilisini geride bırakıp okula başlar. Ancak tesadüfi olarak ayak üstü tanıştığı Hardin ile bir gün oda arkadaşının ısrarıyla gittiği partide tekrar karşılaşır ve aralarında bir kıvılcım olsa da oldukça ters düşerler birbirlerine. İlerleyen zamanlarda Hardin ve Tessa birbirlerine çekilip de aralarında kıvılcımlar çakmaya başladığında Tessa'nın önce erkek arkadaşı sonra annesi ikilinin arasındaki ilişkiden haberdar olurlar. Özellikle annesinin tepkisiyle karşılaşan Tessa her şeye restini çekerek Hardin'le olmaya devam eder ancak tam aşklarında her şey yolunda giderken ve ikili mutlu mesut aşklarını yaşarken gizli kalmış bir sır ortaya çıkar ve bu durum Tessa'nın kalbini kırarken Hardin'in de ilk kez tatlığı aşkı kaybetmekle yüz yüze getirir.  

Detayları filmde zaten... 

Aslında film klasik kötü çocuk cici kız hikayesi gibi... gizemli, sırlarla dolu, partileyen, arkadaşlarıyla takılan, ailesiyle sorun yaşayan kötü çocuk Hardin… babası terk etmiş olsa da annesiyle bir hayat kurmuş, oldukça hanım olan kızımız Tessa… 

Kurgusu bir yerde fazlasıyla klişe geldi ne yalan söyleyeyim... bu kadar ses getirecek, yok satacak ne vardı bilemedim filmi izleyince... Kitaplarda film gibiyse bence vasatın altında olmalılar... 

Öncelikle karakterler tam yaş ortalamasına uysa da fazla duygusuzlardı...  oynadıkları karaktere bürünememiş gibiydiler ve bazen öyle mimikler yapıyorlar öyle triplere giriyorlardı ki amaçları en anlamadım diyebilirim. 

Ne gölde yüzme sahnesinde, ne kütüphanede kaçak kitap okuma sahnelerinde, ne dans sahnelerinde.. hiçbirinde gereken romantizmi hissedemedim. 

Tessa, gizemli sırrı öğrendiğinde verdiği tepki, Hardin'in tavrı... arkadaş bir bu tür sahneleri başka filmlerde izledik siz hiç mi izlemediniz o nasıl bir oyunculuktu ki ne terk edilmişliği oynayabildi ne terk edeni oynayabildiler. 

Bu şekilde anlatabileceğim çok fazla yer var ve bir yerden sonra acaba film ne zaman bitecek diye saatine baktım durdum. Zaten filmi neden izledim onu da anlamadım. Sanırım canım fazla sıkılıyordu ama can sıkıntımı aldı filmi anlamaya çalışırken zaman güzel de akıp geçti sırf can sıkıntımı giderdi ve filmde bir emek vardır diye 5 veriyorum. 

İzleyin der miyim demem... bence zaman harcamayın derim. İkinci filmi izler miyim? Sanmıyorum ama bir çılgınlık anıma denk gelir de sıkıntıdan patlarken açıp izlersem bilin ki tamamen can sıkıntısındandır. 

Kitapları nasıldır bilmiyorum, bu söylediklerimin hepsi filmineydi ama kitaplarda filmi gibiyse... okumaya gerek yok diye düşünüyorum. 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın