3 Kasım 2023 Cuma

1 Blogger Röportajları Konuğu: Dallas Books Blogu Admini


Merhaba, Elmas 😊

 

Blogger röportajlarımda bana vakit ayırdığın için teşekkür ederim ne kadar yoğun çalıştığını biliyorum ve bana vakit ayırman kendimi önemli hissettirdi. Teşekkür ederim umarım seni birazcık terletecek ve çokça eğlendirecek bir röportaj olur 😊

 

Bu arada arkadaşlar Elmas, Dallas Books Blogu'nun admini aynı zamanda da instagramda @dallassbooks sayfasının admini.

 

 

Detaylı sorulara geçmeden, bize biraz kendinden bahseder misin? Kimdir, nasıl biridir bu blogger? 

Merhabalar... Öncelikle benimle röportaj yaptığın için teşekkür ederim💜 28 yaşında bir Hemşireyim, en sevdiğim hobi kitaplar ve gezmek. 😉 Lise yıllarından gelen bir alışkanlık kitap okumak, takıntı seviyesinde 😊 mezun olduktan sonra blog işine girdim, şimdi daha çok bookstagram hesabıyla okuduklarımı paylaşıyorum.

 

Klasik soruyla başlıyorum, nereden geldi bu blog açma fikri?


Sen de bilirsin, eskiden forumlar vardı. Takip ettiğim bir yazar Vefa Enver Forum üyeliğinden gelen bir fikirdi. İnsanlara ulaşmak, paylaşmak, eğlenceli bir fikir gibi gelmişti öyle başladım. Kendi bloğumu açmadan önce de bir modacının web sitesinde kitap tanıtımı yaptım. Böylelikle başladı serüven 🤣

 

Hiç açtığına pişman olduğun ya da artık uğraşmak istemediğin için veya başka bir sebeple bırakma noktasına geldiğin oldu mu?


Hiç pişman olmadım. Ama 2 3 tane farklı blog açmam gerekti. Çok aktif olamamamın en büyük sebebi de iş hayatı.

 

 

Blogda çok aktif değilsin neredeyse 2 yıldan fazla bir süredir de bir paylaşımın olmamış halbuki Instagram’ı daha çok kullanıyorsun neden?


Evet uzun bir ara verdim. Bookstagram devam etmemin sebebi daha fazla insana ulaşmak, bu blogdan daha kolay. Sosyal medyada bir tıkla herkesle etkileşime girebiliyorsun, bloglar eskisi kadar aktif değil.

 

 

Blogunun adının Dallas olmasından senin bir Eve Dallas hayranı olduğunu düşünüyorum ve yanılmıyorum değil mi? 


Kesinlikle yanılmıyorsun abla😍 Eve Dallas Polisiyelerine hayran olmamak mümkün değil.

 

Neden sadece Dallas adını kullandın Eve Dallas ya da Roarke isimlerini eklemedin sadece Dallas?


Dallas daha güçlü geldi. Karakterin gücünü biliyoruz, ifade ettiği gücü seviyorum. Bence Eve biraz daha kişisel ve romantikti. Roarke ise ilk açtığımda kullanmıştım sonra sadece Dallas olarak devam ettim. Bende karakterlerin yeri farklı. Dallas her şeyi ifade etmeye yetiyor.

 

Çevrende kimler bloğundan haberdar? Ailen, akrabaların, arkadaşların biliyor mu?


Ailemden kimse bilmiyor. Arkadaşlarımın ise bir kısmı. Maalesef aynı şehirde bunu paylaşacak birileri yok. Bilenler hep bana uzakta.

 


Eski blog hayatıyla şimdiki blog hayatı hakkında ne düşünüyorsun? Bir zamanlar çok popüler ve güvenilir bir platformdu ancak Instagram bu yönden çok fazla kişinin hevesini kırdı, sen bu durum hakkında ne düşünüyorsun?


Bence bloglar yeniden aktif olmalı. Eskiden deliler gibi okurlar, etkileşimler vardı. Neredeyse bir sosyal medya seviyesindeydi. Instagram yerine geçti ama hepimiz biliyoruz ki abla, Instagram artık hayal kırıklığı.

 

Blog yazarlığında en çok hoşuna giden şey nedir? Ayrıca blogger olmakla booktagram olmak arasında nasıl bir fark görüyorsun? Sen her ikisinde de varsın, hatta Instagram’da daha çok varsın gibi 😉

Kelime sınırının olmaması ve dilediğinde veri girmek🤣 bence blogger olmak daha çok emek ve zaman istiyor. Daha samimi ve gerçekçi. Okuyan seni güvenilir buluyor. Bütün o zahmete değdiğini biliyor. Bookstagram ise 5 dakikalık bir post atmaya bakar. Kısa kesiyoruz. Hahaha tabi ki ben de onlardan oldum ama bu değişecek🤣 yaşasın bloggerlık💜🤣

 

Bookstagram olarak blogundan daha aktifsin hiç blogunun bu konuda eksik kaldığını düşünüyor musun? Instagram aktifliğini bloga da yansıtmayı düşündün mü?

Bloğum bir çok şeyden mahrum kaldı🤣 tasarım, veri, ilgi.. o benim bebeğim ama ben tam bir tasarım eksikliği yaşıyorum o sebeple şuan girmiyorum. Zamanla düzenleyip, bookstagramdan oraya geçiş yapmayı düşünüyorum 🤣

 

Hiç Instagram’da aktifliğin fazla ve blogunu boş bırakmanın karşılığında hiç suçluluk hissediyor musun? Ben blogu boşladığımda çocuğuma yeterince emek vermemişim gibi hissediyorum mesela…

Hem de nasıl! Ayrıca abla senin bloğa verdiğin emek ve sevgiyi herkes bilir, en sevdiğimiz blogger sensin💜 blog benim için her zaman üst sınır hayalimdi o sebeple vicdan çok çok fazla yapıyorum 🤣 buradan iyi bir tasarımcı dan da yardım istiyorum, bloğumu tamir edelim🤣

 

Blogger olmayı bir kenara bırakırsak, bu derecede kitap aşığı olmaya nasıl başladın?

Lisede çok asosyal biriydim. Bir gün kütüphaneyi keşfettim. Sonra en yakın arkadaşım kitaplar oldu.

 

Sence kitap okuma alışkanlığı nasıl kazanılır?

Kesinlikle klasiklerden uzak durarak🤣 lütfen liseli gençlere klasikleri zorlamasınlar. Denge çok önemli. Ağır toplar sonraya bırakılmalı, ve ilgisini çeken türe ağırlık verilerek başlanıp çeşitlendirilmeli.

 

Bir blogger olarak günümüzde çıkan kitapların fiyat politikaları hakkında ne düşünüyorsun?

Rezalet diyorum. Yurt dışında 5 10 €\$ civarı romanlar var, sesli kitaplar, e-kitaplar vs. Okuma şartları zenginleştiriliyor. Bizim burada ise çok yüksek fiyatlara okur kaybediyorlar. Okumak bu kadar pahalı olmamalı. Cehaletin önüne geçilmesi gerekirken üstelik. Bu konuda çok sert ve ağır düşüncelerim var.

 

Ayrıca yine bir blogger olarak, çıkan kitapların türleri hakkında ve PR ekiplerinin yaptıkları reklamların ardında kalan kitaplar hakkında ne düşünüyorsun?

Pr ekiplerinin genelleme yaparsak samimiyetine inanmıyorum. İlla ki hakkıyla yapanlar vardır ama bence, sabit Pr yerine kitlesel dolaşıma girecek bir PR döngüsü olmalı. Böylelikle herkese ulaşılır. Tanıtımı yapılamayan o kadar güzel kitap var ki. Her romana gerekli özen ve reklam yapılmıyor. Bence yayınevlerinin sosyal medyacıları öncelikle reklamı her kitaba yapmaları gerektiğini öğrenmeli. Ben yetersiz görüyorum.

 

Severek takip ettiğin bloglar var mı? Bizimle paylaşır mısın? Ayrıca o blogları takip etme sebebini de söylemeni rica ediyoruz.

Tabi ki öncelikle sen, İlle Kitap Bloğu favorim. 💜 sonrasında Hayat Kitapla Güzel Bloğu, sevgili özden ablacım. Eskiden aktif olan birkaç blog rakibim vardı ama maalesef onlarda zamanla pasif kaldı😑

 

Sana göre bir blogger olmanın en zor, en kolay, en güzel ve en kötü yanları nelerdir?

En zor kısmı bence bütün verileri girme kısmı. Klavye ile hem savaşıp hem seviştiğimi düşünürüm hep. Bütün o metin tasarımı 🤣 
En kolay bence görseller. 
En güzel tabiki yorumlarımız i, en eğlenceli ayrıca. En kötüsü de etkileşimin az olması diyebilirim, bu günlerde. Eskiden öyle değildi

 


Hayalindeki kitaplık?

Bir odanın sırf kütüphane olması desem? 😉

 

Başucu kitabın? Kitapların?

İskoçların hepsi 😉 ve Dallas serisinden herhangi biri.

 

Favori üç yazarın, yerli ve yabancı ayrı ayrı söyleyebilirsin?

Yabancı; Kristen Cole, Stephanie Laurens, Gena Showalter

Yerli; Vefa Enver, Selvi Atıcı, Meral Kır

 

Asla okumam dediğin bir tür var mı?

Sanırım dram. Dram sevmediğime karar vermiştim çok önceden.

 

Son zamanlarda seni çok güldüren, üzen, ağlatan, sinirlendiren ve aşk dolu yapan kitaplar hangileri?

Son zamanlarda çok okumadım ama en son okuduğum seri, Kristen Cole kitaplarının hepsi bunları hissettirdi. Yazar son derece müthiş.

 

Bir ayda ortalama kaç kitap okuyorsun? Bunları neden blogunda paylaşmıyorsun? 😊

Normalde 2 haftada 10 kitap da bitirdiğim oluyor, 1 ayda 1 kitap da. O ruh halime göre bir değişken.

 

Bir kitabı sana okutan en büyük etmen nedir?

Kesinlikle önce tür, sonra konusu

 

Hiç yarım bıraktığın kitap var mı?

Evet. İsim hatırlamıyorum ama 5 net vardır.

 

Şu ara çıkmasını en merakla beklediğin kitap?

Lütfen Dallas serisi devam etsin🤣


En çok okuduğun yayınevleri?

Artemis, yabancı, epsilon ve Pegasus.

 

Askeri kurgular hakkında ne düşünüyorsun? Biliyorsun ki şu sıralar ona çok fena takmış durumdayım bu konuda senin fikirlerini merak ediyorum?

Haha🤣 normalde yabancı askeriler okurum ama yerli okumadım. Çok yerli yazar tercih etmiyorum. Sen ve Bir çatlak okur Halime ablanın sevdiği olursa gözüme kestiriyorum. Ama gerçekten iyi tavsiye etmeleri gerekiyor.

 

Aramızdaki yaş farkı göz önüne alınırsa bazı kitapları benden daha çok sevdiğini biliyorum bu yüzden sana şunu sormak istiyorum. Genç yetişkin kitaplar mı yetişkin kitaplar mı tercihin olurdu?

Yetişkin kitaplar kesinlikle. Genç yetişkin sadece fantastikte konusu hoşuma giderse onun dışında tercih etmiyorum.

 

Senin bana hediye ettiğin düşmüş melek serisi vardı. Fallen serisi, ben henüz bunu okumadım sana desem ki bu seriyi öne çekmem için beni ikna et ne dersin? 😊

Haha bir hafta önceki, ruh halini hatırla. Aşk acısı çekmek istiyorum demiştin. Fallen serisi, binlerce yıllık süren bir aşk acısı. İçim kan ağlamıştı. Bence geçen hafta ki ruh halinle sana mahalle baskısı yapmalıydım ama asla geç kalmadım. WhatsApp Messenger da baskıya başlayayım. Binlerce yıllık aşk hakkımızdan gelir bence🤣

 

Historical Romans sever bir okur olduğunu biliyorum. Bu konuda hatta bazı yazarları okumam için de baskı yapıyorsun. Bu türe nasıl başladın ve tutkun olmana sebep olan kitap, karakter hangisidir?

Evet en sevdiğim tür historical romans. Yine lise yıllarında.. 😊 Stephanie Laurens Kalbimi Affettim/ Julie Garwood Gelin / Senden Önce Senden Sonra Loretta Chase beni bu türe aşık eden kitaplar oldu. Okuduktan sonra dedim ki; evet ben bunu istiyorum, ruhuma hitap ediyor. Sonra da ağırlıklı bu türe yöneldim. Hemen hemen de türün bütün yazarlarını mutlaka da denemişimdir. Çok düşünmeden aldığım tek tür romans bu

 

Bir historical romans evreninde ya da bir karakterin yerinde yaşaman gerekseydi bu hangi kitap ve hangi karakter olurdu?

Ama sen çok hainsin 😊 birkaç tane olsa? Garwood'un bir korsan serisi var 4 kitaplık. Sanırım oradaki korsan  kız olabilir, ya da hepsi. O serisi en sevdiğim. Bilemedim. Galiba Garwood Gelin de olabilir. Kısaca Garwood desek 😇

 

Biraz da kitaplardan uzak konular hakkında konuşalım. İzlemekten keyif aldığın film / dizi türleri nelerdir? Mesela en son neleri izledin?

K drama. En sevdiğim. Yerli uzun soluklu devam edemiyorum. Genelde yabancı. Fantastik ve aksiyon, epik fantastik diyebiliriz. Uzun süredir bir şey izlemedim.

 

Hayallerinde gidip görmeyi istediğin 5 yer neresi?

En sevdiğim soru.🤣 İskoçya, İrlanda, Şili, Budapeşte, güney Antartika.

 

Bir hemşire olduğunu biliyorum ve deprem bölgesinde çalıştığını da biliyorum. Bu yüzden sana şunu sormak istiyorum. Afet anında ilk olarak görevlendirilen mesleklerden birinde çalışmak ve orada görev almak nasıl bir deneyim, duyguydu?

Oldum olası hem afet bölgelerinde çalışmak, gerçekten ihtiyacı olan insanlara dokunmak, yardım etmek istemiştim. Bir faydası olduğunu bilmek, insanı rahatlatıyor. Orada bizzat olayın içinde olmak çok farklı. Acı çok fazla. Yardım edebilmek hem edememek... Galiba yaşamak gerek demem daha doğru olur.

 

Bir hemşire olarak yoğun çalışma programında kitaplara nasıl vakit ayırabiliyorsun?

Bu aralar ayıramıyorum. Çok üzgünüm. O sebeple çok kısa sürede çok fazla kitap bitirmek gibi bir huyum var. Sonra bir ara veriyorum. Farklı bir sistem🤣

 

Nevşehir’de yaşadığını bildiğim için bu soruyu soruyorum. Kelimenin tam anlamıyla turistik bir bölgede çalışmak, yaşamak nasıl bir deneyim?

Her milletten insanlar iç içe olmak bence çok eğlenceli. Doğa güzellikleri ile meşhur bir şehir. İnsanı mest ediyor. Sanırım büyük şehirde yaşamayı hiçbir zaman tercih etmeyeceğim.

 

Elinde bir sihirli değnek olsa ve bir kitap dünyasını yaşamak durumunda kalsan bu hangi kitap olurdu ve yanına hangi kitap severleri alırdın?

Bu çok zor.🤣 Ama madem sihirli güçler var bence fantastik olmalı. Karanlığın Efendileri serisi olur. Ve en sevdiğim üçlü bizim grup. Sen, halime abla ve Çiğdem abla kesinlikle sizi alırdım, sizsiz aslaaaa...🤣💜

 

Şimdi azıcık çoklu seçenek sorularına geçerek “O mu? Bu mu?” diyelim.

 Çay mı kahve mi?

Kahve💜

Erotik aşk mı tarihi aşk mı?

Tarihi aşk 💜

Peki romantik mi fantastik mi?

Fantastik ama romantik olanından 💜

Müzik dinleyerek okumak mı dinlemeden okumak mı?

Müzikle kesinlikle.

Kitapçıdan kitap almak mı internetten kitap almak mı?

İnternetten🤣

Blog mu Instagram mı? (hileli bir soru 😊)

Blog💜 zor yerden geldi🤣

Kedi mi köpek mi?

Hiçbiri🤣🤣 hayvan fobim var.

Hiç yalan mı karşındaki üzmemek için çok hafif beyaz yalanlar mı?

Beyaz yalan... Kişiye göre.

Mutlu sonlar mı gerçekçi sonlar mı?

Mutlu son🤣

Okurken ağlamak mı gülmek mi?

Gülmek kesinlikle 🤣

Deniz kum güneş mi bilmediğin yerde doyasıya keşif mi?

Hımm. Yarı yarıya desek?

Harry Potter mı Yüzüklerin Efendisi mi?

Yüzüklerin efendisi 💜

Yorum okumak mı alıntı okumak mı?

Yorum okumak.

Alacakaranlık mı Fallen mı?

Fallen. O serisi okuyacaksın 🤣

Roarke, Gideon, Grey… üçünden hangisini seçerdin?

Elbette Roarke. Roarke hepsini çiğ çiğ yer, adamım.💜

Düşmüş melek kurgusu mu mafya kurgusu mu?

Ah çok hainsin. 🤣 mafya kurgusu diyeceğim çünkü artık iblisleri daha çok seviyorum 🤣

Tiyatro mu Sinema mı?

 Sinemaa

 

Son sorum… blogger arkadaşlara, yeni blog açmaya heveslenenlere ya da açmışlara neler söylemek istersin?

Bir siten var. Bunu iyi ya da kötü kullanmak senin elinde. Kelimelerin gücüne güven ve paylaş. Kimin hayatına dokunacağını asla bilemezsin. Ve sakın yarım bırakma.

 

Vakit ayırdığın için teşekkür ederim 😊

Ben teşekkür ederim 💜

 





1 yorum :

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın