17 Mayıs 2014 Cumartesi

0 Aylin Ünal - İstanbul'un Gizli Büyücüleri


Bir Türk yazar ve beni oldukça şaşırtan, içine çeken ilginç bir kurguya sahip bir kitap.

"İstanbul'un Gizli Büyücüleri"

Eğer İstanbul'da oturuyor, İstiklal - Beyoğlu semalarında gezmişliğiniz tozmuşluğunuz varsa kesinlikle okuyun. Hem etkilenecek hem aşırı derecede ilginizi çekecek hem de bu yerlere bundan sonra gittiğinizde daha farklı gözle bakacaksınız.

Aylin Ünal...daha önce adını duymadığım bir yazar. Aslında yeni Türk yazar tanımaya pek hevesli değildim ama okuduğum her yeni yazarla Türk yazarlarımıza güvenim arttı ve dolayısıyla ön yargı olmadan okuyunca kitabı daha ayrı bir zevk aldım. Ayy konudan uzaklaşmaya başladım en iyisi yazarın diline değinip kitaba dair yorumuma devam edeyim :D

Yazarın dili sade, akıcı, konu gereği merak uyandırıcı ve bu türdeki bir konunun altından başarıyla kalkacak kadar da iyi! Okurken sıkılmadım ve okumaktan keyif aldım. Hatta zaman zaman kitabı okurken kafamı kaldırıp etrafıma bakma gereği duyacak kadar da etkisi altına aldı kitap beni.

Sizlere ne kitaba dair bir alıntı ne de detaylı bir konu açıklaması yapacağım. Bu kitap anlatılamaz, alıntılanamaz sadece okuyup kurgunun içine dahil olunabilinir.

Neden mi?

Çünkü gizli büyücüleri tanıtıyor, yaptıklarını anlatıyor ve sonunda da en büyük vurgunu yapıyor ve asıl baş karakter büyücüyü tanıtıyor!

Imm... beklediğimden daha farklı bir kitap çıktığını itiraf edeyim. Normal sıradan bir fantastik kurgu bekliyordum ve çok daha fazlasını bulmak beni hem şaşırttı hem de fazlasıyla hoşuma gitti!

Kitabı tavsiye eder miyim? Şaka mı? Tabi ki ediyorum... okuyun mutlaka! Cidden çevrenizdeki herkese çok farklı gözle bakabilirsiniz bu kitap sayesinde!

Kitabın konusunu aşağıda sizlerle paylaşıyorum :))

“ ‘İçinde yaşadığımız dünya yaşlı bir ağaçsa, İstanbul da o ağacın tam kalbinde durur. Bu nedenle İstanbul’da her ne olursa olsun, bundan tüm dünya etkilenir.’ Eski gizemciler, İstanbul’la ilgili böyle söyler. Kentte yaşayanlar bilir ki, şehir güzel yüzünü herkese göstermekten pek de hoşlanmaz. Koyu, karanlık, derin ormanların bağrında saklanmış bilge bir baykuştur İstanbul, ancak onu gören olmaz.’’ 
Giovanni Scognamillo ile beraber imza attığı Vampir Manifestoları ile Scognamillo hakkında hazırladığı Aşk ve Korku adlı kitaplardan tanıdığımız, Karanlığın Çocukları adlı radyo programını ilgiyle takip ettiğimiz yazar Aylin Ünal, bu kez merkezine İstanbul’u ve Galata’yı alan bir fantastik kurguyla çıkıyor karşımıza. İstanbullu büyücülerle yapılmış görüşmelerin hikâyeleriyle karşılaştığımız kitapta, belgesel ve kurgu, araştırma ve hayal gücü iç içe geçiyor.  
İstanbul’un Gizli Büyücüleri’nde, gerçekliğin satır aralarında kalan büyülü olayların ve şehrin sokak aralarında saklanan gizemli insanların öykülerini okuyacaksınız.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın