6 Nisan 2020 Pazartesi

0 M. C. Beaton - Minerva (The Six Sisters #1)


~~~*~~~
"Her kadın aklına koyarsa kendini aşık olduğuna ikna edebilir."
Peki, aşık olmadığına ikna edebilir mi?
~~~*~~~


İlk çıktığında aldığım ve nedense beklettiğim Minerva'ya sonunda başladım bitti. Kitaba dair çok yorum okudum ve hak verdiğim yorumlar gibi hak vermediklerimde var. Ama geneline bakıldığında ne yazık ki beklentimi karşılamadığını söylemeliyim. 

The Six Sister Serisi'nin ilk kitabı olan Minerva, historical romans olmasının yanında tadımlık bir kitaptı da. Okurken sıkıldım mı derseniz hayır sıkılmadım ama çok da akıcıydı diyemem açıkçası, havada kalan şeyler, hadi bunu da yazalım tarzında detaylar vardı ve bilemiyorum... kitabı kapattığımda pek memnun etmediğini itiraf etmeliyim. 

Kitabın öncelikle kısaca bir konusuna değinmek istiyorum; Minerva bir kasaba papazının kızı olmasının yanında bütün evin yönetimini eline almış bir genç kızdır. Ancak babasının artık geçim sıkıntısı çekmesi nedeniyle papaz aniden büyük kızı zengin bir adamla evlendirmek için Londra'ya göndermeye karar verir Orada bir sezon geçirecek olan Minerva ailesi için bir evlilik yapacak ve kendisinin mutluluğunu es geçecektir. Ancak Minerva'nın karakteri, tavırları ve güzelliği Lord Sylvester Comfrey'in dikkatini ve ilgisini çekmektedir. Ona yardımcı olmak amacıyla ipuçları ve talipleri hakkında detaylar verirken aslında kendisinin de aşkın tuzağına düştüğünün farkına varmaz. 


~~~*~~~
"Sırf size ilgi göstererek bile sizi popüler yapacak gücüm var..."
"Kibirlisiniz."
"Hayır. Sağduyuluyum."
"Ya ilginizi istemiyorsam?" 
~~~*~~~


Aslında kurgusu güzeldi. Sadece çok geçiştirilerek yazılması yerine her şey tam yerine oturtularak ve duygular verilerek yazılmış olsaydı çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

Minerva'nın o günah bu günah tavrına rağmen kendini adamın kucağına atmasındaki tezatlık biraz rahatsız ediciydi açıkçası. Arkadaşım günah diyorsun, vicdanım rahatsız diyorsun o zaman yapmayacaksın. 

Minerva'nın ve Lord Sylvester'ın aşklarını çok damdan düşer gibi bulduğumu söylemeliyim. Hadi Minerva için daha ilk karşılaşmalarından hafiften hafiften vurgulansa da Sylvester için çok damdan düşer gibi oldu. Olmamış gibi hissettirdi. 

Bir de Minerva'nın oyunlara gelmesi... adamın bir iddia tuzağına düşmesi ve buna Minerva'nın inanması. Minerva'nın mektubu ya da Syvester'a gelen iki mektubu okuyabilseydik ve o sahnelere dair daha detaylı bir sonuca varılabilseydi bence çok daha güzel olurdu diye düşünüyorum. 

Düella sahnesi çok zekiceydi ama itiraf etmeliyim ve Minerva'nın üç düzembazın oyununa gelmesi de... ama keşke daha detaylı olsaydı da Sylvester'ın onu kurtarması daha güçlü bir kurgu olsaydı... 

Dediğim gibi kurgu normalde çok güzeldi ama havada kalan bir şeyler vardı. Ve daha fazla detay isterdim açıkçası. Sanırım en büyük eksiği de buydu kitabın.


~~~*~~~
"Seni özleyeceğim."
"Mutlu bir evlilik yaptığında beni ara sıra hatırlayacaksın ve başına neler geldiğini merak edeceksin. Bana aşık olduğunu zannetme. İşe yaramaz."
"Neden?" diye sordu Minerva usulca.
"Senin için çok yaşlıyım, Minerva. Büyüdükçe değişeceksin ve yirmi beş yaşına geldiğinde istediğin adam şu an istediğin adam olmayacak. İnsanlar değişir." 
~~~*~~~


Tavsiye eder miyim bilemiyorum tercihinize kalmış. Seriye devam eder miyim? Açıkçası Anabelle'ın hikayesini merak ediyorum çünkü Lord Sylvester'ın arkadaşı Peter ile sanki bir şeylerin ön hazırlığını yaptılar gibi... Dikkatleri birbirlerine çekildi... o yüzden okumak isterim ama serinin diğer kitaplarını bilemiyorum. 

Yazarın elimde iki kitabı daha var umarım onlar böyle değildir, çünkü aldım ve okumaya niyetliyim. Umarım beklentimi karşılarlar, gerçi bu kitaptan sonra daha düşük beklentiyle okurum sanırım. 

Neyse, benim için 5 üzerinden 2,5 luk bir kitaptı. 

The Six Sister Serisi
  • The Taming of Annabelle
  • Deidre and Desire
  • Daphne
  • Diana the Huntress
  • Fredica in Fassion

Kitabın adı    : Minerva
Orijinal adı   : Minerva
Yazarı           :  M. C. Beaton
Çevirmen      : Nihal Akcan
Seri bilgisi     : The Six Sisters #1
Yayınevi        : Nemesis Kitap
Sayfa sayısı    : 232

Kitabın tanıtım yazısı:

Zavallı Minerva…

Kendi doğrularına bağlı ve inanılmaz güzel bir kız olan Minerva, varlıklı bir eş bulmak için ailesi tarafından Londra’ya gönderilir. Fakat flört etmek hakkında hiçbir şey bilmez. Şehirdeki züppeler Minerva’nın ahlak dersi verip durmasını kabul edemezler ve genç kızın gururunu incitmek için bir saldırı planlarlar: Tüm Londra sosyetesini şok edecek bir saldırı…

Bu sırada, Minerva’nın daha önce tanıştığı, rüyalarının başkahramanı olan Lord Sylvester Comfrey, gözlerini kızın üzerinden ayırmamaktadır. Ancak bu, Minerva’yı kızdırır, adamdan da, onu her düşündüğünde daha hızlı çarpmaya başlayan kalbinden de hiç hoşlanmaz.

Minerva, acımasız Londra sosyetesi içinde yolunu bulmaya çalışırken, züppelerin genç kızın itibarını yok etme planları işlemeye başlar. Ve Minerva büyük bir hızla tuzağa doğru ilerler.
Fakat komplocular Lord Sylvester’ı hiç hesaba katmamıştır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın