18 Mayıs 2021 Salı

0 Josie Silver - Hala Zamanımız Varken


~~~*~~~
"Bana baktığında, beni gerçekten gördüğünü biliyorum. Bunu başka kimsenin yapabildiğin sanmıyorum, Lu. Senin yaptığın gibi değil." 
~~~*~~~

 

Çıktığı anda aldığım ama daha yeni okuduğum kitaplardan birinin yorumuyla karşınızdayım. Tam Noel kitabıydı ki bunu bilseydi aralık ayına bırakırdım kitabı okumak için... hem kurgusu hem de olayları yüzünden tam Noel kitabı ki ben normalde Noel kurgularını okumayı da izlemeyi de çok severim. 

Ancak kitabı okuduktan sonra şunu söyleyebilirim ki kurguyla alakası olmayan kapak tasarımları konusunda bir numarayız. Cidden kapaktan çıkan hikayeyle kitabın hikayesi bence bambaşka. 

Yazarın kurguyu kaleme alış şeklini beğendim, anlatımı da güzeldi. Kurgunun gidişatı çok daha güncel hayata uyumluydu ve bu durumu daha çok sevdiğimi söylemeliyim. Gerçek hayatta olsa böyle olurdu dediğim çok yer vardı ve bu durum beni memnun etti. 

Yakalanan şansların ve sonrasında kaybedilen şansları çok güzel anlatmıştı yazar. Daha da önemlisi yazar hayatın hangi yöne giderse gitsin senin için doğru olanı her şekilde karşına çıkardığını da çok güzel bir şekilde anlatmıştı. 


~~~*~~~
Kendinizi uçurumdan aşağıya atıp da yara almadan kalkıp gidemezdiniz.
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Laurie, Noel günü işten çıkmış yorgun argın evine giden otobüsün içinde otururken durakta bir adamı görür. Kitabına gömülmüş okuyan adam biran için başını kaldırır ve göz göze gelirler... ister ilk aşk deyin ister ilk etkileyişim ama ikisi arasında eşsiz bulunan bir bağ kurulur ve kalpleri farkında olmadan birbirine bağlanır. Bir yıl boyunca en yakın arkadaşı Sarah ile gittiği her yerde o adamı arayan Laurie bir sonraki Noel partisinde, Sarah'nın dilinden düşüremediği sevgilisi Jack ile tanışır. Jack, Laurie'nin o gördüğü adamdır. Sarah, Jack ile mutludur ve müthiş giden bir ilişkisi olduğunu düşünürken ve Jack'de her ne kadar Laurie'yi tanımış ve aralarındaki etkileşimi hissetmiş olsa da Sarah ile olan ilişkisini bozmaz. İkilinin ilişkisini uzaktan izleyip arkadaşlığına devam eden Laurie için iş dayanılmaz noktaya geldiğinde ve iş hayatları yüzünden yolları ayrıldığında Laurie yurt dışına çıkar ve orada ikinci bir şans olarak Oscar ile tanışır. Aralarında alevlenen şehvet, tutku ve aşk kendini gösterdiğinde artık Laurie'de genç bir kadındır ve hayatında Oscar vardır. Bu durum Jack'i rahatsız etse de Sarah ile ilişkisine devam etmektedir. Ama ne Jack ne de Laurie hayatlarından mutlu değildir. Mutlulardır ama yeterince mutlu değillerdir. Tam bunların değiştiği noktada ise yollarının nereye gittiğini ve beraber olup olamayacaklarını okuyoruz. 

Aslında yıllar sonra karşılarına çıkan fırsatları hep kaçırıp da ne zaman yakalayacaklarını okuyoruz. Ama hep dendiği gibi aşk yolunu buluyor. 

Öncelikle şunu söylemek zorundayım. Kitap her ne kadar güzel olsa da ortalamaydı... şu yönden ortalamaydı bazen çok fazla durağan ve tahmin edilebilir oluyordu ve bu durumda okurken sıkılmama neden oluyordu. Dolayısıyla da her sıkılacak okumamın sonucunda benim nazarımda zirveden bir basamak daha iniyordu kitap. 


~~~*~~~
"Hayatta hafif adımlar atıyorsun, fakat bıraktığın derin ayak izlerini diğer insanların doldurması çok zor." 
~~~*~~~

Aslında Laurie ve Jack'in durakta karşılaşmaları, sonrasındaki tanışmaları ve gelişen olaylar falan çok iyi gidiyordu ama öyle bir nokta geliyordu ki eh yeter ama hadi falan moduna giriyordunuz dolayısıyla da bu noktada sıkıyordu. 

Kitapta en sevdiğim ev enerjisine hayran olduğum karakter kesinlikle Sarah'ydı. Öyle bir arkadaş herkese lazım ve öyle arkadaşlarım olduğu için kendimi şanslı sayıyorum. 

Oscar ise... hayran olunacak ama çok fazla işiyle evli bir adamdı. Tamam kariyer ama diğer tarafta da karın var hani sevdiğin kadın... 

Jack ise... sevdim ben bu adamı ya... özellikle yaşadıklarından dolayı. Gerçi ben Laurie'yi de sevdim. Aslında şöyle bir bakıldığında ikisi de değer verdikleri insanlar için kendi aşklarından çok ödün verdiler. 

Kitapta 10 yıllık bir zaman dilimi anlatılıyordu. O zaman diliminde Jack ve Laurie'nin hayatları ve devamlı kesişen yollarına rağmen hayatlarının gittiği yolu gösteriyordu. Dolayısıyla bazen duyguların yeterince ifade edilmediğini hissettiğim anlar oldu. Ve bir de karakter atlamalı anlatım vardı. Bir Laurie bir Jack anlatımı olması bence olmamıştı. Tek kişi tarafından anlatım olmalıydı ve bence daha fazla duygu olmalıydı. 

Kitabın sonu çok çok güzeldi. Kavuşmaları çok güzeldi ama keşke onları mutlu olarak bir bölüm daha okusaydık diye de düşünmedim değil. 

Kitabı genel olarak beğendim ama ortalama derecede beğendim. Normalde 5 üzerinden 3 verecektim ama o son için 3.5 veriyorum. :)


~~~*~~~
Farklı bir yerde yaşamakta, kim olmak istiyorsanız o olma izni veren bir şeyler vardı.
~~~*~~~


Kitabın adı     : Hala Zamanımız Varken
Orijinal adı     : One Day in DEcember
Yazarı            : Josie Silver
Çevirmen        : Tuba Özkat
Yayınevi          : Epsilon
Sayfa sayısı     : 400

Kitabın tanıtım yazısı: 

"Bir aşk girdabına kapılmaya hazır olun. Bu roman beni tamamen büyüsü altına aldı.”
–Reese Witherspoon

İki kişi. On fırsat. Unutulmaz bir aşk hikâyesi.

Laurie, ilk görüşte aşkın sadece filmlerde olduğuna emindi. Ancak karlı bir aralık akşamı, otobüsün buğulu camları ardından genç bir adam gördü. Göz göze geldiler, Laurie’nin kalbi duracak gibi oldu ve... otobüs yoluna devam etti.

Laurie birbirlerini tekrar bulacaklarından emin bir şekilde bir sene boyunca, şehirdeki her otobüs durağında ve kafede onu aradı ama bulamadı. Daha doğrusu, doğru zamanda bulamayacaktı. En yakın arkadaşı Sarah ise onu, uzun süredir anlatıp durduğu erkek arkadaşı ile tanıştıracaktı nihayet. Bu Jack’ti, otobüs durağındaki genç adam.

"Josie Silver yazım tarzıyla içinizi öyle bir ısıtıyor ki, romanın karakterleri siz daha farkına bile varamadan kalbinizde yer ediyor. Hâlâ Zamanımız Varken, sırlar ve aldatmacalarla dolu ve bir gerilim romanı gibi sürükleyici."
–Jill Santopolo, Kaybettiğimiz Işık’ın yazarı

"Sürükleyici, içinizi ısıtan bir hikâye... Gerçek aşka inansanız da inanmasanız da bu ilk romandan zevk alacağınız kesin."
–Kirkus Reviews

"Silver’ın kalemi eğlenceli ve Jack ile Laurie arasındaki gerilim/sevgi dinamiği bağımlılık yapıyor. Eğlenceli, bir o kadar da duygusal romanlardan hoşlanan okurlar, bu hikâyeye bayılacak."
–Publishers Weekly

"Romantik romanları seven okurlar, Jack ve Laurie’nin ilişkisini hem kahkahalar atarak hem de gözyaşları içinde takip edecek."
–Library Journal

"Silver bu ilk romanınını şevk ve canlılıkla yazmış. Okurlar karakterlerin hatalar ve yanlış anlaşılmalarla dolu hayatlarını okurken kitabı ellerinden bırakamayacak."









Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın