10 Ekim 2021 Pazar

0 Dizi Yorumu // Goong (Düşlerimin Prensi)

 

Bir haftada iki dizi bitirdim ki ben normalde dizi izlemeyen hatta televizyon izlemeyen biriyimdir. Ama Kore dizilerine çok fena daldım şimdiden Netflix Listem bir sürü Kore dizi ile doldu... 

Neyse... 

Bu sefer ki izlediğim dizi de zamanında TRT tarafından ülkemizde Düşlerimin Prensi ismiyle yayınlanan Goong adında bir diziydi. 

Tabi ki bu sefer oturum tek seferde sabahlayıp izlemedim, akşamlara yaydım ama yine okumaktan geri kaldım. Bu yüzden dizi izlemekten hoşlanmıyorum çünkü kapılıp gidiyorum dizi rüzgarına kitaplarımı okuyamıyorum. İkisini aynı anda götürmeyi öğrenmem lazım sanırım. 

Bu arada bu dizi aynı zamanda bir manganın diziye uyarlanmış haliymiş ama ne yazık ki ben de bunu yeni öğrendim. Detaylarına dair bilgim yok. Bilen varsa yorumlara yazsın ;)

Önce genel bilgileri vereceğim sonra da yorumuma geçeceğim. 

Sezon sayısı    : 1 sezon
Bölüm sayısı   : 23bölüm
Türü                : Romantik - Komedi
Yaş Sınırı        : +13
Yapım tarihi   : 2006
Oyuncular      : Yun Eun-hye, Ju Ji-Hoon, Song Ji-Hyo, Jeong-hoon Kim

Diziyi internet sitelerinden birinde izledim, Türkçe dublajdı ki ben genelde alt yazılı severim ama alt yazılısını bulamadığım için dublaj izledim. 


Dizinin kısaca konusuna değinmek gerekirse; sıradan bir kız olan Chae-kyung ve bir veliaht prens Shin, zamanında büyük babalarının birbirlerine verdikleri sözü yerine getirmek için evlenirler. Ancak henüz ikisinin de lise öğrencisi olması, yaşları gereği evlilikleri şimdilik kağıt üzerinde olup birbirlerine tanıma moduna olsa da Chae-kyung hem okulu hem ailesinden uzakta olmayı hem de saray protokolleri hakkındaki eğitimlerin altından kalkmaya çalışmaktadır. Bütün bunların yanında Shin'den hiç destek görmemektedir. Shin ise, kendi sevdiği kız olan Hyo-rin ile gizliden görüşmeye devam etmektedir. Chae-kyung ise, deli dolu doğası, hedefleri, hayalleri, küçük şeylerle mutlulukları ile Shin'in yavaş yavaş hayatını doldurmaya da başlamıştır. Bütün bunların yanında bir zamanlar veliaht prens olan ama babası öldükten sonra Shin'e kaptırdığı konumu geri almak için annesiyle saraya dönen Yul'da olaylara dahil olmauştur. Başlarda Chae-kyung ile arkadaşlıkla başlayan ilişkisinde genç kız kalbini kaptırdığında ise olaylar daha da çıkmaz hale gelir. Çünkü Shin'in onu yalnız bıraktığı her an  Yul genç kızın yanında yer almaktadır. 

Chae-kyung ise, gün geçtikçe Shin'e aşık olmakta ve onun kendisinden nefret ettiğini ve onu küçük gördüğünü düşünerek Yul'un arkadaşlığında bunu atmaya çalışmaktadır. Ancak Shin'de yavaş yavaş karısına kapılmaktadır. Kendi vazgeçtiklerini genç kızda görmesi onu tekrardan canlandırırken ve sorumluluklarını, ona verilen göreve rağmen hayatın başka bir açısını görürken Shin, yavaş yavaş Chae-kyung'a aşık olmaya başlamıştır. 

Ancak valiaht prenslik için büyük savaş kapıdadır ve aşk kendini tam da bu savaşın ortasında kendini göstermektedir. 


Öncelikle şunu söylemeliyim ki Shin karakterini dizinin en başlarında hiç sevmedim. Hem de hiç. Ama dizinin sonlarına doğru son 2-3 belki son 5 bölümde sevmeye başladım. Çünkü başlarda öyle itici, sinir ediciydi ki uyuz oluyordum onu izlerken. Onun aksine de Yul o kadar tatlı, sevimliydi ki bütün sevgimi ona yansıtıyordum gerçi dizi bittiğinde de Yul'a sevdi yağdırmaya devam ettim :) Yul benim bu dizideki favori karakterimdi resmen. 

Hyo-rin ise... çok sinir bozucu bir kadın karakterdi. Başlarda Shin ona önce evlenme teklifi ettiğinde kabul etmedi sonra adamı kaybedince peşinden koştu. Oldu hanımefendi hayat senin keyfine göreydi zaten. 

Chae-kyung ise bu dizide en başından sonuna kadar sevdiğim tek karakterdi kesinlikle. Ne duygularını saklıyordu, ne içten pazarlıklıydı ne de kendi çıkarları için hareket ediyordu. Hatta sırf sevdikleri mutlu olsun diye birçok şeyden de vazgeçebiliyordu. Öyle tatlıydı. 

Chae-kyung'un karakteri, davranışları ve Shin ile olan diyalogları çok eğlenceliydi. Zaman zaman kıkırdadığım oldu izlerken. Geri sonlara doğru Shin de artık duygularını itiraf ettikten sonra da oldukça şeker ve romantiklerdi. 

Genel anlamda diziyi sevdim. Hatta ilk izlediğim Kore dizisi buydu, o zamanlar henüz lise son sınıftaydım, tekrardan izlemek resmen o dönemlere götürdü. 

Sizlerde izlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum nasıl buldunuz? Bu tür dizileri varsa izlediğiniz tavsiyelerinizi bekliyorum :) 





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın