14 Ekim 2023 Cumartesi

0 Blogger Röportajları Konuğu: Kitaplar ve Seriler Blogu Admini

 


Merhaba, Özden :)

 

Öncelikle blogger röportajlarımda ilk konuğum olmayı kabul ettiğin için teşekkür ederim. Bu benim için bir ilk deneyim biraz heyecanlıyım açıkçası umarım sende soruları yanıtlarken keyif alırsın.

 

Bu arada arkadaşlar Özden, Kitaplar ve Serileri ve Hayat Kitapla Güzel bloglarının admini aynı zamanda da instagramda @dendeninyorungesi sayfasının admini.

 

 

Detaylı sorulara geçmeden, bize biraz kendinden bahseder misin? Kimdir, nasıl biridir bu blogger?


 Merhaba,

Öncelikle bana bu fırsatı verdiğin için çok teşekkür ederim. Anlatmayı çok severim. Konu ben olunca daha da çok severim 😊

Ben, artık telaffuz etmek zor gelen yaşlarda, hayatta bir şeyler denemiş ve sonra daha iyi bir fikir aklına gelince sil baştan başlamayı huy edinmiş biriyim (bloglarım bu duruma en iyi örnek). Tam her şey iyi, güzel oldu artık, böyle devam etsin dediğim anda hevesi geçmiş biri diye cümleye devam edebilirim.


Klasik soruyla başlıyorum, nereden geldi bu blog açma fikri?


Bu soruyu sormak istediğine emin misin?

Tahminen 2004 ya da 2005. Blogları yeni duyduğum zamanlar, yabancı filmlerde görüyorum. Türkiye’de de blogspotu gördüm ve eşime açsam mı, ne paylaşırım diye öylesine bir konuştuk. Sabah uyandığımda bir bloğum vardı, eşim sürpriz yapmış ama ben sohbette blogspot demediğimden uzantısı blogcu olmuş. Bir süre oyalandım bu blogda ama aklım hep blogspotta. İsim düşünmeye başladım, sil baştan sağlam temellerle başlamak amacım. Ve dendeninyorungesi adını buldum. Çünkü yemek, örgü, dikiş, nakış hepsi olacak içinde. Oldu da. O yıllarda açtığım bloğumu 2010’a kadar aktif kullandım. Çok samimi bir çevre oluşmuştu, iletişimimiz çok güçlüydü, mimlerin havada uçuştuğu, birçok etkinlik yaptığımız bir dönem. Hatta 2009’dan sonra kitap yorumları da bu bloğa eklenmişti.

 

Hiç açtığına pişman olduğun ya da artık uğraşmak istemediğin için veya başka bir sebeple bırakma noktasına geldiğin oldu mu?


Yukarıda anlattığım ilk bloğum dendeninyorungesi virüs girdi ve kapandı, ilgilenemediğim bir dönemdi, bitti gitti.

Sonra Kitaplardan Haber Var açtım, kapattım. Sonra Hayat Kitapla Güzel, en son Kitaplar ve Serileri. Bu bir hastalık, düzenlemek zor geliyor sil baştan yapıyorum.😊
 

Blogda çok aktif olduğun bir zaman dilimi yok gibi, değişkenlik gösterircesine aktiflik yapıyorsun bunun bir sebebi var mı?



Blog benim ilk göz ağrım. Vazgeçemiyorum ama bilgisayar açmak artık zor geliyor, akıllı telefonlara yenildi bloglar bu açıdan. Evet telefonda uygulaması var ama ben biraz seri bilgileri vs araştırdığım için telefon ben blog yazarken yetersiz kalıyor.


Aslında kendi panoma astığım bir notum var. Her gün mutlaka yapmak istediğim ama o notu bir madde dışında uygulamıyorum.

Kitap oku

Blog yaz

Sims oyna

 


Blogunu daha çok seri bilgileri amacıyla kullanıyor gibisin -bu konuda çoğu zaman senden kopya çektiğimi söylemeliyim- hiç başka konularda da yorumlar, haberler, duyurular ya da başka konularda yazmayı düşündün mü?


Aslında ilk başta instagram yokken yorumları bloğa yazıyordum. Sonra onları arşivledim. Şimdilerde vakit buldukça bloglardan birine yorumları da ekliyorum. Bir nevi instagram yedeğim.


Seri bilgisi olayı aslında şöyle gelişti. Yıllarca vikitap ve 1000kitap ta kütüphanecilik yaptım. Özellikle 1000kitapa seri bilgilerini (bu yeniliği ben getirdim oraya) işlerken kendime bir defter tuttum. Sonra ayrılınca seri bilgilerini bloğa aktardım.

 


Birçok bloggerın aksine sende iki tane var. Neden iki tane? Birinde yapamayıp diğerinde yaptığın şey ne tam olarak?


İstifçilik 😊😊😊   


 Eş zamanlı yazıyorum fark ettiysen. Şu an neden diye bende sorguluyorum.


Çünkü adını değiştirmek istedim ama linkleri de yenilemek gerekiyordu, yenisini açmak daha kolay geldi.

 

Bloglarını açarken neye özellikle dikkat ettin, isim veya tasarım olarak?


Blog açarken en çok isim konusuna dikkat ederim. Akılda kalıcı olsun. İnsanlar birbirine söylerken isim hemen akıllarına gelsin.


Bir yıl web tasarımı okudum ama ne öğrendim tasarım konusunda, çok fazla değil, bence ikinci yılı okumalıydım ama sıkıldım. Bloglarımda tasarım var diyemem. Çok sade yapıyorum. Aranan hemen bulunsun. Zaten o cafcaflı bilgiye sahip değilim.

 


Çevrende kimler bloğundan haberdar? Ailen, akrabaların, arkadaşların biliyor mu?


Eşim ve kızım biliyor. Instagram arkadaşlarım biliyor. Ama akrabalar filan bence fazla dağılmayalım. 😊

 

Eski blog hayatıyla şimdiki blog hayatı hakkında ne düşünüyorsun? Bir zamanlar çok popüler ve güvenilir bir platformdu ancak instagram bu yönden çok fazla kişinin hevesini kırdı, sen bu durum hakkında ne düşünüyorsun?


Eskiden en aktif dönemlerinde bloggerdım. Kesinlikle o ortam yok artık. Instagram kullanım olarak daha hızlı. Yazılan yorumlara dönüşler, kullanım kolaylığı vs. Ama algoritma, etkileşim filan deyince soğuyor insan. Keşke blogspot akıllı telefonlara kullanımı çok kolay bir uygulama yapsaydı zamanında. Şimdi sanki çok geç.


Blog yazarlığında en çok hoşuna giden şey nedir? Ayrıca blogger olmakla booktagram olmak arasında nasıl bir fark görüyorsun? Sen her ikisinde de varsın ;)


Blog çoğumuzun kendi halinde takıldığı bir ortamdı, yalnızdık ve içimizi rahatça döküyorduk. Ve bloggerlar yazdıklarınızı kesinlikle okurlardı, üstelik size fikirlerini de yazarlardı. Instagram bu açıdan biraz nankör. Görsele bakıp geçenler oldukça fazla. Belki ben bile. Çok hızlı tüketiliyor instagramda.

Ve biz Instagram'ı istediğimiz gibi kullanamıyoruz. O bizi istediği gibi oynatıyor. Günde bir gönderi at, altı hikaye at, dört kelime bir emoji yorum yap, canlı yayın yap, reel yap, kanal aç (reklam ver)….. var mı unuttuğum.


Bookstagram olarak blogundan daha aktifsin hiç blogunun bu konuda eksik kaldığını düşünüyor musun? İnstagram aktifliğini bloga da yansıtmayı düşündün mü?

Bu konuda ara ara plan yapıyorum ama hayat çok yoğun. İki alanda birden aktif olabilmek için emekli olmam gerek. Yakında diyelim, umalım.


Blogger olmayı bir kenara bırakırsak, bu derecede kitap aşığı olmaya nasıl başladın?

Her şey çocuklukta başladı. Gündüzleri televizyon yayını yok, annem sokağa izin vermez, yanında her yere götürür. Kitabı olan bir eve gidiliyorsa uçarak giderim. Kitabı olmayan bir eve gidiliyorsa, kırtasiyeye uğranır rüşvet yeni kitap alınır. Evde bir sürü kitap var zaten. Halen annem, kız kardeşim ve benim kitaplarımız ortak. Okuyup aramızda konuşuyoruz.


Sence kitap okuma alışkanlığı nasıl kazanılır?

Sanırım çocukluktan. Ben kızıma her gece yatarken kitap okurdum, sonra o alırdı kitabı bana okurdu (okuma yazması yoktu). İyi bir okur olduğunu düşünüyorum onunda. Çocuk kitaplara dokunabilmeli, resimlerine bakmalı, hayal kurmalı. Kitaplar okula başladığında karşısına çıkmamalı. Evde anne babada mutlaka okuma alışkanlığını görmeli.


Bir blogger olarak günümüzde çıkan kitapların fiyat politikaları hakkında ne düşünüyorsun?

Bu her kitapseverin kalbinin acıdığı nokta. Kitapları seviyoruz, daha çok almak istiyoruz ama günden güne fiyatlar aşırı artıyor. Yayınevlerini de anlıyorum, kağıtta dışarı bağımlıyız vs. Ama bakıyorsun bir iki yıl önce çıkmış kitaplar depoda kalmış, internette ucuza satıyor, zamanında uygun bir fiyat belirlenseydi de depoda kalmasaydı. Ya da internette, kitapçıda 120-140 tl olan kitabı markete peynir almaya gittiğimde 14.90 a görmemeliyim. Bunun bir dengesi olmalı. (Lütfen marketten 14.90 a kitap almayı kaldırmayın, diğerlerinin fiyatını aşağı çekin 😊)

Ayrıca yine bir blogger olarak, çıkan kitapların türleri hakkında ve PR ekiplerinin yaptıkları reklamların ardında kalan kitaplar hakkında ne düşünüyorsun?

Aslında keşke her tür aynı derecede raflarda yerini bulsa. Ama satış rakamı hangisinin yüksekse ona öncelik veriliyor. Ya da bir türü basıyor reklam bile yapmıyor. Biz tesadüfen görüyoruz kitabı birbirimize haber veriyoruz. Bunu özellikle historical romance larda bolca görüyoruz.

PR konusunda, tanıtıma çıkmayan o kadar kitap var ki. Belki seveceğiz, bilsek, alsak, okusak.

Ve PR çıkan kitaplar okuyucusuna göre gitmeli. Kişisel gelişim okuyana aşk romanı, yazarı hiç okumamış olana serinin en orta kitabı gidiyor. Bana kızacaklar ama sosyal medyacılar biraz arkadaş çevrelerinin dışına çıkıp araştırsınlar kim okuyor kim okumuyor, arada sadece sevdiği için okuyup yorum yazanlara da sizi gördük teşekkür ederiz hediyeleri olmalı (Soru dışı cevaptır PR görünce dayanamadım). NOT: Bunu yapan iki - üç yayınevi biliyorum başkası varsa bana denk gelmedi.


Severek takip ettiğin bloglar var mı? Bizimle paylaşır mısın? Ayrıca o blogları takip etme sebebini de söylemeni rica ediyoruz.

İllekitap (sensin diye söylemiyorum, ben seni instagram yoktu facebooktan beri biliyorum, takip ediyorum)

Sonsayfasıhayat; Facebooktan beri takip ediyorum yine

Kitap bloğu olarak başka yok

Not: Bloggerlar arada hikayede destek oluyoruz birbirimize. Gidip takip ediyorum filan. Ama geriye dönüş alamadığım gibi instagramda da o hikayeleri görüp hala takip etmeyenler var o yüzden en yakınımdaki her zaman desteğini gördüğüm iki blogger ile sınırlı tutuyorum.


Sana göre bir blogger olmanın en zor, en kolay, en güzel ve en kötü yanları nelerdir?

En zor: Bilgisayar açmak zorunda kalmak

En kolay: Bir yazı hazırlarken arka fondan mesaj gelmediği için telefondaki gibi, odaklanmak kolay

En Güzel: Bir bloğun ana sayfasına gittiğinizde sahibinin dünyasına gitmiş gibi oluyorsunuz. Tasarım açısından istediğiniz gibi döşediğiniz odanız gibi, İnstagramda bu mümkün değil, standart.

En kötü: Tasarlayabilmek için biraz bilgi ve zaman gerekiyor.


Hayalindeki kitaplık?

Bir bahçe katı, bir duvar sadece cam ve bakımlı bir bahçeye bakıyor, yemyeşil ya da denize masmavi. Asma katıda olan bir oda iki kat duvardan duvara benim en sevdiğim türlerden oluşan kitaplar. Seri bilgisine, yazara göre sıralı.


Başucu kitabın? Kitapların?

Başucu kitabım yok. Ama arada özleyip okuduğum yazarlarım var.

 

Favori üç yazarın, yerli ve yabancı ayrı ayrı söyleyebilirsin?

Rita Hunter

Meral Kır

Yaprak Öz

Nora Roberts

Debbie Macomber

Susan Elizabeth Phillips

Not: Üç az bir sayı 😊

 

Asla okumam dediğin bir tür var mı?

Korku çok zor okuyorum. Korka korka diyebiliriz.


Son zamanlarda seni çok güldüren, üzen, ağlatan, sinirlendiren ve aşk dolu yapan kitaplar hangileri?

Emma Chase Aşka Dönüş bayıldım çoook tatlıydı.

Sally Thorne %99 Benim çok sıkıcıydı vakit kaybıydı, yazar konuyu katletmiş. Çok ender bu kadar kötü yorum yaparım.

Son zamanlarda fantastik kitaplara sardım.

Karen Marie Moning Fever Serisi okuyorum

Sarah J. Maas Dikenler ve Güller Sarayı Serisi okuyorum

Laini Taylor Duman ve Kemiğin Kızı Serisi okuyorum

Hepsi çok heyecanlı


Bir ayda ortalama kaç kitap okuyorsun? Bunları neden blogunda paylaşmıyorsun? 😊

Ortalama 10 diyebiliriz. Blogu bırak instagramda bile paylaşmadıklarım var. Ama haklısın blog aklımda bundan sonra.


Bir kitabı sana okutan en büyük etmen nedir?

Özenli olarak hazırlandıysa kapağı, çevirisi beni çeker. Ama en önemlisi güvendiğim arkadaşlarımın yorumları bana yol gösterir.


Hiç yarım bıraktığın kitap var mı?

Var. Ama yarımları ayrı tutuyorum mutlaka bitireceğim.


Şu ara çıkmasını en merakla beklediğin kitap?

Rita Hunter’ın şu an yeni bitirdiği kitap. Geçmişin Gölgesi. Ve Meral Kır’ın yazmakta olduğu kitap.

 

En çok okuduğun yayınevleri?

Sanırım Julia Quinn, Debbie Macomber ve Nora Roberts’tan dolayı Epsilon. Ama Pegasus, Artemis, Dex, Yabancı kitaplarımda oldukça çok. Şu an aklıma gelmeyenler vardır.


Fuar dönemi başladı… o yüzden bu soruyu soruyorum… kitap fuarları hakkında ne düşünüyorsun? Eski zamanla yeniyi kıyaslaman gerekirse ne söylemek istersin?

Ben hep fuar olmayan illerde yaşadım. Bir kere TÜYAP’a gittim. Aşırı kalabalıktı ve alışık olmayan bünyem pek keyif almadı.

 

“Okuyan Kadınlar Kulübü” desem… çok şey ifade eden bir instagram okuma grubu… bu tür bir grubu hiç blog dünyasına taşımayı düşündün mü? Aslında oldukça ses getirirdi bence 😊

Bir bloğumuz var aslında. Eskiden aylık etkinlikleri oraya atardım. Neden bıraktın diye sorma, hesaplar arası geçerken şifreleri karıştırdım bir ara.

Okuyan Kadınlar Kulübünü tüm sosyal medyaya taşımak için her platforma ayrı biri lazım. Instagram ve Threads eş zamanlı paylaşıyorum şu anda. Ancak yetişiyorum. Hikayelere bakardım eskiden şimdi onu başka bir arkadaşımız yapıyor. Görselleri bu yıl ben hazırlamıyorum. Yani Instagram sayfasını bile üç kişi ile götürüyoruz. Çünkü hepimiz iş güç sahibi çalışan okuyan kadınlarız😊 Okuyan Kadınlar Kulübü için ekstra zaman ayırıyoruz.


Biraz da kitaplardan uzak konular hakkında konuşalım. İzlemekten keyif aldığın film / dizi türleri nelerdir? Mesela en son neleri izledin?

 Film deyince macera, fantastik, bilim kurgu.

Sevdiğim bir iki dizi var, onları evirip çevirip izliyorum.

Supernatural

Fringe

Mentalist

Friends

En son sanırım Dowtown Abbey’i izledim dizi olarak.


Hayallerinde gidip görmeyi istediğin 5 yer neresi?

İtalya

İskoçya

İrlanda

Londra 

Paris


Bir annesin… blogger kimliğinin altında bir ev hanımı, bir eş, bir annesin… Bütün bunca sorumluluğunun yanında kitaplara zaman ayırabilmek çok zor olmuyor mu? Ev halkında senin gibi kitap okuyanlar da var mı?

Bir de öğretmenim ek yapayım, hala çalışıyorum, okullar açık olduğu dönemde haftada 40 saat dersim oluyor. Kitaplar benim rahatlama noktam. Okumadığım gün olduğunda eksikliğini hissediyorum. Yaklaşık 10 yıldır evimizde televizyon kapalı. Dizilerin gidişatını o dönemde fark edip büyüyen çocuğumuzu düşünerek televizyonu kapattık eşimle. Evde herkes kendi hızında okuyor. Eşim genelde biyografi ya da yakın tarih kitapları okuyor. Kızım klasikleri. Ben aşk, polisiye, fantastik.

 

Elinde bir sihirli değnek olsa ve bir kitap dünyasını yaşamak durumunda kalsan bu hangi kitap olurdu ve yanına hangi kitap severleri alırdın?

O sihirli değnekle kitap kitap gezsek bence. Madem hayal kuruyoruz, sınırsızca olsun. Hep beraber giderdik.

  

Şimdi azıcık çoklu seçenek sorularına geçerek “O mu? Bu mu?” diyelim.

Çay mı kahve mi? 

Çay

Erotik romans mı tarihi aşk mı? 

Tarihi aşk

Peki romantik mi fantastik mi? 

İçinde romantik olan fantastik

Müzik dinleyerek okumak mı dinlemeden okumak mı? 

Dinlemeden

Kitapçıdan kitap almak mı internetten kitap almak mı? 

Hayaller kitapçı hayatlar internet malum ekonomi

Blog mu instagram mı? (hileli bir soru 😎) 

Yaaa, ikisi de 😊

Kedi mi köpek mi? 

Miyavvv     

Hiç yalan mı karşındaki üzmemek için çok hafif beyaz yalanlar mı? 

Beyaz güzeldir.

Mutlu sonlar mı gerçekçi sonlar mı? 

Musmutlu

Okurken ağlamak mı gülmek mi? 

Ağlamak, arabesk ruhum   

Deniz kum güneş mi bilmediğin yerde doyasıya keşif mi? 

Ev yok mu şıklarda, ben ev seviyorum.

Not: Deniz kum güneş diyarında oturuyorum ve hayal edildiği gibi değil. Ter, güneş çarpması, güneş alerjisi.

Harry Potter mı Yüzüklerin Efendisi mi? 

HP

Yorum okumak mı alıntı okumak mı? 

Yorum


Son sorum… blogger arkadaşlara, yeni blog açmaya heveslenenlere ya da açmışlara neler söylemek istersin?

Mutlaka blog açsınlar, eş zamanlı yazsınlar ihmal etmesinler. Yaptığımı değil dediğimi yapsınlar 😊

Instagram'da hesaplar çalınıyor, yedekleme açısından gerçekten blog açmak ve Instagram'ı yedeklemek açısından son derece akıllıca.


Zaman ayırdığın için çok teşekkürler

Ben teşekkür ederim 😊 

 


 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın