16 Mart 2014 Pazar

2 Fatma Erdek - Kara Kış Beyaz Düş

Bir kitaba ilk defa yorum  yapmak istemiyorum çünkü insana okurken o kadar çok duygu yaşatıyor ki bu kitap ne desem bilemiyorum şu anda! Beğendim hatta bayıldım! ama... işte amalar... okurun içinde, yüreğinde burukluk bırakan bir kitap. Melekler Zamanı'ndan etkilenen okurlar bu kitabın daha etkileyici olacağını söyleyebilirim. Hatta ben çok daha fazla sevdim bu kitabı!

Fatma Erdek kalemine taptığım Türk yazarlardan biri... Güçlü kurgusu, kelimeler üzerindeki kusursuz gücü ile birleşince ortaya çıkan, insanı etkileyen yürek burkan, buruk tebessümle her şeye rağmen mutlu dedirten ama çaresizliği, umutsuzluğu, savaşmayı, karanlığın içindeki minicik bir kıvılcım yakalama hissiyatını ustaca aktaran bir kalemi var yazarın. Sevdiğim her kitabını keyifle ve zevkle okuyacağım bir yazar.

"Kara Kış Beyaz Düş"... adı gibi karanlığın içinde beyaz bir sayfa açma çabası ve başarı ile sonuçlanan bir hikayeydi. 

Zeynep'in geçmişinde hapsolması, hiçbir zaman yeniden başlayamaması ve bir gün annesinden başkakalbinde yer ayırabileceği bir erkek bulması ve geçmişinin karanlık tarafını o adamdan saklama çabası... 16 yaşında, henüz hayatının başında ama o yaşına rağmen omzunda çok ağır bir yük olan Akgül'ün Zeynep ile aynı olan kaderi... Yollarının kesişmesi, birbirlerini etkilemeleri ve ortak olan geçmişlerine birbirlerinden güç almaları... Ustaca kelimelerle dokunmuş okurken gülümseyen ama aynı zamanda göz doldurtan bir kitap. 
Mutlu sonu bile yüreği uçsuz bucaksız bir coşkuyla dolduramadan burukluğuyla mutluluğu yaşatan bir son!

Kitabı ancak bu kadar özet geçebilir ve ancak bu kadar kitap içeriğine girebilirim. Aslında kitap hakkında söylemek istediğim çok şey var... Zeynep'in durumu, Selim'in şerefsizliği, adiliği ve Güven'in güçlü duruşu, karakteri hakkında söylenecek o kadar çok şey varken bir şey söyleyemiyorum! Çünkü o zaman kitabı anlatmak durumunda kalırım. :( 

Ama... 

Sizlere bol bol alıntı yazacağım! :)

Alıntılardan önce demek istediğim birkaç şey daha var. Öncelikle kapak tasarımı çok fena güzel olmuştu. Özellikle konuya kurguya o kadar uygundu ki... hele ki kulak kısmında -aşağıdaki resimdeki- karlar içindeki kadın figürü cuk diye oturmuş kitaba.

Ve Fatma Hanım, sizi ayakta alkışlıyorum. Aşk romanı seven, okuyan biri olarak daha önce okuduğum hiçbir kitapta aşkı bu kadar güzel tarif eden ve farklı açılardan baktıran bir yazar tanımamıştım. Özellikle yasak aşkın tarifi... benzetmeler... muhteşemdi!


Yok demek ya da yok olmak neye yarar? Kir,
bulaştığı yerde işlemeye devam eder. Büyür, genişler,
çoğalır. Gün gelir temiz tek bir hücre dahi kalmaz.
İnsan, bilincinin üstüyle ne kadar çabalarsa çaba-
lasın faydasız. Hiçbir şey unutulmaz!

Sesi ılık, pürüzsüz, kadife bir nehir gibi kulaklarımdan içeri
akmıştı. Göğsüm bir kafes, gönlüm içinde bir kuş olmuştu.

Boş yere suçluyordum onu. Sorun ne gülümseme-
sinde ne de gamzesindeydi. Bütün suç bendeydi.
Etkilenmiştim ondan. Bunu saklamak, onu suçla-
mak, dürüstlükten uzak, boş ve yarasız bir kaçış-
tı. Güven, onu ilk gördüğüm günden beri, zihnimde
tasarladıım ve ne acı ki; gerçekleşmesini hem iste-
yip hem de kaçındığım beyaz bir düştü.

Diyeti olmalıydı aşkın, bedeli ödenmeliydi. Ömrün hangi
mevsiminde içileceği belli olmayan bir zehirdi aşk. 

Bir adım atıp gitmek, bir adım dönüp kalmak...
Gidersem annem kalırsam ben yanacaktım. İki
ateşten birini seçmek zorundaydım. 

Selim, ben merkezli yaşıyordu. Kimi üzdüğü, kimi kırdığı 
umurunda değildi. Ona göre aşk, bir tür delilik haliydi.



"Dağıtıyorsun beni, Reis Hanım," dedi kollarıyla beni kuşatırken. "Düşünürken, yoruyorsun. Mesai saatimden işimden alıkoyuyorsun. Gece uyuyamıyorum, uyusam bile rüyalarıma giriyorsun. Aklımdan çıkaramıyorum. seni."

"Ama haftalardır beni aramıyorsun."

"Kırıyorsun beni, üzüyorsun."

"Biliyorum Güven. Bu gece, eğer sen uzak dursaydın, ben gelecektim yanına."

"Zeynep," dedi ve başını hafifçe geriye atarak yüzüme baktı. "Seni seviyorum."


"Aşk unutulacak bir şey değil. Aşk insanın kararlarıyla
gelen ya da giden bir şey değil Zeynep. Aşk, gerçek 
anlamda bir zehir. Bir kez içtikten sonra, geriye dönüş 
yok."

"Ben adımı ve kim olduğumu çoktan unuttum Zeynep, 
artık basit bir mecnundan başka bir şey değilim. Ben
sana olan aşkım dışında, koca bir hiçim."


"Ben seninle her şeye varım Zeynep. Bana mutluluk da senden gelsin, acı da, kahır da."

"Ben seninle mutlu olmak istiyorum."

"Olacağız da. İnanıyorum ben Zeynep."

"Beni de inandır Güven. Hasta kabul et beni, iyileşmek isteyen bir hasta olarak gör, öyle davran. Lütfen vazgeçme, umudunu kesme benden. Pek çok şey beni korkutuyor Güven ama bunların içinde en büyüğü, canımı en çok yakacak olan, seni kaybetmek."


"Kötü ruhlarda aşık olur Zeynep. Hades ve Persephone, 
örneğinde olduğu gibi."

O gece Selim'in gözlerinde, inanmak istemediğim gerçeği 
okumuştum... Bütün varlığıyla doğru söylüyordu. Bana    
karşı hissettiği yasak aşk, onun kıblesi olmuştu. Bu aşka 
ibadet ediyordu. Söyleyeceğim, yapacağım hiçbir şey    
bunu değiştiremezdi. Yaşamaya ya da ölmeye 
aldırmıyordu.



Alıntılarımı da paylaştıktan ve biraz da olsa kitabın duygusallığından çıktıktan sonra sizlere şiddetle öneriyorum alın ve okuyun! Hatta okutun!

Daha fazla bir şey söylemeye gerek yok bu kitap için! Ben çok beğendim, Türk yazarlar rafımda yer alacak olmasının yanında favori kitaplarım, ve en etkileyici bulduğum kitaplardan biri de olacak!

Yorumumu bitirirken sizler için kitabın tanıtım yazısını paylaşıyorum: 
O gece Selim'in gözlerinde, inanmak istemediğim gerçeği okumuştum... Bütün varlığıyla doğru söylüyordu. Bana    karşı hissettiği yasak aşk, onun kıblesi olmuştu. Bu aşka ibadet ediyordu. Söyleyeceğim, yapacağım hiçbir şey bunu değiştiremezdi. Yaşamaya ya da ölmeye aldırmıyordu. 
~~~~ 
Annesinin mutluluğu için,iki ateş arasında kalmış bir genç kız...Ortak kaderi paylaşan, iki yaralı yürek...


2 yorum :

  1. İçime işledi..
    Yazar konuştu ben dinledim diyemediklerimi..
    Ve benim kadar etkilenen var mı diye de merak edip dolandım, size rastladım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma erdek'in favori kitabi benim icin :) sonra Gece ile Safak onu da tavsiye ederim okuyun :) ama bu kitap... bambaska :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın