28 Mart 2014 Cuma

1 İbrahim Öksüz - Evvel Sevda İçinde


Şu an blogumuzda bir ilk yapıp bir şiir kitabı yorumlayacağım :) Ancak roman okumak konusunda kendimizi "iyi okur" kategorisinde görebilecek olsak da şiir okuma konusunda bir o kadar acemiyiz. Yine de hissiyatıma eriştiği ölçüde, kitap hakkındaki fikrimi söyleyeceğim sizlere...

Evvel Sevda İçinde 94 sayfalık, kısacık bir kitap. Kendisini okumam yalnızca 40 dakikamı aldı :) Ve evet, bitene kadar elimden bırakma gereği hissetmedim. Sayfayı hevesle çevirdim bir diğer sayfa için...

Açıkçası, "gözlerim doldu, çok hislendim," diyemem. Dürüst olmam gerek. Ama severek okudum ve zaman zaman da içten tebessümler ettim.

Acemi bir şiir okuru olarak benim severek okuduğum bir şiir kitabını, şiir severlerin çok daha fazla beğeneceğini düşünüyorum. Kitabı okumak isteyenler için çok fazla detaya girmek istemeyerek hoşuma giden bir kaç ufak alıntı paylaşacağım :)


Sevgili beşinci yönüm
                          beşinci mevsimim
Bugün yine seni çok sevdim
                            yorgunum
                                        dinlenmeliyim


Söylenecek birkaç sözüm vardı sustum
                      çünkü ben bu dünyanın üvey çocuğuyum 

Çekicisiniz
Boyalı kuşlar gibi akıl çelicisiniz
Lakin ben şuurumu sizinle
Renklileri kırk derecede yıkadım
Öyle komik ki bu hayat dedikleri
Gülmekten bilinçaltıma kaçıracağım


“Haliç büyülü gölüdür İstanbul’un” diyorsun
Gözlerin her gün Haliç’i görüyor,
                                             büyüsü ondandır…

Geç kaldın
          savaş boyalarını sürdü insanlık
Erkencisin
             daha sökmedi işçiler


Eskiliğini hissettiğim tek nokta, biraz noktalama oldu aslında, vurgulama anlamında. Onu da belirtmek isterim. Ama genel anlamda okumak keyifti benim için.

Ayrıca kapağı gerçekten beğendiğimi söylemek istiyorum. Kitaplığınızı görsel anlamda da şenlendirecek olan bir çalışma olmuş. Kitabın arka kapak yazısını da sizinle paylaşlım. Benim son derece hoşuma gitti... :)
Bir evde çiçek varsa şiir de var demektir.
Onlar sadece yerlerini sevmez, sana aşkı da sevdirir.
Evin içinde akan ırmağı hissedebilirsin ama sesini duyamazsın.
Beri yandan duvar saatinin çıkardığı ses sana sürekli bir masal anlatır.
"Evvel Sevda İçinde, çok güzel bir kız varmış. hani sonsuza bir eklersen sen olur ya, işte o kadar güzel," diye başlayan.
 
Kendi masalının 'bir varmış'ını bu kitapta bulacaksın.
Bir de bakacaksın, şiirlerde bir'i yokmuş...
 
Şiir, edebiyatla ilgilenmeye başlayan ya da yazmak isteyen insanların ilk haşır neşir olduğu türdür aslında. Ancak ne yazık ki yayınevleri tarafından da okurlar tarafından da daha az ilgi gören tarafta kalır hep. Aslında dünyası çok daha farklıdır. İçine girmeyi başarabildiğinizde hızla alır, hızla sürükler, aynı hızla da bırakıverir sizi.

İçindeki şiir severi keşfedememiş okurlarımıza, o keşfi adına ön ayak olabilmek dileğiyle... :)

1 yorum :

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın