3 Aralık 2017 Pazar

0 Julia Quinn - Hayal Etmediğin Kadar (Two Dukes of Wyndham #2)


~~~*~~~
"Zaman zaman beni düşündüğünüz oluyor mu?" diye sordu Amelia.
"Tam şu anda sizi düşünüyorum."
"Ne demek istediğimi biliyorsunuz."
"Hayır,"
"Hayır mı?"
"Bunu bir iltifat olarak kabul etmelisiniz. Sizi ciddiye almıyor olsaydım, yalan söylerdim."
"Eğer beni daha fazla ciddiye alıyor olsaydınız, şu anda bu soruyu sormak zorunda kalmazdım."
~~~*~~~

Ve bir Quinn klasiği daha bitmiş bulunmakta. Aslında çok uzun bir süredir elimdeydi Quinn kitapları ama nedense bir türlü okuyamamıştım şimdi başlamanın tam zamanı dedim. 

Tamam, tamam itiraf ediyorum bu hafta instagramda historical romans okuma etkinliği yaptık bahaneyle başladım ve sanırım elimdeki Quinn kitaplarını bitirmeden de bırakmayacağım. 

Julia Quinn'in çıkan neredeyse bütün kitaplarını okuduğum düşünülürse kadının kitaplarına taptığımı biliyorsunuz demektir. Bu yüzden ne kadar sevdiğime değinmeyeceğim ama şunu söyleyebilirim ki historical romance türündeki favori yazarlarımdandır kendileri. 

Two Dukes of Wyndham serisinin ikinci kitabı olan Hayal Etmediğin Kadar, ilk kitapta tanıdığımız ve Wyndham Dükü olarak yetişmiş ve düklüğü sonrasında elinden gitmiş olan Thomas'ın hikayesini anlatıyor. 

İlk kitap Kayıp Dük'te, varlığından kimsenin haberi olunmayan ve Wyndham Dükü ünvanının asıl sahibi ortaya çıkınca Thomas'ın geri çekilip sadece Bay olmasının sonucunda hayatının nasıl değiştiğini, bütün bu süre boyunca neler hissettiğini okuduk. 

~~~*~~~
"Seni mükemmelden eksik yapan her şeyi seviyorum."
~~~*~~~

Bütün bunların yanında bir de Thomas'ın henüz küçüklükten ayarlanan evliliği ve düşes olmak için yetişmiş nişanlısı Amelia ile olan ilişkisini de okuyorduk. Tam da her şey yoluna girmeye başladığını düşündüğümüzde ve aslında içten içe Jack ne zaman çıkacak düklük ne zaman elden gidecek beklentisine girdiğimiz anda kitap hareketlenmeye başladı. 

Aslında Kayıp Dük'ten sonra Jack'in düklük muhabbeti boyunca olan kısımların sonunda neler olacağını bilmek çok fazla merak etmeye sebep olmadı ama Thomas'ın düklüğü bıraktıktan sonrasında neler yapacağının merakı ile kitabı bitirdiğimi itiraf edebilirim. 

İlk kitapta söylemiştim yine söylüyorum ki, yaşlı düşese inanılmaz sinir oldum. 

Kitabın sonunda tekrardan Whistledown'ın yorumu görmek gülümsetti. Biliyor musunuz bilmiyorum ama Bridgerton Serisi'nden sonra, Leydi Whistledown'ın kimliği öğrenildikten sonra yazıları durmuştu ama demek ki bir yerlerde Amelia ve Thomas'ın hikayeleri yaşanırken henüz kimliği gizliymiş ;)

~~~*~~~
Düşes olmak istemiyordu. Hiçbir şekilde umurunda değildi. 
Sadece onu istiyordu. Thomas'ı. 
Bunu bilmeden tüm hayatını harcadığı adamı.
~~~*~~~

Kitaba dair çok fazla uzatmayacağım yorumumu ama şunu da söylemek istiyorum. Her ne kadar Julia Quinn kitaplarını çok sevsem de bu seri kesinlikle Bridgerton Serisi kadar mükemmel değildi. Hele ki o seriyi okuduktan sonra oradaki gibi esprili bir dilde yazılmasını beklemiştim ama bunu bulamadım. Demek ki bu tamamen Bridgerton Kardeşlerin sihriymiş. 

Önceki kitaplarını bildiğimiz için bu kitaba dair çok değişik beklenti içerisine giriyor insan ama ne yazık ki onlar gibi değil, bunu bilerek okuyun, okumadıysanız eğer. 

Ama genel olarak yazarın kitaplarını mutlaka deneyin :) 

Two Dukes of Wyndham Serisi


Kitabın adı    : Hayal Etmediğin Kadar
Orijinal adı   : Mr Cavendish, I Presume
Yazarı           : Julia Quinn
Çevirmen      : Nil Bosna
Seri bilgisi     : Two Dukes of wyndham #e
Yayınevi        : Epsilon
Sayfa sayısı    : 360

Kitabın tanıtım yazısı:

Amelia Willoughby kendini bildi bileli Wyndham Dükü'yle nişanlıydı. Evlilik sözleşmeleri imzalandığında sadece altı aylıktı ve hayatının geri kalanını bekleyerek geçirmişti. Thomas Cavendish'in, son derece mağrur ve meşgul dükün, onunla evlenmeye zaman ayırmasını bekleyerek... 

Ancak Amelia'nın içinde, dükün onu hiç düşünmediğine dair bir şüphe vardı… Aslında bu doğruydu; Thomas, Amelia'yı düşünmüyordu. Dük bir nişanlısının olması fikrini seviyordu ve Amelia ile evlenmek niyetindeydi… er ya da geç. Ama Thomas müstakbel gelininin göründüğünden çok daha akıllı olduğunu idrak etmeye başladığında, kayıp kuzeninin bir anda ortaya çıkmasıyla tüm dünyası altüst olacaktı. Artık unvanı tehlike altındaydı. Eğer Thomas dük değilse, o zaman Amelia'yla da nişanlı değil demekti. Bu Tanrı tarafından yapılmış zalim bir şaka olmalıydı, çünkü kibirli dük âşık olmuştu… hem de kendi nişanlısına!

"Quinn'in zeki ve eğlenceli bir tarzı var."
-Time-

"Harika."
-Nora Roberts- 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın