5 Ağustos 2021 Perşembe

0 Sophie Gonzales - Çoğu Zaman Derbeder



~~~*~~~
Bazen kötünün içinde bir umut ışığı, bazense kocaman bir alev topu bulunurdu.
~~~*~~~



 Resmen Yabancı Yayınları'nın yenilerine el atıyorum. Ancak çok da güzel bir yorumla gelmedim bu sefer. Çünkü bu kitabı pek sevemedim...

Kapak tasarımıyla ilgimi çeken ve gençlik bir kitabı olduğunu düşünerek aldığım ve itiraf etmek gerekirse içinde eğlenceli bir aşk olduğunu da düşündüğüm bir kitaptı. Yani beklentim tamamen romantik komedi tarzındaydı... ama şunu da söylemeliyim ki tanıtım yazısın falan da okumamıştım... Aldıktan sonra öğrendim ki hikayemiz bir romantizm hikayesi evet... gençlik hikayesi evet... ama iki genç erkeğin aşk hikayesiydi... Bunda da bir sıkıntı yok ama durağnlığı beni çok sıktı.

Bu yüzden sevemedim... 

~~~*~~~
Bütün yazımı tatlı, kibar ve... saygılı bir çocukla geçirmiştim. Şimdi ise bunun tam tersi olduğunu keşfetmiştim. Mesajlarımı görmezden gelen, arkadaşlarının yanında benden uzaklaşan ve belli ki biraz üstünlük taslayan kompleksli olan bir çocuktu. 
~~~*~~~


Kitabın kısaca konusundan bahsetmek gerekirse; Ollie, teyzenin kanser tedavisi gördüğü ve hem ona yardımcı ve destek olmak hem de çocuklarına bakabilmek için ailesiyle onun yaşadığı kasabaya gider. Orada Will adında bir gençle yaz aşkı yaşayan Ollie, sonrasında Will'e hiç ulaşamaz ve kendisine gönderdiği mesajlara da cevap alamaz. Sonrasında teyzenin durumu yüzünden de yazı orada geçirdikten sonra evine geri dönmeyip tamamen teyzenin yanına taşınırlar. Orada okula başlayan Ollie, katıldığı bir partide Will'e rastlar. Will ile aynı okuldadır ve Will okulun basketbol takımdadır, okulun popüler çocuklarından biridir. Ollie'nin bu durumda neler yapacağı, Will ile arkadaşlığı ve yeni okulundaki arkadaşlıkları ve hayatını konu alıyor kitap. 

Öncelikle iki erkeğin cinsel tercihleri ya da onu konu alan bir kitap olması rahatsız etti mi derseniz hayır etmedi. Ama bana çok günlük tarzında yazılmış ve durağan, olaysız geldi. Okurken çok sıkıldığımı söylemeliyim. Hatta muhtemelen hemen unutacağım ve tavsiye etmeyeceğim bir kitap olacak.

Lise gençlerin okul ve ev hayatlarını konu alırken birbirleriyle iletişimleri, ilişkileri ve aşklarına değindiğini de söylemeliyim.

Okumak isteyenin kendi tercihi ama benim ne yazık ki tavsiye edeceğim bir kitap değil. 

Benim nazarımda 5 üzerinden 2'lik bir kitaptı. 


~~~*~~~
"Bence herkes insanların ne düşündüğünü biraz umursar. Bunu istemeseler bile.
~~~*~~~




Kitabın adı      : Çoğu Zaman Derbeder
Orijinal adı     : Only Mostly Devastated
Yazarı            : Sophie Gonzales
Çevirmen        : Ömer Anlatan
Yayınevi          : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı     : 264

Kitabın tanıtım yazısı: 

Yaz aşkı birden gelir… ama bazen hiç geçmez.

Ollie, Will’e çok fena tutulmuştu ama yaz bitince büyü bozulmuş ve tüm iletişimleri kopmuştu.

Ollie ailevi sebepler yüzünden ülkenin öbür ucundaki okula –Will’in okuluna– başlamak zorunda kaldığında
karşılaştığı kişinin o tatlı ve kendinden emin çocukla alakası yoktu.

Kalbini daha önce paramparça etmiş birine tekrar güvenecek kadar aptal olamazdı, değil mi?

“Çoğu Zaman Derbeder, keşke benim çocuklarımın da gençliğinde olsaydı dediğim bir kitap.” —Jodi Picoult

“Aile, dostluk ve aşk üzerine yüreklerinizi ısıtacak bir hikâye.” —Sandya Menon

“Her sayfasında duvarlarınızı yıkacak bir gençlik romanı.” —Book Riot

“Sophie Gonzales, Grease filmini almış ve bambaşka bir seviyeye çıkarmış.” —School Library Journal

“Yaz bitince yaz aşklarına ne olduğuna dair umut dolu ve yürek burkan bir roman.” —Hannah Capin

“O kadar komik ve tatlı bir hikâye ki bayılacaksınız.” —Cale Dietrich

“Hem karakterler hem de aralarındaki aşk içinizi ısıtacak.” —Mason Deaver

“Bitmesini istemeyeceksiniz.” —Angelo Surmelis

“Sevginin engel tanımayacağına dair güçlü ve bir o kadar da eğlenceli bir roman.” —Jenn Bennett

“Yarattığı sevilesi, komik ve çok gerçekçi karakterleriyle Sophie Gonzales’in her kitabını okumak isteyeceksiniz.” —Julia Lynn Rubin







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın