4 Şubat 2013 Pazartesi

0 Colette Caddle - Geçmişin İzinden


Yazarın okuduğum ikinci romanıydı. Yazarın dili çok akıcı, sürükleyici ve hafif... okurken insanı sıkmıyor ve sayfaları nasıl çevirdiğinizin farkına varmıyorsunuz. Kurgusu okuduğum ilk romanda olduğu gibi çok güçlüydü. Yazarın sadece tek bir hayattan çok birkaç hayatı işlemesi ve onların birbirleri ile olan bağlantıları kitabın konusunu bir yerde oldukça güncelleştirip gerçek gösteriyor.

Kitabın içeriğine girmeden konusu ve karakterleri ile yorum yapmak gerekirse... Sebastian ve Erin'e çok kızdım... Özellikle Erin'e... hayatında Ronan varken başkasıyla beraber ol sonra pişman ol kendini ucuz hisset ama bu tutumdan vazgeçme... Bu durum beni çok sinir etti... Onun haricinde bir pansiyonda kalan kişilerin hayatlarını okumak ve hepsinin kendi hikayesi çerçevesinden izlemek oldukça keyifliydi.

Hazel'e üzülürken Grace'in sevimliliği ile gülümsemek, Sebastian&Erin ilişkisine kızarken Marguerite&Mark ilişkisinde aşkı görüp gülümsemek... Bir filmi izlemek gibiydi ve çok keyifle okudum.

Kitabın son bölümlerine doğru bazı gerçekler su yüzüne çıkmaya başladığında şaşırma kızma arasında gidip geldim ama bir yerde de bazı şeylerin yoluna konduğunu görmekte inanılmaz tatmin ediciydi bir okuyucu gözünden bakıldığında.

Neyse kitabı ben çok beğendi ve cidden keyifle okudum. Çeviri kusursuzdu ve yazarın dilinin akıcılığı bozulmamıştı ve belki çeviri sayesinde de bu kadar akıcı hale geldi bilemem :)) Yazarın okuduğum ikinci kitabıydı dilerim devamı da gelir başka kitaplarını da okuyabiliriz.
Ben beğendim ve keyifle okumanızı tavsiye edebilirim.

Kitabın konusunu aşağıda sizlerle paylaşıyorum:


Bir gün bildiğiniz her şeyin kocaman bir yalandan ibaret olduğunu öğrenseniz ne yapardınız? 
Erin Joyce'un Dublin'i terk edip sakin ve güzel bir kasaba olan Dunbarra'dan bir pansiyon alarak orada yaşamaya başlamasının üzerinden dört sene geçmiştir. Bu sürede bir sürü misafir ağırlayan Erin'in hayatı gelen son konuklarıyla birlikte yeniden altüst olacaktır: Yakın arkadaşı Marguerite'ın Hollywood yıldızı olan erkek kardeşi Sebastian, içine kapanık ressam bir anne ile konuşamayan kızı, pansiyona geldiği gün kocasının kendisinden boşanmak istediğini öğrenen Sarah ve diğerleri...  
Misafirlerin birbirine teğet geçen yaşamlarının ve geçmişin ardında gizlenen büyük sırların hikâyesi... Okura, hayatta hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını gösteren akıcı ve bir o kadar da samimi bir roman...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın