10 Mart 2019 Pazar

8 Sylvain Reynard - Gabriel'in Cehennemi (Gabriel's inferno#1)


~~~*~~~
Birinin 'müz'ü olmak istiyordu, biri ona tapsın, hayranlık duysun istiyordu. bedenine de ruhuna da. Yakışıklı ve soylu bir Dante'nin Beatrice'i olup onunla sonsuza kadar cennette yaşamak istiyordu. 
~~~*~~~

Bu kitabı ikinci kez okuyorum ve yorumumu güncelleyip blogumda bulunmasını istediğim için paylaşıyorum. Bu arada instagramda bu seriyi okumayı planladık üç-beş arkadaş serinin yorumlarını sık sık görebilirsiniz burada :D 

Öncelikle kitabın ilk çıktığı dönemlerde, bu kitabı Grinin Elli Tonu ile kıyaslayanların aklından zoru olduklarına inandığımı söylemek istiyorum. Çünkü direk kıyaslama moduna girerek, kitabı gömenler de olmuştu eleştirenlerde göğe çıkanaranlar da. Ancak bambaşka kulvarlarda olduklarını söylemek istiyorum. Gerek yazarın kalemi, üslubu, konuyu ele alış biçimi olsun gerekse karakterleri olsun ne Grinin Elli Tonu'yla kıyaslanabilir ne de E.L.James'in kalemi ile. Belki bunu söylemem yanlış, farklı türlerde olduklarından dolayı ama ondan çok çok daha iyi bir kitap olduğu da değişmez bir gerçek çünkü içeriği ve karakterlerin anlatımı baya üst düzeydi.

Gerçekten yazarın kurgusu çok profesyoneldi ve kitabın içerinde vıcık vıcık bir aşk değil masum, temiz, saf bir aşk okuyoruz. Kelimenin tam anlamıyla efsanelere, tarihe geçmiş aşkları özendirecek kadar yoğun bir aşkı… Tamamen sadakat, güven ve masumiyet üzerine kurulu bir aşk... 

~~~*~~~
Yarın cennetten kovuluyorum, Beatrice. Tek umudumuz, daha sonra senin beni bulman. Beni cehennemde ara.
~~~*~~~

Kitabı çok özel kılan bir şey de Dante ve Beatrice arasındaki ilişkilerden alıntılar, edebi değeri olan yapıtlardaki aşka özenme, onu yaşayabilme ve karakterlerin kendilerini onlar gibi hissedecek kadar yüce bir aşka sahip olabilme özellikleriydi. 
İtiraf etmem gerekirse, Dante ve Beatrice’in aşkını, Abelard ve Heloise’in aşkını mera etmeme neden oldular ve kısa zamanda alıp okumaya da niyetleniyorum. Sepetime attım bile kitapları :) Tabi sadece aşk yoğunluğu olan kitaplara dair bahsetmeler yoktu, Victor Hugo’nun Sefiller kitabına da atıflar vardı Dostoyevski’ye dair de… klasik müziklere de… yani bir edebiyat profesörü ve Dante uzmanı olan bir karakteri anlatacak kadar donanımlı bir kurguydu. 

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; henüz küçücük yaştayken Gabriel’e vurulan ve onunla kısıtlı birkaç saat geçiren Julia’nın yüksek lisans için gittiği Toronto Üniversitesi’nde Dante Uzmanı olarak beraber çalışacağı profesörün Gabriel olması ve sonrasında olanları anlatıyor. Üniversite politikasına göre öğretmen-öğrenci ilişkisinin onaylanmaması, birbirlerinden sakladıkları sırları, gizemli geçmişleri ve hissettikleri aşkı anlatırken edebi aşklara değinip, Dante’ye atıflarda bulunup duyguları doruklara çıkaran bir kurguya ev sahipliği yapıyor kitap. Böyle anlatıldığında sadece aşk romanı gibi görünüyor olabilir ama bir evlatlık olan Gabriel’in ailesiyle ve kardeşleriyle ilişkilerini de anlatırken Julia’nın da sorunlu aile ilişkisine de değiniyor. Kitap anlayacağınız bir çok açıdan donanımlı bir kurguya ev sahipliği yapıyor. 

~~~*~~~
Kötülükten iyilik yaratmaya çalışıyordum. Ama her şeyde başarısız olduğum gibi, bunda da başarısız oldum. Neye elimi sürsem kirleniyor ya da parçalanıyor...
~~~*~~~

Gabriel'i en başından beri çok sevdim. Evet ukala, kendini bir şey zanneden, üstün gören bir karakter ama bırakın da olsun adam Profesör yani, üstelik birçok kişinin okuyup anlamadığı ve çok ağır bulduğu bir karakteri Dante’nin uzmanı... :)) Şahsen ben de öyle olsam tipik Gabriel gibi davranırdım :D 
Julia ise henüz yüksek lisans yapan geçmişinden dolayı çekingen ve utangaç bir kız... 

Kitabı elime alıp başladığımda, ilk okuyacağım zaman itiraf etmem gerekirse BDSM olarak bekledim sanırım biraz da kapak tasarımı beni bu düşünceye itti bilemiyorum. Ama kesinlikle değildi. İçerisindeki tek cinsel sahne kitabın sonundaydı o kadar. Ki kitabı ikinci kez okuduğumda ne bekleyeceğimi bildiğimden dolayı daha irdeleyerek ve duyguları özümseyerek okuduğumda karakterlerin aşkı tamamen masumiyet ve güven üzerine kurulu olduğunu… birbirlerini tanımayı, sırları ortadan kaldırmayı ve birbirlerini her şeyleri ile kabul edebilmeleri için çırpınışlarını okudum. Sadece öpüşmeler vardı o kadar... Tabi bunun bir sebebi de bir yer de üniversitenin öğrenci öğretmen ilişkisi konusundaki sınırları. Julia, Gabriel'in tez öğrencisi biraz yukarıda bahsettiğim gibi...

~~~*~~~
Mesele aşk değildi, çünkü Gabriel onun kendisini sevebileceğine inanmıyordu. Sevilecek biri değildi çünkü.
~~~*~~~

Ben gerçekten çok beğendim. Muhteşem bir kitaptı, aşkı iliklerinize kadar hissettiriyordu, yazarın kalemi profesyoneldi ve Dante ile Beatrice çiftinden edebi alıntılar da kitabın araştırılarak yazıldığını gösteriyor. Bu kitabı gözünüzde büyütüp büyük beklentilerle okuyabilirsiniz. Ben şahsen bu kitabı ilk okuduğumda gerek benzetmelerinden gerek rakip görülmesinden dolayı Grinin Elli Tonu gibi bir kitap bekliyordum ama ondan çok daha üstün bir kitap olduğunu gördüm. Her ne kadar o seriyi de Grey’i de çok sevsem de bu kitap bambaşka bir yere sahip bende. 

Ayrıca şunu da söylemeliyim. Çeviride mi artık edisyonda mı bilemiyorum ama rahatsız eden kelimeler vardı. Mesela en büyük sorun yaşadığım kelime ‘bereket versin’di. Kitapta ne olarak geçiyordu bilmiyorum ama okurken birden böyle bir kelimeyle karşılaşmak… pek hoş olmadı, akışı bozdu. Kitap hakkında söyleyebileceğim tek olumsuz kısım burasıydı.

Ben şimdi elime serinin ikinci kitabı Gabriel Arafta’yı alacağım. Bence siz de bu seriyi kaçırmadan deneyin derim. 

~~~*~~~
"Hangi kadını istesen elde edebilirsin, Gabriel."
Gabriel'in kaşları çatıldı. "Yalnız seni istiyorum."
Julia başını onun göğsüne dayayıp gülümsedi.
"Julianne, sensiz kalmak, yıldızların olmadığı sonsuz bir geceye tahammül etmek gibi."
~~~*~~~


Gabriel's İnferno Serisi


Kitabın adı        : Gabriel'in Cehennemi
Orijinal adı       : Gabriel's İnferno
Yazarı                : Sylvain Reynard
Seri Sıralaması : Gabriel's inferno #1
Çevirmen          : Belkıs Dişbudak
Yayınevi             : Optimum Kitap
Sayfa sayısı        : 654

Kitabın tanıtım yazısı: 

Grinin Elli Tonu'nun yazarı rekabete hazırlan! Sylvain Reynard sahneyi sana bırakacakmış gibi görünmüyor. -Booksand Reviews'tan Jessica Durham

E.L Jamesin Grinin Elli Tonu romanını bitiren kadınlar, üzülmeyin. Daha fazla zevk alacağınız bir eseri elinizde tutmaktasınız. Bu roman içerdiği aşk ve romantizm bakımından Grinin Elli Tonuna en büyük rakip. - Kirsten AcunaUluslararası en çok satan yazarlardan biri olan Sylvain Reynard'tan, bir adamın bağışlanmasının ve kadının cinsel uyanışının unutulmaz öyküsü 

Hayli muammalı ve son derece seksi bir adam olan Profesör Emerson, gündüzleri saygın bir Dante uzmanı olarak yaşamını sürdürür, ama gecelerini hiç çekingenlik içermeyen bir cinsel zevke ayırır. Ün salmış yakışıklılığını ve üst düzey cazibesini kullanarak her hevesini tatmin etmeyi başarır, ama için için de karanlık geçmişinden ötürü acı çekmekte, tüm bağışlanma umutlarını yitirmiş olduğuna derinden derine inanmaktadır.

Masum güzel Julia Mitchell, sınıfına lisansüstü öğrencisi olarak yazılınca, cazibesi ve Julia'yla olan esrarengiz bağlantısı yüzünden Profesörün hem kariyeri tehlikeye girecek, hem de hayatında geçmişiyle bugününü karşı karşıya getiren bir olaylar dizisi başlamış olacaktır.

Gabriel'in Cehennemi, yasak aşk, baştan çıkarma ve ruhsal bağışlanma gibi alanları yoklayan ilginç, sürükleyici, vahşicesine ihtiras dolu bir yolculukta, bir erkeğin kendi kişisel cehenneminden kurtulup imkânsız sandığı şeye, bağışlanmaya ve mutluluğa ulaşmasının öyküsüdür.

"Sen sadece şanssızlıkları üzerine çekiyorsun, Bayan Mitchell, bense günahların mıknatısıyım."




8 yorum :

  1. "Öncelikle kitabı henüz okumadan önce bu kitabı Grinin Elli Tonu ile kıyaslayanların aklından zoru olduklarına inandığımı söylemek istiyorum. " Ovv. Biraz sert oldu sanki. :D

    Elli Ton serisini değil de sadece Grinin Elli Tonu kitabını düşünürsek, yazar zaten muazzam değil. Profesyonel de değil... O açıdan kıyaslamak biraz acımasız olabilir :) Ama ben Darker ve Freed'i sevmekteyim.

    Kitaba gelecek olursak merak ediyordum ama yorumdan sonra okuma isteği ile doldum :D Öyle bir anlatmışsın ki şu an feci halde uykulu olmama rağmen bulsam okurum^^

    Ki... Bu kadar yoğun bir beğeni mevcut ise de eninde sonunda tanışırız kendisi ile :)

    YanıtlaSil
  2. Sert oldu farkındayım ama diğer iki kitabın da üstünde olacağını düşünüyorum. Çünkü yazarın dili ve konuyu ele alış biçimi bir kere üstün. Başka söze ne gerek :P

    YanıtlaSil
  3. "Gri'nin Elli Tonu" serisinin fanlarından biri olarak bu yazıya yorum yapmadan duramayacağım:) Evet kesinlikle her yeni çıkan yetişkin okur romanının elli ton serisiyle karşılaştırılması bana sadece bir pazarlama taktiği gibi geliyor. Elli Ton'un yazarı zaten bunu hiç bir edebi kaygı olmadan,doğal bir dille, sadece okunması için yazdı. Sadece daha cesur bir aşk hikayesi.

    Bu romanın elli ton serisine rakip şeklinde gösterilmesinin sebebi insanların merak edip nasılmış diye almalarını sağlamak. Övgülerinizden etkilendim. Kitabı en yakın zamanda almayı düşünüyorum. Anladığım kadarıyla hem yazarın dili,hem anlatış şekli tamamen farklı. Bende merak uyandırdınız:)

    Bu arada bir kitap tutkunu olarak sitenizi takip etmeye başladım:) Yazar adayı olmak isteyen biri olarak bu tarz yayınevleriyle olan röportajlarınızın devamını bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Kitaba yorum yapmamışım. Şöyle yazayım anlayan anlasın :) : İkinci kitabı bir süre daha çıkmazsa kafayı yedirtebilir. :D

    YanıtlaSil
  5. Ah bir de neredeyse unutuyordum. Çeviri cidden beni delirtti. Hadi Julia'nın "E mi?" demesini geçtim. Geçilecek gibi değil ama geçtim. O resim ve fotoğraf karmaşası neydi öyle ya hu? RESİM YAPILIR, FOTOĞRAF ÇEKİLİR. O kısımda yok yaptım, yok çektim yok resim, yok fotoğraf... Bahsi geçenlerin fotoğraf olduğunu anlayana kadar sarf ettiğim çabadan başım ağrıdı resmen. Günlük hayatta fotoğrafa, fotoğraf diyen yok neredeyse herkes resim diyor zaten. O yüzden anlarsın ama gerçekte absürt bir şeydir fotoğrafa resim demek. Bir kitapta böyle hataların olmaması gerek...

    YanıtlaSil
  6. Grinin ellı tonunu yenı okumaya başladım :)

    YanıtlaSil
  7. Ben Grının Elli Tonu adlı kıtabı yenı okumaya başladım... Devamı varmı bu kıtabın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grinin Elli Tonu'nun devamı var toplamda 3 kitaptan oluşuyor.

      -Grinin Elli Tonu
      -Karanlığın Elli Tonu
      -Özgürlüğün Elli Tonu

      Gabriel'in Cehennemi ise bu seriyle ilgili bir seri değil. Bambaşka bir seri. Yazarları bile farklı.

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın