30 Aralık 2016 Cuma

2 Başak Çağla Toğan - Sen Bu Yüreğe Hapissin


~~~*~~~
Tehlikeli havası ve pis işleri onu korkutmalıydı ama yapamıyordu. Tam tersi avuçları terliyor, dili damağı kuruyordu. Onun yanında çölde kavruluyor gibi hissediyordu, bu aptalcaydı. Aptaycaydı çünkü tehlikeliydi.
Böyle adamlar sevemezdi bir kere!
~~~*~~~

Evet, peş peşe Türk yazarları okuyorum. Bundan sonra araya yabancı ve bambaşka bir türde kitap sıkıştıracağım :)

Neyse, yeni yazarlarımızdan Başak Çağla Toğan'ın ilk kitabı Sen Bu Yüreğe Hapissin okundu, bitti. Kitaba dair ne demeliyim bilemedim. Çünkü beğendim mi beğenmedim mi bilemiyorum. Başlama şekliyle devam etme şekli ve son bulmasına kadar geçen süre zarfında oldukça kararsız duygular içerisinde bıraktı beni yazar.Dolayısıyla ne demeliyim bilemiyorum kitaba dair.
Kitabın konusuna değinmeyeceğim arka kapak yeterince fikir verebilir size diye düşünüyorum direk yoruma giriyorum bu yüzden.

Öncelikle oldukça rahatsız olduğum bir şey vardı. Bu ne olursa olsun bir kitap, bunu oldukça geniş bir yaş aralığındaki okur kitlesi okuduğu düşünülürse bu kadar küfürlü konuşulması beni bile rahatsız etti ki ben genelde çok fazla rahatsız olmam kitaplarda küfürlerden.

Devamlı ağızlarında küfürlü şeyler duymak açıkçası hoş olmadı. Ki hiç huyum olmasa da kitapta okurken resmen kendi kendime sansürleyip o kısımları okumamayı tercih ettim.

~~~*~~~
Çağla güçlü bir kadındı ve Kadir bundan bazen gerçekten nefret ediyordu. Çünkü basıp gitse Çağla ayakta dimdik dururdu. Halbuki Çağla gitse, Kadir kül olurdu.
~~~*~~~

Erkekler arasındaki arkadaşlığı sevdim, Çağla'yı hadi aralarına aldılar bu kadar kolay ama kızlar bu kadar kolay kaynaşması hemen can ciğer dost moduna geçmeleri ve Çağla'nın bu kadar emin onlara bu kadar yol göstermesi de biraz abartı falan geldi. Yani ne bileyim daha ince işlenen bir şekilde kurguya alınabilinirdi bu dostluk.

Kitapta keşke duygulara biraz daha ön plana çıkarılsaydı, daha emin bir şekilde duygulardan bahsedilseydi, okura bu duygu yoğunluğu hissettirilseydi. Bu yüzden biraz eksik kalmış gibi geldi. Kadir ve Çağla resmen ilk görüşte aşkı yaşadılar ama bu aşkın derinliğini sadece aralarda kendini gösterim geri kaçması pek olmamıştı. Keşke bu duyguyu iliklerimize kadar hissettirseydi.

Ara ara eğlenceli olsa da bazen sohbetlerin gidişatından sıkıldığımı söylemeliyim. Biraz vıcık aşk moduna geçiş vardı. Resmen hadi sevişelim modunda olmaları aralarındaki aşk değil de daha çok cinsel çekim gibi geldi.

~~~*~~~
"Adını dövme yaptırsam ne olur ben kara kız, sen imzanı kalbime attın."
~~~*~~~

Neyse... kitabı sevip sevmediğime karar veremiyorum bu yüzden tercih sizin diyorum. Çok büyük beklentilere girerek okumayın ama ben küfürlü anlatımdan her an tehdit etme modunda kabadayı ayağına yatak erkek karakterleri severim diyorsanız da okuyabilirsiniz.

Kitaba dair tercihi tamamen size bırakıyorum.


Kitabın adı      : Sen Bu Yüreğe Hapissin
Yazarı              : Başak Çağla Toğan
Yayınevi           : Aspendos
Sayfa sayısı      : 384

Kitabın tanıtım yazısı: 

Çağla Gürpınar, yüksek topuklularıyla yerleri döven bir çift uzun bacak olmanın yanı sıra dişli ve çekici bir kadındı. Yıkılmaz görüntüsü yıkılmışlığından geliyor ve onu asıl karakterine uymayan sert biri olmaya itiyordu. On iki yaşındayken ailesinin yaşattığı trajedi tüm hayatını etkilemişti; derin bir yalnızlığın en acısız son olduğuna inanıyordu. Kimselerin bilmediği çaresizliği onu güvensizliğin derin kuyusunda bırakmıştı. 

Kadir Tuna, evli kadınların bile hayır diyemediği lider ruhlu, çekici bir adamdı. Kadınlar onun için birer oyuncaktı. Aşkı sadece bazı eylemleri daha edepli söylemenin bir yolu olarak görüyordu. Türlü bağlantılarla sürekli hayatının bir köşesinde olan Çağla'yı gördüğünde onunla da oynayabilecek miydi? Biri aşkın yıkıcılığına, diğeri ise tutkusuna inanan bu iki insanın aşk hakkında bilmediği bir şey vardı: Korkaklar asla kazanamazdı.

2 yorum :

  1. öncelikle yeni yıl sana huzur ve mutluluk getirsin, sağlıklı bir yıl olması dileğimle. bu kitabı ben henüz wattpadtayken okumuştum yaklaşık 15. bölümden sonra bırakmıştım. ne bileyim senin dediğin gibi fazla küfürlü geldi ve bir de nedendir bilmiyorum sanki 16-20 yaş arasına hitap ediyormuş gibi geldi. yabancı ve farklı türler demişsin ya, leah Thomas benimle asla tanışamayacaksın konusuyla farklı sanki. ona başlamayı düşünüyorum. sevdiğin kitapları takip ettiğimden bu kitabı da seversin diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıl sana da sağlık mutluluk ve neşe getirsin. Barış ve mutlulukla dolu bir yıl olmasını diliyorum.

      Leah Thomas 'ın kitabını not aldım bakacağım ona bir :) tavsiyen için teşekkürler :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın