31 Aralık 2019 Salı

1 Rosamund Hodge - Zalim ve Güzel


~~~*~~~
"Sen bizim tek umudumuzsun."
"Umut." Başımı çevirdim çünkü o çocuksu öfkeyi sesime yansıtmadan edememiştim. "Umudun nasıl bir şey olduğunu bile bilmiyorum."
~~~*~~~


Zalim ve Güzel kitabı çıktığından beri dikkatimi çeken bir kitaptı. Zaten çıktığı gibi de aldım kitabı, ama okuduğum yorumlardan sonra kitaba dair hayal kırıklığı yaşamıştım. Çünkü okuduğum yorumlardan sonra çok kötü bir kitap bekliyordum ama hiç de öyle olmadı. Ben sevdim kitabı :)

Yazarın ülkemizde yayınlanan ilk kitabıydı, akıcı, merak uyandırıcı bir kurgusu vardı. Güzel ve Çirkin'in değişik bir versiyonuydu ve ben peri masallarının yetişkin versiyonlarına bayılıyorum bu yüzden kitabı da sevdim. Konusu, kurgunun akışını sevdim de. 


~~~*~~~
"Nereye gidersen geleceğim, ölürsen öleceğim ve oraya gömüleceğim."
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Nyx babasının iblis lordu ile yağtığı pazarlık sonucunda iblis lordu ile evlenmek zorundadır. Yaşadığı Arkadya kasabasını kurtarmak için iblis lordunu öldürmesi gerekmektedir. Ancak evlendikten ve lordun şatosuna gittikten sonra gördükleri, yaşadıkları ve içerisinde bulunduğu gizemli ve tehlikeli şatoda göründüğünden, bildiklerinden daha fazlasının olduğunu öğrenir. Nyx, iblis lorduna aşık olurken bir yanda ailesi ve halkına karşı sorumluluğu bir yandan da aşkı için tercih yapmak zorunda kalır. Hangisini seçecek ve seçiminin sonucunun hayatını nasıl değiştireceğini bunu da yaşayacak görecektir.

İblis Lordu İgnifex, geçmişin dair ve adına dair hiçbir şey hatırlamaz. Tek yaptığı insanlarla pazarlık yapmak. Bu pazarlıklar bir şekilde karşısındakine ağır bedel ödetmektedir.

Nyx, İgnifex'i tanıdıkça aslında göründüğü gibi olmadığını görür. Adam geçmişini hatırlamasa da kim olduğunu bilmese de içinde kötülük barındırsa da aslında içten içe iyilik de beslemektedir. 

Nyx de çok temiz kalpli biri değildi. Bu yüzden tam da iblis lorduna ait olabilecek bir gelindi. 


~~~*~~~
"Ne istiyorsun?" diye sordum.
İgnifex başını yana doğru eğdi. "Asıl sen ne istiyorsun?"
"Dünyamın özgürlüğe kavuşmasını istiyorum." Ona bir adım yaklaştım. "Kız kardeşimin benim yüzümden asla incinmemiş olmasını istiyorum." Ellerini tuttum. "Beni sevdiğini bir kez daha söylemeni istiyorum."
Ignifex ellerimi sıkıca tuttu. "Seni seviyorum."
~~~*~~~


Nyx'in şatodaki arayışı, İgnifex'in her şeye rağmen yardım etmesi, onu yok edecek kişi de olsa ona hep el uzatması çok güzeldi. Aralarındaki diyaloglar, korkuları, birbirlerine zaman zaman destek olmaları zaman zaman da ölümüne düşman olmaları.. her şey hoşuma gitti. 

Hatta Nyx'in devamlı seni öldüreceğim demesine karşın İgnifex'in verdiği cevaplar çok güzeldi :) 

Nyx'in kız kardeşinin sözüne güvenerek sevdiği adama ihanet etmesi aslında beni sinir eden tek detaydı. Yahu kızım sen nefret ediyordun kız kardeşinden neden onu dinlersin ki. Bir de gittin hayatında seni seven tek kişiye ihanet ettin. 

İgnifex ve Gölge arasında bir ilişki çıkacağını biliyordum ama böyle bağlantı olacağını düşünmemiştim. Evet bir şekilde bağlantılı diyordum da böylesini düşünmemiştim. 

Kitabın sonundaki kısımlar olmamış gibiydi. Kitaba dair tek eleştirim orası olur. Nyx'in her şeyi çözmesi iblis lordunu öldürmesi ve sonrasında olanları... ne bileyim o kısmı bu kurguya yakıştıramadım. Sanki yazar nasıl son yazacağına karar verememiş böyle bir son yazmış gibi geldi.  Böyle bir kurguya zayıf bir sondu, acemice yazılmış bir sondu. Ama en azından Nyx sevdiği adama bir şekilde kavuştu.

Kitabı genel anlamda sevdim, kurgusunu da sevdim akıcı olmasını da. Ancak dediğim gibi o son pek beklenti karşılayacak gibi değildi. Daha iyi, daha güçlü ve daha tatmin edici bir son olabilirdi.

Yazarın diğer kitaplarını okumayı isterim umarım Pegasus çıkarır çünkü bu tür kitapları seviyorum :D 

Yine de fantastik severlere tavsiye ederim deneyin bir bence seversiniz :)


~~~*~~~
"Seni neden sevdiğimi biliyor musun?"
Ağzımı açtım ama konuşamadım. 
Ignifex, her gün aşklarından konuşan sıradan karı kocalarmışız gibi konuşmasını sürdürdü. "Benimle pazarlık yapan herkes kendini erdemli zannediyor. Kederli bakanlar ve günahkarlar bile; günah işledikleri için tanrılara yakarıyor ancak kalplerinde, gerekçelerinin işledikleri günahı haklı çıkaracak kadar özel olduğuna, tüm dürüstlüklerini kaybedip ruhlarıyla bedel ödedikleri için kahraman olduklarına inanıyorlar."
"Bunu nereden bilebilirsin ki?" diye çıkıştım.
"Çünkü onlara söylediğim bedellere her seferinde inanıyorlar. Her seferinde bu bedeli ödeyebileceklerini düşünüyorlar çünkü yalnızca isteklerinin bedelini ödediklerini zannediyorlar ve böylece bu isteği hak ettiklerine inanıyorlar. Anlamadıkları şey şu; onlar isteklerini değil, isteklerinin yerine getirilmesini sağlayacak gücü satın alıyorlar. Ki o gücün bedeli sonsuzdur. O yüzden başlarına gelen her şeyi onlara müstehak." Beni daha sıkı sarmaladı. "Ama sen ne olduğunu ve neyi hak ettiğini biliyorsun. Bana yalan söylesen de kendine söylemiyorsun. İşte bu yüzden seni seviyorum."
~~~*~~~


Kitabın adı        :  Zalim ve Güzel
Orijinal adı       : Cruel Beauty
Yazarı                : Rosamund Hodge
Çevirmen          :  Zehra Uzun
Yayınevi             : Pegasus
Sayfa sayısı        : 336

Kitabın tanıtım yazısı: 

Görevi onu öldürmek 
Kaderiyse onu sevmekti...
On yedi yıl boyunca ONU ÖLDÜRMEK için eğitildi. 
Dünyasını ONDAN NEFRET ETMEK üzerine kurdu. 
Kendi hayatını ONU YOK ETMEK için feda etti. 
Ancak hesaba katmadığı bir şey vardı; 
ADAM ONU SONSUZA DEK DEĞİŞTİRECEKTİ. 

Nyx doğduğunda babasının aptalca pazarlığı yüzünden krallığın iblis hükümdarıyla sözlendirilmiştir. Görevini yerine getirmekten başka seçeneği olmayan Nyx onu kurtarma teşebbüsünde bulunmayan ailesine gücense de kaderinden kaçmak istediği için kendinden nefret eder. On yedinci yaş günü gelip çattığında ölümsüz ve kudretli Ignifex'le evlenmek için kendi hayatından vazgeçer. Genç kız onu baştan çıkarıp gafil avlamayı ve böylece halkının üstüne çöreklenen ve dokuz yüz yıldır süregelen laneti ortadan kaldırmayı planlamaktadır.

1 yorum :

  1. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın