27 Ağustos 2012 Pazartesi

0 Tahareh Mafi - Bana Dokunma


Bu kitabı kısa denebilecek bir süre önce okudum ve hala aklımda. Aslında "Mükemmel" ile "Olay akışı basit" yorumlarının arasında gidip geliyorum. Biraz farklı bir yorum olduğunu biliyorum ama bazı açılardan mükemmel bulduğum kitabın bazı noktaları basit gibi geldi diyebilirim.

Başlarda anlatımı biraz yorucu geldi bana ama daha sonra o anlatım tanıdığımız şekle dönüşüyor ve sizi içine çekiyor. Kitap boyunca merakınız taze kalıyor ve kesinlikle tek solukta okuyorsunuz. Şahsen ben çok sevdim. Özellikle Juliette'in yanlızlığı ve o yanlızlığa uzanan el, bana kitabı sevdiren nokta. Kitap gıcık bir bölüm sonu gibi, tam yerinde bitiyor.

Kitabın aşk boyutu da çok masum geliyor bana... Hiç kimsesi olmadığını düşünen bir kızın çocukluğundan beri aşık olduğu adama tutunması. Adamınsa onu inatla bırakmaması... Ayrıca normal aşk romanlarındaki gibi yoğun bir tutku değil işlenen. Sadece birbirinin yanında güvende hisseden iki insanın hikayesi bir nevi.

Kitabın bittiği yeri düşünerek bir seri olacağını umuyor ve diğer kitabı merakla bekliyorum :) Buyrun tanıtım;

Juliette tam 264 gündür kimseye dokunmadı.
En son birine dokunması bir kazaydı. Ama Yeniden Kuruluş onu cinayetten içeri tıktı. Juliette'in dokunuşunun neden bu kadar ölümcül olduğunu kimse bilmiyor. Kimseye bir zarar vermediği sürece bu durum kimsenin de umurunda değil çünkü dünya zaten perişan durumda. Her gün yeni bir hastalık ortaya çıkıyor, gıda sıkıntısı had safhada, gökyüzünde tek bir kuş kalmadı ve bulutlar garip bir renkte.
Yeniden Kuruluş, yeni düzenin tek çare olduğunu iddia ettiği için Juliette'i bir hücreye kapattı. Hayatta kalan bir avuç insan ise savaş naraları atıyor. İşte bu yüzden Yeniden Kuruluş fikir değiştirmek üzere. Juliette onlar için mükemmel bir silah olabilir. Juliette, yeni düzenin tek silahı olabilir.
Juliette karar aşamasında. Ya bir silah olacak. Ya da bir asi.
Tahereh Mafi, Bana Dokunma'da yürek burkan bir romantizmle distopya türünü bir araya getiriyor. Juliette'in iç dünyasını yenilikçi bir üslupla metnine yansıtan yazar, okurları Juliette'in zihninin içine davet ediyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın