3 Ekim 2019 Perşembe

2 Demir Çark - Seveceksin


~~~*~~~
En temel insani dürtü olan hayatta kalma güdüsünün üzerine kurgulanan iyi bir senaryo ile insana her duygu aşılanabilirdi.
... hatta: 
"Sevmesini emredebilirim!"
~~~*~~~

Sevip sevemediğime karar veremediğim, tamamen nötr kaldığım bir kitap ile karşı karşıyayım. 

Demir Çark'ın ilk okuduğum kitabıydı Seveceksin ve kesinlikle konusu insan psikolojisi diyebilirim. Zaman zaman sıkıldığım ama sonunun da nereye gideceğini merak ettiğim bir kitap olduğunu söylemeliyim. 

Kitabın konusu kısaca; genç bir kız, Pelin, kaçırılıyor ve onun psikolojisi üzerine yapılan baskılar, korkutmalar sonucunda kaçıran adamın, Demir'in hem kendini tatmin etme modu hem de Pelin'in kendisine aşık olup olmayacağını deniyor. Pelin, BDSM adı altında bağlanıyor, korkutuluyor, canı acıtılıyor ve psikolojisi yerle bir ediliyor. Demir'in ise buradan elde ettiği şey Pelin'in koşulsuz bir şekilde tek odak noktasının kendisi olması oluyor. 

Psikolojik kısımlarda biraz kişisel gelişim havası olmasaydı belki kitabı bir tık daha sevebilirdim. Çünkü ben hiç sevmem kişisel gelişim kitapları okumayı ve Seveceksin'de psikolojiye dair anlatımlar falan beni sıktı. 
Kitap da zaten kişisel gelişim temasında kurgulaştırılmış gibiydi ya da tam tersi. 


~~~*~~~
İstediğin her şeyi yapabildiğin zaman, tek bir şey istersin; yapamayacağın bir şey.
~~~*~~~


Demir ile Pelin arasındaki kurgu hep öyle devam etseydi kitap bence olduğundan daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum. 

Bir de herhangi bir olay yoktu. Durağandı... arada Pelin'in cezalandırılma sahneleri, fareler, soğuk oda, karanlık oda falan hareketliydi okumak ama genelde durağan bir kitaptı. 

Pelin'in son hamlesi, bence kitabın en şaşırtıcı noktasıydı. Gerçi böyle bir atılım bekliyordum ama beklentim konusunda da tereddüt yaşıyordum çünkü çok fena sindirilmiş ve korkutulmuştu Pelin. Ancak o sonu okumak kitabın benim için en tatmin edici detayıydı. 

Yazarımız olur da bu yorumu okursa umarım bana alınmaz ama kitaba dair düşüncelerim bunlar. Ne yazık ki benim tarzım değildi. Aslında o insan psikolojisine dair olan kısımlarda detaya bu kadar girilmese, ona dair birkaç sayfalık bölümler olmasa ve tamamen Pelin ile Demir'in macerasındaki kurguya odaklı, biraz daha hareketli bir kitap olsaydı sevebileceğim bir hikayesi vardı. Ama ne yazık ki şu durumda sevdiğim ve sevmediğim yerleri olan bir kitap olarak rafımda yerini aldı.

Ancak itiraf etmeliyim ki hayatımda okuduğum en değişik kitaplardan biriydi. 


~~~*~~~
Şeytan iyi  bir pazarlıkçıdır, küçük bir günah karşılığında her zaman büyük bir haz vaat eder.
~~~*~~~

~~~*~~~
Ateş, her koşulda barutu tutuşturur, kaçınılmaz son ise yanmadır.
~~~*~~~

~~~*~~~
Tek kusursuz cinayet, birinin umutlarını öldürmektir.
~~~*~~~

~~~*~~~
Aşk, erkek ya da kadın fek etmeksizin bir insanı, hayatından kalan süreyi tamamen bir başkasına adamak, hatta onun yerine veya onun için ölmek gibi vaatlerde bulunacak kadar saçmalatabilir.
~~~*~~~


Kitabın adı        : Seveceksin
Yazarı                : Demir Çark
Yayınevi             : Ephesus Yayınları
Sayfa sayısı        : 381

Kitabın tanıtım yazısı: 

Yalnız bir adam...

Yalnız ve üstün zekâya sahip sosyopat bir adam.

Duyguları olmayan psikopat bir adam...

İnsan psikolojisi üzerine derinlemesine bilgilerini, güçlü sezileriyle donatmış bir adam.

Tamamen dış dünyadan soyutladığı kendisine ait binasında, kendi suni aşkını yaratma çabası...

Korkutucu odalar.

64 başarısız aşk denemesi.

65’inci kız..

-Yetişkin Okurlar İçin

2 yorum :

  1. Konusu ürkütücü bence. İnsanlar üzerinde deneyler bana hep itici gelir. Ama psikolojik açıdan ayrıntılı olması bana uygun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap elinizdeyse sayfalardan birinde kapının şifresi yazıyordu onu söylermisiniz

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın