12 Haziran 2020 Cuma

0 Film Yorumu // Sylvain Reynard'ın Gabriel'in Cehennemi Kitabının 1. Part'ın Film Uyarlamasının Değerlendirilmesi


Passionflix tarafından ekrana uyarlanan ve altyazı veya dublajı olmayan ama dört gözle çıkmasını beklediğimiz Sylvain Reynard'ın Gabriel Serisinin ilk kitabı olan Gabriel'in Cehennemi'nin 1. partı yayınlandı. İzlemek isteyenler için aşağıya link bırakacağım çünkü her nasıl olmuşsa film passionflix haricinde bir yerde de yaylanmış ben de bu durumu kaçırmadım ve izledim. 

Altyazılı yayınlanması için Sarai'yi çeviren siteye öneride bulundum umarım beğenirler ve çevirirler bir de altyazılı izleriz :) 

Her ne kadar izlediğimde çoğu sahneyi anlasam da çok hızlı konuşmalarında ve ağızlarının içinden konuşmalarında açıkçası atladığım çok sahne olduğunu düşünüyorum bir de İtalyanca konuşulan sahneler vardı o kısımlar hiç yok mesela. Bu yüzden altyazılı olmasını isterim. 

Sizler için ve kendim için altyazılı halini takipte kalacağım eğer ki yakalarsam altyazılı halini burada da linkini paylaşacağım ama şimdilik orijinal halini paylaşmak durumundayım. Orijinal halden izlemek isteyen olursa yorumun sonunda link ekli olacaktır. 

Gabriel'in Cehennemi kitabının 1. Partıydı bu ve 2. Partı 31 Temmuzda yayınlanacak. Yazar kendi sitesinde ve Passionflix de kendi sitesinde yayınladı. Açıkçası üyeliğim yok umarım o da düşer internete de izleriz :D


Bu arada kısa bir bilgi amacıyla, seri romans türünde. Optimum Kitap tarafından yayınlandı şuanda 3 kitabı var ama 4. kitapta henüz çevrilmedi ülkemize de gelmedi dolayısıyla. Orijinal dilden okumak isteyen varsa yurtdışında yayınlandı. 


Gabriel Serisi

Filmin süresi    : 2 saat 2 dakika
IMDB Puanı     : 6.2/10
Benim Puanım  : 8/10

2020 yapımı olan filmin yönetmen koltuğunda Tosca Musk oturuyor ve başrollerini de Melenie Zanetti, Giullo Berruti, James Andrew Fresar gibi isimler yer alıyor. 

Yukarıda da dediğim gibi Gabriel Serisi'nin ilk kitabı Cehennemi Serisi'nin birinci partı yayınlandı. İki part daha yayınlanacak yani bu kitabı 3'te 1'lik kısmıydı. İkinci partı 31 Temmuzda yayınlanacak diye kısa bir bilgi daha vereyim hemen. 

Film romantik bir film, bu yüzden aksiyon, vurdu kırdı beklemeyin. Seriyi bilenler zaten biliyordur da bilmeyenler için özellikle belirtmek istiyorum. 

Ayrıca, ilk part olduğundan dolayı kurguyu bilmeyenler, seriyi bilmeyenler veya okumamış olanlar için bu bölüm eksik, tatminsiz gelebilir ama yargılamadan önce diğer partları da izleyin derim. Çünkü 650 sayfalık bir kitabın ilk 200 sayfası çekildi gibi düşünün bu bölümü. Ona göre değerlendirin ya da diğer iki partı izleyip de yorumların derim. Gereksiz yere gömmeyin filmi çünkü seriye hakim olanların beğeneceğini düşünüyorum. 

Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki kitabın ilk sayfalarındaki çoğu sahne kameraya yansımı. Resmen üçe bölmüşler ve kitabın tamamını çekmeye karar vermişler bu yüzden bir fiyasko olmamış oldukça iyi bir sonuç ortaya çıkacak diyebilirim. 

Gabriel Emerson'u oynayan karakter Giullo Berruti tam da okurken hayal ettiğimiz ve tarif edilen gibi biriydi ama Julia için aynısını söyleyemeyeceğim çünkü çok daha farklı canlandırmıştım gözümde. Her ne kadar fragmanlarda göze güzel ve uyumlu gelseler de bu filmi izledikten sonra kızın fazla uyuz olduğunu düşündüm. Özellikle surat asmaları ve kaşlarını Küçük Emrah modundan kaldırması falan çok iticiydi. 

Dante ile ilgili söylemeler, geçmişe yönelik hatırlatma sahnesi, kulüpteki olaylar, dans, Dante'nin yazmalarının gösterilmesi, Gabriel'in odasındaki resimler... Her şey kitaba uygundu ve açıkçası olmaz diye düşündüğüm çoğu sahnenin çekilmiş olması da hoşuma gitti. Genelde kitabın özetinin özetinin özeti çekilir ya bunda da o olur sandım ama öyle olmaması için sanırım 3 e böldüler ve bence oldukça iyide yaptılar. 

Özellikle değinmek istediğim bir şey var ki o da şu dudak ısırma olayı... çok seksi bir hareket mi sanıyorlar bilmiyorum ama bu hareketi tek taşıyan ve kendine yakıştıran karakter Ana'ydi. Ana kim diyenler için hatırlayım Grinin Elli Tonu film serisindeki Ana... burada Julia'da yanlış hatırlamıyorsam iki sahnede yapıyor bunu ve olmamış, yakışmamış, çok eğreti durmuştu. 

Ahh Julia'yı çok gömdüm belki ama yani karaktere tam oturmamış gibiydi benim nazarımda belki ilerleyen bölümlerde daha iyi adapte olur ve daha iyi iş çıkarır. Yoksa resmen sevdiğim karakter olan Julia, nefretlik olacak. 

Bir şey daha var onu da söyleyeyim yorumumu bitireceğim. Filmin sonunda Gabriel'in Julia'yı geçmişten de tanıdığını hatırlayıp peşinden giderken asansör sahnesi var. Kapılar kapanırken peşinden bağırması falan ve asansör kapılarının kapanması... o sahne bana Grinin Elli Tonu'nun o son sahnesini hatırlattı. Ana'nın Grey'i terk ettiği son sahne... bakın bunu hatırlamadım kitapta böyle bir sahne var mıydı? Hatırlayan bana yanıt versin lütfen çünkü ben o sahneyi hatırlamadım. 

Ayrıca, "I'm not your Beatrice anymore" dediği sahne de çok sevdim Julia'yı :D neden bilmiyorum sanırım o zaman bir duygu hissettim belki de... 

Neyse, geneline bakıldığında her ne kadar Julia'yı pek sevememiş olsam da film çok iyiydi benim nazarımda... sadece bazı sahnelerde biraz daha müzik isterdim etkileyici olması açısından. Mesela Gabriel'in kütüphanedeki odasında çalan Mozart melodileri gibi... ara ara böyle detaylar olsaydı daha etkileyici olabilirdi... 



















Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın