30 Ağustos 2020 Pazar

0 Antoine de Saint-Exupery - Küçük Prens



~~~*~~~
"Onu anlatmaya çalışmam unutmak istemeyişimdendir."
~~~*~~~


14 yaşındaki kuzenim Umut ile beraber okuduğum 2. kitap Küçük Prens'ti. İtiraf etmek gerekirse ilk kez okudum. 

Aslında her ne kadar çocuk kitabı diye lanse edilse de yetişkinlerinde okuyup ders çıkarabileceği bir kitap. Daha doğrusu her yaşta farklı bir bakış açısı kazanılacağı, farklı şeyler hissettireceği bir kitap. Ki kuzenimin anladıklarıyla benim anladıklarım farklı bunu kitap hakkında konuşurken fark ettim. 
Ama ikimizin de ortak payda da anlaştığımız şey dünyada birçok şey gerçekleşiyor ve bizler bazen bunların parçası olurken bazen de hiç farkına varmıyoruz. 

Kitap her ne kadar uçağı çöle düşen bir adam Küçük Prens'e rastlaması ve onunla kurduğu arkadaşlığı konu alırken Küçük Prens'in yolculuklarını ve yaşadıklarını anlatıyor gibi görünse de aslında her yaşta bambaşka bir şeyler anlayacağınız bir kitap.


Böyle bir kitap okuyan herkesin kendine göre anlamlar çıkaracağı kitaplardan o yüzden yorum yazmak çok zor bu tür kitaplara. 

Kitapta çok güzel cümleler, çok güzel ders çıkarılması gereken diyaloglar vardı. 

Gerek çocuklarınıza, gerek kendiniz gerekse çevrenizde okumayı seven yetişkinlere okutmanız gereken klasiklerden... 

Ben sevdim denemelisiniz sizde. 

Ayrıca kitapta altığını çizdiğim bir alıntıları sizlerle paylaşacağım. 



~~~*~~~
"Yargılarımı sözlere değil, davranışlara göre ayarlamalıydım.""
~~~*~~~


~~~*~~~
"Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilrisen gerçek bir bilgesin demektir."
~~~*~~~


~~~*~~~
"Ne tuhaf bir gezegen!" diye düşündü Küçük Prens. "Her yer kuru, her yer sivri, her yer sert ve acımasız."
~~~*~~~


~~~*~~~
"İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin masayı gözle görülmez."
~~~*~~~



~~~*~~~
"Şimdi geceleri yıldızları dinlemeyi seviyorum. Beş yüz milyon çan çalıyor sanki."
~~~*~~~


~~~*~~~
“Herkesin bir yıldızı var ama kimseninki birbirine benzemiyor. Yolcular için pusula, kimileri için ufak tefek bir ışık, bilginler için çözülmesi gereken bir sorudur yıldızlar... Gel gelelim bütün bu yıldızlar suskundur. Yalnız sen, herkesten ayrı göreceksin onları.”
“Ne demek istiyorsun?”
“Onlardan birinde ben oturuyorum, ben gülüyorum diye geceleri gökyüzüne baktığında sana bütün yıldızlar gülüyormuş gibi gelecek. Gülmeyi bilen yıldızların olacak senin.”
~~~*~~~





Kitabın adı     : Küçük Prens
Orijinal adı     : Le Petit Prince
Yazarı              : Antoine de Saint-Exupery
Çevirmen        : Cemal Süreyya - Tomris Uyar
Yayınevi           : Can Çocuk Yayınları
Sayfa sayısı      : 112

Kitabın tanıtım yazısı: 

"Hoşça git," dedi tilki. 

"Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez." 

Küçük Prens unutmamak için tekrarladı: "Gerçeğin mayası gözle görülmez."




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın