26 Nisan 2023 Çarşamba

0 DİZİ YORUMU // Goblin (Guardian: The Lonely and Great God)

 

Aşırı derecede tavsiye edilen ve benim de izlemeyi ertelediğim bir dizi olan Goblin'i bitirdim. Sonunda... Çok uzun zaman önce başlamışım gibi geliyor ama öyle de oldu zaten ve anca bitirebildim. 

Aslında ülkemizde herkes Goblin olarak biliyor diziyi ama resmi kayıtlarda IMDb gibi kayıtlarda dizinin adı İngilizce adı en azından Guardian: The Lonely and Great God olarak biliniyor. Her iki şekilde de arattığınızda bulabilirsiniz. 

Bu diziyi K-Drama izlemeye başladığımdan beri tavsiye ediliyordu hatta öyle ki mutlaka izlemem gerekenler listesindeymiş onu da söylüyorlardı ben de izledim. 

Yaklaşık 3-4 ay önce başladım ama anca bitirebildim, kötü olduğundan değil izlemeye vakit ayırmadığımdan dolayı bitiremedim. Ama şu sıra çok yoğun çalıştığım için kitaplara çok bölünmemek adına başlayamıyorum en azından dizilerimi bitireyim dedim ve Goblin'i izledim. Bir de elimdeki manga serisine devam etti. En azından çok dikkat gerektirmiyorlardı. 


***_***
"Yüreğim yer ile gök arasında baş döndürücü bir sarkaç gibi gidip geliyordu.
 İlk aşktı o. "
***_***



Dizi fantastik - aşk türünde olduğunu da araya sıkıştırayım.

Sezon sayısı      : 1 sezon
Bölüm sayısı     : 16 bölüm
Türü                 : Fantastik, Romantik, Dram
Yaş Sınırı          : +14
Yapım tarihi     : 2016-2017
Oyuncular       : Gong Yoo, Kim Go-eun, Yoo In-na, Lee Dong-wook, Yook Sung-jae, Lee El, Jo Woo-jin, Kim Min-jae, Kim So-hyun...

Puanım             : 7 / 10


Öncelikle şunu söylemeliyim ki dizi başlarda yavandı... yani bilemiyorum bu mu yani beğenilen diye çok düşündüm. Ama sonlara doğru çok güzel açıldı... Heyecanlanmaya başladı.. hele son 5-6 bölüm koptu gitti zaten onları da oturdum sabahladım peş peşe izledim. Son bölümlerin hatırına bu puanı verdim 🙈

Dizinin kısaca konusunu anlatmak gerekirse; Goblin yani Kim Shin, geçmişte lanetlenerek ölümsüz olmuştur. Ölümsüzlüğü de şu şekildedir, göğsüne saplanan kılıcı bir tek gelini görüp çıkarabilir başkası görüp, dokunamaz... o zaman gelene kadar da dünyada ölümsüz olarak yaşamaktadır. Sevdiği herkesin ölümlerine tanık olurken geride yüz yıllarını bırakır. 
Bir gün... küçüklüğünden beri hayaletleri görüp duyabilen Ji Eun Tak, ailesini kaybetmiş, teyzesi ve kuzenleri ile yaşayıp onların tavırlarına dayanıp ayakta kalmaya çalışan, bu sırada derslerine çalışıp üniversiteyi kazanmayı amaçlayan bir kızdır. 
Ansızın denk geldiği Goblin'le ve göğsündeki kılıçla ne yapacağını bilemese de araştırmaları sonrasında kendisinin Goblin'in gelini olduğunu keşfeder ve bunu da kanıtladıktan sonra hayatı tamamen değişir. 
Bütün bunların yanında da kılıcı çıkarmayı ertelediği her an ölümle de burun buruna yaşamaktadır çünkü onu hayattaki rolü kılıcı çıkarmak, Goblin'i huzura erdirmek ve kendi yoluna bakmaktır. Ancak Goblin'e aşık olmaya başlayan genç kız için hayat daha da zorlu hale gelir... üstelik Goblin'in kendisi de henüz ölmeye ve Ji Eun Tak'tan ayrılmaya hazır değildir. 

Onlar kendi hayat savaşlarını yaşarken Ölüm Meleği, Goblin ile aynı evi paylaşmaya başlar. Üstelik Ji Eun Tak'ın her ölümle burun buruna gelmesinde ve bunlardan kurtulmasına da yardımcı olmaktadır. Bunların yanında kendisi de aşık olmaya başlar.  Yarı zamanlı olarak çalışan Ji Eun Tak'ın patronu ile aralarındaki çekime karşı koyamaz ve ona çekimi, duyguları da hat safhadadır. Ölüm Meleği de kendi hayat savaşında yolunu bulmaya çalışır. 

Herkes bu şekilde hayatlarının savaşını verirken hepsinin hayatları geçmişte bir noktada kesişmektedir ve bu nokta Goblin'in lanetlendiği zamana kadar geçmişe giden bir durum vardır. Hepsinin hayatı bir düğüme dolanmıştır ve nasıl çıkabilecekleri de dizide saklı. 



***_***
Ölümle kalım arasındaki bir anında tüm yüreğinle merhamet dilemek için dua et. Kim bilir, yufka yürekli bir Tanrı seni dinliyor olabilir."
***_***



Öncelikle yukarıda da dediğim gibi, dizinin başları açıkçası pek de hoşuma giden bir şekilde değildi. Birincisi Ji Eun Tak henüz lise son sınır öğrencisi ve Goblin bir yetişkin aralarındaki fark pek hoşuma gitmemişti. Ama kurgu için bu şekilde gitmesi gerektiğinin de farkındayım ama yine de böyle düşündüm. 

Başlarda Goblin ve Gelininin diyalogları ve anlaşma çabaları anlatım kısmı seri kitaplarda ilk kitabın vasatlığı gibiydi... 😌

Ama bu sahneleri de eğlenceli hale getiren kısımlarda Ölüm Meleği ve Goblin'in tartıştıkları ya da takıldıkları sahnelerdi. O ikilinin her sahnesi çok güzeldi. Bazıları çok dramatik bazıları çok eğlenceliydi. Favori 2. çiftim oldular. İlki de kesinlikle Ölüm Meleği ve Ji Eun Tak'ın patronu yani Sunny. Goblin ve Gelini 3. sırada yer alıyor.

Dizinin bazı sahneleri efsaneydi... özellikle Ölüm Meleği ve Goblin'in sisler içinde bir sahnesi vardı çok güzeldi. 

Goblin'in kılıcının çıkarılma sahnesi çok güzel yapılmıştı bir amaç uğruna olduğu çok belliydi ve bu amacın böylesine bir şekilde sonlanması da güzel bir kurguydu. Ama o sahne beni çok etkiledi mi hayır... 



***_***
"O adam; su, ateş ve rüzgardı. 
Aydınlık ve karanlık. 
Ve bir zamanlar... insandı."
***_***


Beni dizi de en çok etkileyen iki sahne vardı... birincisi Ölüm Meleği'nin, Sunny ile ilgili gerçekleri ortaya çıkardıktan sonra kendisini unutmasını söylediği sahnelerdi... tabi bu sahnelerin altını dolduran çok duygusal anlar var onları izleyen bilir... o sahneler çok güzeldi. 
Bir de bu ikilinin dizinin sonlarına doğru Sunny'nin Ölüm Meleği'ni arkada bırakarak yoluna devam ettiği sahne... onların aşkı muhteşemdi. Bu yüzden Goblin ve Gelini'nin daha fazla sevdim. 

Bu arada dizinin yaramaz çocuğu dediğim ve bağrıma bastığım Yoo Deok Hwa, çok sevdim. Çook tatlıydı 😃

Bu arada dizinin OST'ları çok güzel... hepsini çok severek dinledim ve öyle sahnelerde çaldı ki mükemmel bir uyum vardı. 

Dizide not aldığım birkaç alıntıyı aralarda paylaştım, her bir satırı dizidendir diye not düşeyim.
Ama şu kadarını söyleyeyim genelinde güzel bir dizi ama başlardaki bölümleri sabırla izlemelisiniz 🙈



***_***
"İnsanın fedakarlığı... Tanrı'nın hesaplamayacağı gibi... öngöremeyeceği de bir şeydir. Bu, o anın sezisiyle ve... yalnızca insanca verilen bir karardır çünkü. Bir insanın sadece verebileceği bir karardır çünkü. 
***_***






👆 1. Sevdiğim OST: Stay With ME👆

👇 2. Sevdiğim OST : Who Are You👇







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın