5 Şubat 2021 Cuma

0 Virginia Henley - Kalp Hırsızı (The Medieval DeWarenn Trilogy #1)


~~~*~~~
"Aşık olmanın bu denli insanın başını döndüreceğini hiç tahmin edemezdim."
~~~*~~~


 

Çok severek okuduğum bir tür olan historical romans, ne yazık ki bu kitapta öyle bir zevk veremedi. Konusundan dolayı değildi tamamen çeviri ya da edisyondan kaynaklıydı... Eleştirerek daldım yoruma ama ne yazık ki çok büyük bir sorun bu bence bir kitap için. 

Öncelikle Virginia Henley çok merak ettiğim yazarlardandı çünkü kurgularında biraz tarihi detaylar ve çokça aşk işlediğini duymuştum bu yüzden bu kitabını bulunca da almıştım. Yıllardır da kitaplığımda dururken okuyayım dedim. Normalde kurgusu güzel, aşkı güzel, olay döngüsü, başlangıç olduğu tarihi detaylar çok güzeldi. Kitabın hakkı verilseydi ciddi anlamda keyifle okunacak historicallerden biri olabilirdi ama ne yazık ki harcamışlar kitabı. 


~~~*~~~
"Senin için yeterli bir eş olmayacağıma inanmıyor musun?" dedi Lynx hayretle.
"Hayır, hayır, lordum, inanıyorum."
"O halde, Tanrı akına neden evlenmek istemiyorsun?"
"Yeterli sözcüğü sizin için kafi olabilir, Lord de Warenne, ama benim için değil."
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Lynx, İngiliz Kralı Edrward'ın en iyi savaşçılarından biridir ve konum olarak çok iyi bir noktada olan Dumfries'ı yönetmesi için gönderilir. Oraya giden Lynx, kendi evliliğinde ve evliliği sonrasında da iki yıllık sevgilisi ya da metresi olan Alicia ile bir çocuğu olmamasından dolayı kendinde sorun aramaktadır. Dumfries'ın kahyasının çok çocuğu olması ve bir kadar da torunlarının olması sonucunda kahyanın tek bekar kızı Jane ile nişanlanmaya karar verir. İskoç geleneklerine göre bir yıl ve bir gün süren bu nişanlılık döneminde erkekle kadın evli gibi yaşarlar ve çocukları olursa o çocuk da meşru olarak kabul edilir. Süre dolduğunda ise karar verirlerse evlenirler ya da ayrılırlar. Bu geleneği uygulamaya karar verir ve karşılığında çocuğu olursa Jane ile evlenecektir. Ancak hiç de hesaba katmadığı şeyler olur ve Lynx'in hayatı hiç de tahmin etmediği şekilde değişir çünkü karşısındaki kadın Jane'dir. Şifacılık üzerine üstün yetenekleri olan, masumiyeti ve kadın erkek ilişkilerindeki saflığıyla Lynx'in kalbinde yavaş yavaş yer edinmeye başlamıştı. 

Öncelikle kitapta sevmediğim şeylerden bahsedeceğim aslında tek bir şey var sevmediğim ondan sonra yorumuma geçeceğim. İlk başta da dediğim gibi edisyon berbattı. İmla hataları, kelime hataları o kadar çoktu ki çeviriden mi böyle geldi edisyon hiç yapılmadan matbaaya gitti diye düşünüyorum. Çeviriden böyle geldiyse de çevirmen azıcık özenli davransaymış keşke dedim. Özenli olunsaydı kitap kurgusu gereği oldukça güzel olabilirdi ama ne yazık ki hatalar yüzünden kitap akıcı değildi ve bir yerden sonra da bıktım valla o hataları düzeltmek için. 

Jane'in karakteri, Lynx'in kardeşi Jory'den aldığı taktikler, tavırları, davranışları çok tatlıydı. Cidden sahip olduğu masumiyet ve güzelliği hiçbir fikri olmadan sergilemesi onu erkekler için değerli bir mücevher haline getiriyordu. Çok tatlıydı. 


~~~*~~~
"Çok sertsin bunu anlayabiliyorum. Bir orduyu yönetmek ve savaşmak zorundasın ve bunu kaya gibi sağlam olmasan duygularınla hareket edersen yapamazsın. Ama bana karşı şefkat beslemeye başladığını düşünmüştüm."
~~~*~~~

Lynx'in ise savaşçı kişiliği, Jane'e karşı tavırları çok iyiydi. Hele ki baba olduğu zamanki tavırları muhteşemdi. 

Kitaptaki savaş sahneleri çok güzel anlatılmıştı ama hatalar dolayısıyla ne yazık ki ondan bile keyif alamadım. 

Jory ve Bruce arasındaki ilişki çok güzeldi ve Jory'nin yaptığı fedakarlıklar da işte seven bir kadın dedirtti. Özellikle onun kral olmak için ihtiyacı olan desteği ona sunarken ve kendisi geri çekilirken... ahh Jory sen de mutlu olsaydın keşke dedim. 

Jory'nin Jane'e kadın olmayı öğretmesi, abisi Lynx'e karşı çıkması için akıl vermesi çok güzeldi. Hatta zaman zaman da eğlendim de denebilir. 

Lynx'in savaş meydanında yaralanması ve ona Jane'in bakması çok iyiydi. O sahneleri severek okudum ama tek bir şey olmamış dedim. Kocasıyla ilgileniyor diye oğlunu emziremedi ama tuttu kocasına sütünü emzirdi... Allah'ım bu gözler neler okuyacak daha dedim. Cidden biraz olmamış bir sahneydi o... 

Ayy aslında beğendiğim sahneler vardı ama o çeviri ya da edisyondan kaynaklı hatalar kitaptan soğuttu beni. Okumak isteyenler bence bir kere daha düşünsünler derim. Normalde çok zevk alacağımız kitap resmen heba olmuştu. 

Kitaba 5 üzerinden 2,5 veriyorum o da konusuna yoksa şu çeviri/edisyon onu da hak etmiyor. Üzgünüm ama düşüncelerim bu şekilde.

Bir de lütfen kapak tasarımlarına azıcık özen ya... kızımız kızıl saçlı kapaktaki neden kahverengi saçlı? Adamımız sarışın gibi bir şey ama kapaktaki neden esmer... :( yapmayın böyle şeyler sevgili yayınevleri..


~~~*~~~
"Seni seviyorum, Jane. Bunu söylemem, daha da önemlisi senin bunu duyman ve kalpten söylediğimi bilmen önemli." Lynx'in ona her gece söylediği bu son şey bir ayin haline geldi. "Jane, beni her zaman bu gece sevdiğin gibi sevecek misin?"
"Seveceğim, her zaman!" dedi Jane hararetle her seferinde. 
~~~*~~~



The Mediaval DeWarenn Trilogy
  • Kalp Hırsızı
  • Infamous
  • Notorious


Kitabın adı     : Kalp Hırsızı
Orijinal adı     : A Year and A Day
Yazarı            : Virginia Henley
Çevirmen        : Belgin Selen Haktanır
Seri Bilgisi       : The Medieval DeWarenn Trilogy #1
Yayınevi          : Olimpos Yayınları
Sayfa sayısı     : 464

Kitabın tanıtım yazısı: 

"Ateşli bir aşk, akıldan silinmeyen karakterler... Kanlı savaşlar... İstikrarlı bir hıza sahip müthiş bir anlatım..."

Kral Edward Plantagenet'ın en güvendiği savaşçılardan olan Lynx de Warenne, Dumfries Kalesi'ni işgal eder. Önceleri elinden evini aldığı dikbaşlı genç kız Jane Leslie'den gittikçe daha çok şey isteyecektir.

Kraliyet varisi olmak için yanıp tutuşan Lynx, Jane'e yıldırım bir birliktelik teklif eder. İskoç geleneklerine göre bu yıldırım birliktelikte erkek ve kadın yasalara uygun bir şekilde beraber olabilir, bir sene ve bir gün sonra ise çift ayrılabilir veya evlenebilir. Bu birliktelikten doğan çocuklar ise yasal sayılırdı.

Savaş meydanında korkusuzluğuyla nam salmış Lynx, âşık olmaktan korkuyordu. Yine de Jane yavaşça onun kalbini çaldı...




  




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın