17 Nisan 2024 Çarşamba

0 Claire Kingsley - Düşmanım İle Aşkın Bilimsel Rekabeti (Dirty Martini Running Club #2)



~~~*~~~
"Herhangi özgür bir toplumun ayırt edici özellerinden biri de farklı fikirlerin rahatça paylaşılabilmesidir."
~~~*~~~


Vee Dirty Martini Running Club serisinin 2. kitabı olan bilim insanı Hazel ve onun can düşmanı Corban'ın hikayesini okudum. 

Ben bu seriyi sevdim cidden, çünkü yetişkin karakterler, ne istediğini bile, hedefleri olan, kariyer sahibi, kendi hayatlarında başarılı olan karakterler olması çok hoşuma gitti. Özellikle de sadece aşk olarak değil de iş hayatlarına, arkadaşlıklarına, aile ilişkilerine değinen halleri olması da çok güzeldi ki ben bu detayları severim.

Bu kitapta da düşmandan aşka kurgusu vardı. Aslında ikisi de aynı kafada ama rakip olmaları işleri baya karmaşık hala getirdi gibi görünse de aşkın tohumları atıldı. 

Yetişkin detaylar vardı ki zaten yetişkin kurgu... eğer ki smut detaylardan rahatsız oluyorsanız birkaç sahnede smut detay vardı ve birkaç diyalogda da vardı bu yüzden bunu bilerek okuyun derim. 

~~~*~~~
"Vardığın sonuçlar en iyi ihtimalle kanıtlanmamış, en kötü ihtimalle de yanlış. İnsanları aşık edecek bir formül yok."
~~~*~~~


Kitabın kısaca konusunda değinmek gerekirse; Hazel, bilimle içli dışlı olan, insan psikolojisini araştıran bir bilim insanıdır. Bir üniversitede çalışmaya başlamasından sonra çalışmalarıyla ve hiçbir bilimsel kanıtlanmışlığı olmadığı için gereksiz popülerliğe ulaştığına inanan Corban  Nash'ı hedef belirlemiş onun çalışmalarına laf atıyor, tartışmalar çıkarıyordu. Ancak Corban Nash'ın da kendi üniversitesinde çalışmaya başlaması üstelik de ikisinin de çalıştığı profesörün aynı olması işleri karıştırır. Bir de bununla yetinmeyip ikisi de aynı projede çalışmaya atanınca ortalık baya savaş alanına döneceğinin sinyallerini verir. Ancak hesaba katmadıkları şey her ne kadar birbirlerinden nefret ediyor gibi görünseler de aslında birbirlerinin yansıması olduklarını ve aralarında gelişen ve harlanan tutkunun esiri olmalarına ramak kaldığını sonradan keşfedeceklerdir. Çünkü her ikisi de her ne kadar birbirlerinden nefret ediyor gibi görünse de aslında oldukça iyi bir çalışma arkadaşları, uyumlu bir çiftler... birbirlerinin hayatlarındaki eksiği aslında birbirleri olduklarını da yavaş yavaş keşfedip aşkın rüzgarına kapılacaklardır. 

Öncelikle kitapta çok hoşuma giden detaylardan biri yaptıkları araştırmalara dair detaylardı. Diğer okurlar ne düşünür bilemem ama ben sevdim. Bu tür detayları okumayı seviyorum, belki işim yüzündendir ya da eğitimimden gelen alışkanlıktır bilemiyorum ama bilimsel detayları okumak benim hep hoşuma gitmiştir ve bu kitapta da her ne kadar benim alanım olmasa da farklı bir alan da olsa okumak çok güzeldi. Ama bazı okurlar bu konuda rahatsız olabilir ya da sıkılabilir bunu da söyleyeyim. Ancak o detaylar, insanların psikolojisi üzerindeki incelemeler Corban ve Hazel'in kendi ilişkilerini ve birbirleriyle yaşadıkları duyguların analizi için de gerekli detaylar olduğunu düşündüm. 



~~~*~~~
Bana ilk kez gerçek anlamda gülümsüyordu ve bu göğsüme derin bir darbe indirdi. 
~~~*~~~


Profesör Elliot'un bilerek bu ikilinin üzerine oynadığını ve çöpçatanlık yaptığına dair hislerim var ama kanıtlayamam 😅 çünkü ikilinin aslında ne kadar birbirinden hoşlanmadığını daha ilk anlardan göstermişlerken kalkıp onları konferansa göndermek ve aynı projeye atamak kafamda başka soruları oluşturdu. İçimden de profesör siz bir delisiniz dedim... 😂

Corban'ın yaramaz çocuk gibi Hazel'e yaptığı şeyleri şaşkınlıkla ve hayretle okudum. Adamım kaç yaşındasın sen 5 mi dedim hahaha ama eğlendim de 😂 aslında beni en çok eğlendiren şey de onun bocaladığında, söyleyecek bir şey bulamadığında, gerildiğinde yaptığı saçmalıklardı. Hayvanlar hakkında en olmadık anlarda söyledikleri beni en çok eğlendiren detay oldu. Hep kendisine tuhaf diyordu ama onun bu söylediği tuhaf şeylere Hazel'in verdiği karşılığa bakılırsa o da tuhaf. İki tuhaf birbirlerini bulmuşlar 😎

Hazel'in ise savaşçı kişiliği, Corban'ın çocukça hareketlerine karşı yaptığı hamleler çok iyiydi. Bazen şey dedim evet ben yazsaydım bu kitabı Hazel'i aynen böyle bir karakter yapardım. 
Hazel'in mutfaktaki beceri ise... kadın her şeyine hayranım senin dedim ve itiraf etmek gerekirse bu okur diyete başlamışken Hazel'in kurabiyelerini ve brownielerini okumak hiç iyi olmadı 🙈 resmen beni de günaha davet etti. 😂

Hazel'in kızlarla olan ilişkisi, arkadaşlığı çok güzeldi. Zaten bunu ilk kitapta da görmüştük ama burada da görmek çok tatlıydı. Tabi Everly ile Shephard'ı da evlenmek üzere, evli okumak da çok güzeldi. 

Kitaptaki penguen detayı çok tatlıydı. Corban'ın en sevdiği hayvandı ve onunla ilgili detaylar bence çok hoştu. Söylenip geçen gereksiz bilgiden çok söylendi ve bir olay döngüsünün temelini oluşturdu şeklinde kurgulanmıştı ve bunu çok sevdim. 


~~~*~~~
"Bazen, madalyonun diğer yüzünü görene kadar bazı şeyleri oldukları gibi göremezsin."
~~~*~~~


Bu arada kitapta Nora'nın erkek kardeşi sahalarda kendini gösterdi. Kelimenin tam anlamıyla bir fırlamaydı ve açıkçası acaba dedim Sophie ile mi çift olacaklar dedim ama sadece kendini göstermiş fırlama... ama çok eğlendiğim detaylardandı onun satırları ve Nora'nın kitabında daha fazla boy gösterirse eğlenceden geçilmez dedim. 

Corban ve Hazel'e geri dönersek, ikisinin sohbetleri, dinamikleri, ilgi duyduğu şeyler... kitabı kapatıp da bu detayları düşündüğümde resmen çiftlerin birbirinin yansıması olduğunu gördüm. Paylaştıkları şeyler, ilgi alanları, birbirleriyle sınırsız iletişim kurabilme halleri resmen birbirlerinin yansımasıydılar. 

Corban'ın kız kardeşi Molly'nin bebeği olduktan sonra o ikisi çok tatlıydı. Resmen fark etmeseler de bir çift gibilerdi. 

Bu arada kitabın en eğlenceli satırlarından biri de Shephard'ın Corban'a gelip de Hazel'i üzersen konuşması yapmasıydı. Çok eğlendim... adamım sen böyle mevzudan çok uzak görünüyordun ağabey rolü sana çok eğreti durdu hahahah. 😂

Kitabın en eğlenceli kısmı da Hazel'in kedisiydi. Erwin... artık şey hissettim şişko değil tüyleri kabarık 😂 benim de öyle tepki veresim geldi ama işine geldiğinde de fişek gibi Erwin 😂 çok eğlendim Erwin ile ilgili olan satırlarda. 


~~~*~~~
Bakışlarımız buluştu. Gözleri hala dökülmemiş yaşlarla parlıyordu, yine de gülümsedi. 
Tanrım, bu gülümsemeyi seviyordum. Ölümüne sebep olacaktı.
~~~*~~~


Ayyy anlatmak istediğim birkaç yer  daha var ama çok fena spoiler olur diye susuyorum. 🙊 Ama şunu söyleyeyim yoksa içimde kalır... mutlu sonlarına ulaştılar, seviyorumlar söylendi, çift oldular bitti kitap modu değildi sonunda bir bonus 2 bölüm vardı... evli mutlu çocuklu modları... o satırlar çok güzeldi. O satırları sırıtarak okudum 😁

Neyse yorumumu bitiyorum ve şunu söylüyorum ki kitabı yine çok severek okudum. Bu tür kitapları seviyorum da zaten... şimdi sırada Sophie'nin sonra da Nora'nın kitapları var. Umarım Pukka Yayınları bizi çok bekletmez ve çıkarır kitapları. 

Kitaba dair puanım 5 üzerinden 5 veriyorum. 🌟🌟🌟🌟🌟

~~~*~~~
Bu kadın, bir ateri oyununun finalindeki en zor seviyenin son çeyreğini oynayan aşırı hevesli bir çocukmuşum gibi beynimdeki tüm zevk düğümlerine basıyordu.
~~~*~~~



Dirty Martini Running Club 





Kitabın adı     : Düşmanım İle Aşkın Bilimsel Rekabeti
Orijinal adı     : Falling For My Enemy
Yazarı            : Claire Kingsley
Çevirmen        : Yağmur Kocagözoğly
Seri Bilgisi      : Dirty Martini Running Club #2
Yayınevi         : Pukka Yayınları
Sayfa sayısı    : 424

Kitabın tanıtım yazısı: 

Dost gibi görünen iki düşman, deneylerini laboratuvardan yatak odasına taşımaya karar verirse ne olur?

Corban Nash, seksi çarpık bir gülümsemeye ve kızların salyalarını akıtmasına neden olan türden karın kaslarına sahipti. Söz konusu veriler olduğunda, kendini “takıntılı” bir adam olarak tanımlardı. Bir gün, iki insanı birbirine âşık edeceğini iddia ettiği bir teori geliştirdi. Arkadaşları ve ailesi üzerinde yaptığı sayısız testten sonra, bu teorinin deneyen herkeste işe yaradığını gördü.

Sorun şuydu ki kendi üzerinde hiçbir işe yaramamıştı. Üstelik neden işe yaramadığını da bir türlü çözemiyordu.

Buna rağmen, Corban teorisini kanıtlama konusunda kararlıydı. Önündeki tek engel ne miydi? Hazel Kiegen.

Hazel, Corban’ın tapılası beceriksizliğinin ya da baştan çıkarıcı vücut kaslarının dikkatini dağıtmasını reddediyordu. Corban âşık olmanın şifresini çözdüğünü iddia etse de ona yanıldığını kanıtlamak konusunda kararlıydı.

Bu iki rakip arasındaki kimya, karşılaştıkları andan itibaren karşı konulamaz bir hal almıştı. Düşmanlar arasında yaşanan seksten ne çıkardı ki? Ancak Corban’ın teorisini kendileri için test etmeye karar verdiklerinde,

SONUÇLAR TATMİN EDİCİ BİR ŞEKİLDE ÖNGÖRÜLEMEZ OLACAKTI.




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın