15 Nisan 2024 Pazartesi

0 İlle Kitapla Gezdim Gördüm // Dijital Deneyim Müzesi ve Miniatürk

 


Selam millet... bir ilk yazısıyla karşınızdayım. "İlle Kitapla Gezdim Gördüm" yazısı yazasım geldi. Aslında çok düşündüm yazsam mı yazmasam mı diye ama sonra neden olmasın dedim. Çünkü görünmeyen, popüler olmayan o kadar çok güzel yerleri kaçırıyoruz ki belki bir ön ayak olur diye düşünerek sizlerle böyle yazılar da paylaşmaya karar verdim blogda. 

Evet birçok takipçim sen kitap blogusun neden bu tür bir yazı paylaşıyorsun ki diyebilir ya da düşünebilir ama bunun için bir blog açıp ayda yılda bir yazı paylaşmaktansa burada paylaşayım istedim. Hem belki sizlerin de varlığında haberinizin olmadığı yerleri sayemde keşfetmiş olursunuz. Çünkü bu yazıyı yazmama neden olan müze gezim sonucunda aslında duyduğumuz ama boş verdiğimiz ya da duymadığımız ama eşsiz deneyim yaşatacak birçok yer olduğunu öğrendim. Dolayısıyla da böyle yerleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabi rastgele yerler de olmayacak bu yazılarımın konusu... bu konuda içiniz rahat olsun. Umarım sıkılmazsınız da okurken 😇

Bu yazımın ana noktası üç yeni yer. İstanbul'da Sütlüce İlçesi'nde yer alan Dijital Deneyim Müzesi (DDM), Miniatürk ve Ters Ev hakkında olacak. Üçü de aynı yerde yer alıyor. Haliç yolu üzerinde yan yana... toplu taşıma ulaşımlarının yanı sıra kendi arabanızla da gidebilirsiniz. Otoparkı da bulunuyor. Otopark İstanbullular için kırmızı çizgi bu yüzden özellikle belirtmek istedim. 

Resimlerde bende varım kusura bakmayın bir dahakine direk yerin resmini çekeceğim. Bu gezimi yaparken hiç aklımda böyle bir yazı paylaşmak olmadığı için boş çekemedim. Başlangıç videolarını da yüklemeyi beceremedim, nedense video oynatılamıyor dedi bu yüzden de böyle resimler çıktı ortaya. Beni görmemezlikten gelin.

Dijital Deneyim Müzesi, adından da anlaşılacağı gibi dijital detaylar üzerine kurulu bir müze ama müze kelimesi de sizi klasik müze havasına sokmasın. Asla öyle değil... Çünkü ben de giderken öyle düşündüm, dijital olarak tasarlanan şeyler sergilenecek ve biz de görüp çıkacağız sandım ama öyle değildi. İlk giriş öyle görünüyor ama sonrasında ışıklı bir yol ardından da sizi tam bir ışık görsellerini, renklerin oluşumu, elektriğin yarattıklarının dijital olarak hatta üç boyutlu olarak sunumunu izliyorsunuz. Bir oda düşünün, yerde bütün duvarlarda bu ışıkların oluşturdukları desenleri, renk detaylarını görüyorsunuz. Hatta yıldırımın, düşmesi ve sonrasında olanlar vs görselleri de sunuyor. Tesla'ya da atıfta bulunarak sanal bir deneyim sunuyor resmen. Süperdi o görsellikler ama keşke tavanda da olsaydı dedim. Daha etkileyici olabilirdi sanki. 
Onun haricinde başka bir odada da simülasyon benzeri bir odaya giriyorsunuz. Orada kendinizi bir deniz altı mekiğinde hayal edin ve denizin altına dalıyorsunuz. Tam olarak üç boyutlu olarak onu yaşıyorsunuz. Ben bu odayı daha çok sevdim, kendimi resmen bir okyanusun altına dalış yapmışım gibi hissettim. Süperdi. Bayıldım o odaya... 

Bütün bu detaylarla ziyaretçiye dijital bir anı yaratıyor. Müze girişi ücretliydi. Yetişkin 120 TL, öğrenci ve öğretmenler 30 TL, 65 yaş ve üzeri ücretsiz giriş. 

Size tavsiyem erken saatlerde gidin çünkü öğleden sonra aşırı kalabalık oluyor ve sıra bekleyebiliyorsunuz. Mutlaka gidin derim.

Oradan çıktıktan sonra Ters Ev var... Artık bazı yerlerde görmeye başladığımız ters ev, kelimenin tam anlamıyla bir evin ters inşaa edildiğini düşünün. Çatısı yerde... mobilyalar tavanda gibi... Değişik bir deneyimdi açıkçası. Oldukça da yaratıcıydı açıkçası. İçerisinde saatlerce zaman harcanacak bir yer değil belki ama çocukların eğleneceği bir görselliği var diyebilirim. Ben de merakımdan girdim ve oldukça yaratıcı olduğunu düşündüm. Yetişkin 60TL, öğrenci ve öğretmenler 30 TL, 65 yaş ve üzeri ücretsiz giriş. 

Benim buraya gitme amacım Miniatürk'ü gezmekti. Çünkü henüz yeni kurulduğu ve benim lisede olduğum dönemlerdi. Henüz tam olarak maketler tam gelmemişti, içerisi tam olarak dizayn aşamasındaydı gitti. Son halini merak ettiğim için tekrar ziyaret etmek istedim. 

İçerisinde İstanbul haricinde Türkiye'nin birçok yerinde yer alan tarihi yerlerin mini maketleri var. Hepsi aslının aynısı yapılmış gibi, en minik detayına kadar benzeyen maketlerin olduğu, her maketin önünde kısa bir tarihi bilginin olduğu Türkiye tarihini gözler önüne seren bir yer. Kaleler, Mektepler, Camiler, Köprüler, Kiliseler, Türbeler, Saraylar, Surlar, Manastırlar, Garlar, Dikilitaşlar ve daha birçok tarihi yerin maketinin bulunduğu küçük bir tarih deposu diyebilirim. Açıkçası gittiğim yerleri burada maketlerini görmek çok güzeldi ve gitmeyi planladığım yerlerin de kısa zamanda görme isteğimi tetikledi. Özellikle de Anıtkabir'i görmek... Cumhuriyet'in 100. yılını burada geçirdim işte dedirtti. 😇

Ayrıca sadece Türkiye değil, zamanında Osmanlı'da olan ama şuanda Türkiye topraklarında yer almayan yurt dışında bizim tarihimize değinen yerlerde var. 

Bu arada çocuklar için oyun parkı ve helikopter simülasyon alanı da yer alıyor. Büyük bir gezi alanı olduğu için yorulanların dinlenmesi için içeride kafeteryası da bulunuyor. 

Her ne kadar görevliler devamlı uyarsalar da maketlere dokunmak ve alanlarına girmek yasak! Bu kurallara uyalım lütfen. 

Burası için de sabah saatlerinde daha sakin sonrasında oldukça fazla kalabalık olduğu için sıra beklemeniz çok uzun sürebilir. 

Miniatürk girişi de ücretliydi. Yetişkin 88 TL, öğrenci ve öğretmenler 33 TL, 65 yaş ve üzeri ücretsiz giriş. Bu arada içerisinde sergi de vardı ben girmedim sergi alanına ama onun ücreti de farklıydı. Kombine bilet alınması gerekiyor bu yüzden gişelerden bunu belirterek biletlerinizi almalısınız. 

Ben saat 12.00 civarında oradaydım. Dolayısıyla Dijital Deneyim Müzesi'ne hiç beklemeden girdim, Miniatürk için de 5 dk falan sıra beklemişimdir. Ama çıkarken saat 15.00 geçiyordu ve baya kalabalıktı sıralar artık otoparka kadar uzanıyordu. O yüzden size tavsiyem erken saatler 😇

İstanbul'a yolunuz düşerse mutlaka gidin diyeceğim yerlerin başında yer alır muhtemelen burası. Bence göreceğiniz yerler listenizde olsun Dijital Deneyim Müzesi ve Miniatürk. 😇


Umarım okurken sıkılmazsınız, eğer giderseniz de yorumlarınızı, deneyimlerinizi yazın lütfen. 
Bir sonraki İlle Kitapla Gezdim Gördüm yazımda görüşmek üzere 😀







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın