28 Şubat 2024 Çarşamba

0 TİYATRO // Jekyll & Hyde - Bir Broadway Müzikali


Şu oyunu o kadar uzun zamandır izlemek istiyordum ki sonunda izledim. Aslında İstanbul Avrupa Yakası'nda birçok yerde oyun sergilendi ve uzun süre de sergilendi ama bana uzak ve ters lokasyonlar olduğu için hiç izleyememiştim her seferinde de iç çekerek keşke izleyebilsem modunda dolandım. 

Sonunda İstanbul Anadolu Yakası'na geldi. Hem de ne geldi! Neredeyse burnumun dibine geldi diyebileceğim şekilde geldi hem de... Ülker Arena diyoruz biz ama tam adı Ülker Spor ve Etkinlik Salonu, bana aşırı yakın ve orada oyun gösterime girdi... tabi ki bu kız ne yaptı hemen satın aldı bileti ve izlemeye gitti. 

Söylenene göre on bine yakın kişi bilet almış ve izlemiş o gün bizimle birlikte. Ama bu oyun o izlenmeyi de verilen her kuruşu da hak edecek şekildeydi. 

Muhteşemdi. 👌👏

Tiyatroya dair bilgileri vermek gerekirse; 

Perde         : İki perde
Süre           : 160 dakika
Türü           : Müzikal & Kabare
Konu        : İyi ve kötü aynı bedende, birbirine karşı acımasız bir savaş halinde. Ama her şeyin bir sonu vardır.

#herkesinikiyüzüvardır

Robert Louis Stevenson’ın klasik gerilim romanından uyarlanan dünyaca ünlü ‘Jekyll & Hyde’ müzikali, çarpıcı bir prodüksiyon ve muhteşem bir kadro ile sahnelenmeye başlıyor.


Kısaca oyunun konusuna değinmek istiyorum. Dr Henry Jekyll, insanın içindeki iyiyi ve kötüyü kontrol edilebileceği, kötü duyguların bastırılabileceği ve iyi duygunun daha ön plana çıkarılıp dünyanın daha iyi bir yer olmasının sağlanabileceği üzerine teorileri olan ve bunun üzerine çalışan biridir. Bu çalışmaları için hem destek hem de denek konusunda sıkıntı yaşadığı için yaptığı deneyleri kendi üzerinde dener. Ancak planları hiç de umduğu gibi gitmez çünkü hazırladığı kimyasallar amaçladığının tam tersi yönünde hareket eder. İnsanın içinde bastırılmış olan kötü duyguları çıkarır ve Dr Henry Jekyll, çift kişilikli biri haline gelir. Bütün kötülükleri yapan, cinayetler işleyen bir yüzü daha olur ve bu kişiye de Edward Hyde adını verir. 

Oyun, Dr Jekyll ve Bay Hyde'ın savaşını, hayatta kalma çabasını ve bu psikolojik bozuklukla hayatının gittiği yönü anlatır. 

Öncelikle, Roberts Louise Stevenson tarafından kaleme alınan Dr Jekyll ile Bay Hyde - Tuhaf Bir Vaka kitabından senaryo haline gelip, sahneye uyarlanan bir oyundu. Aslında kitabı okudum ve yorumu blogda yer alıyor. Klasiklerden biridir de bu kitap aynı zamanda. 

Oyunculuklar çok iyiydi, kurgu da çok güzeldi. Görsel şölen vardı zaten. Baya emek harcandığı belli oluyordu. Birçok tiyatronun haricinde burada görsel efekt de kullanılmıştı. Mesela Dr Jekyll yaptığı karışımı kendisine enjekte ederken arka planda bir görsel efekt sunuldu, kana karışım havası verilmesi açısından... Bu sadece bir örnekti tabi ki... ya da mesela Bay Hyde birini öldürürken tren rayına atıyor ve tren çarpıyor... burada arka plandan hızla gelen bir tren efekti vardı gibi... 

Ciddi emek verilmişti bunu görebiliyorsunuz izlerken... 

Bunun yanı sıra kıyafetler dönemi yansıtır nitelikteydi. Erkek ya da kadın fark etmeksizin kıyafet tasarımları da çok iyiydi. 

Bu yüzden dekora, efekte, kıyafetlere çok ciddi emek harcanmış ve bunu da izleyiciye çok güzel sunmuşlardı. Bu konuda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. 

Bütün bunların yanında oyunculuk ve performanslar da çok güzeldi. Bir müzikaldi, açıkçası müzikal olduğunu bilmiyordum sonradan öğrendim 🙈 oyuncuların sesleri çok iyiydi. Tamam zaten Hayko Cepkin için yorum yapmak saçma olur ama diğer oyuncular da rollerinin hem oyunculukta hem de müzikal kısmında çok güzel hakkını vermişti. 

Ancak... eleştireceğim bir kısım var ne yazık ki. Bir stadyum gösterisi olduğu için mi bilmiyorum ama ses sisteminde bir problem vardı ya da mikrofonlarda. Çünkü zaman zaman ses o kadar kısıktı ki duyulmuyordu zaman zaman da öyle yüksekti ki gürültüden kelimeler seçilmiyordu. Bunun dengesi yapılamamıştı. Belki normal bir salon olsaydı bunun dengesi kurulabiliyordur, burası bir basket sahasıydı ve buraya sahne kurulmuştu bundan kaynaklı mı bilemiyorum. Ses bazen fazla rahatsız ediciydi ne yazık ki. 

Ünlü oyuncular varmış ben bir tek Hayko Cepkin'i tanıyordum diğerlerini tanımıyordum ama kuzenim diğerlerini dizilerden tanıyormuş o söyledi. Hepsi oldukça başarılıydı hatta ses problemi olmasa dört dörtlük bir oyundu da derdim açıkçası ama malum o ses rahatsız ediciydi. 

Umarım sizlerde izleme şansı yakalarsınız, eğer fırsatınız olursa mutlaka izleyin derin. 😇



 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın