29 Ocak 2024 Pazartesi

0 B. K. Borison - Aşk Işığı Çiftliği


~~~*~~~
Tüm gülümsemelerim, bakışlarım, kucaklamalarım ve dokunuşlarım senin olabilir. Kalbim de. Onu hala istiyorsan.
~~~*~~~ 

 

Bir Noel kitabı olduğunu öğrenince ve çıktığını görünce mutlaka denemeliyim dedim. Bu ay aldım ve bu ayda okudum. Aslında Noel geçti falan ama yine de henüz ocak ayındayız diyerek okudum. Bu ayın muhtemelen son kitabı olacak yeni başlayacağımı da yetiştiremem diye düşünüyorum. 

Genelde Noel hikayeleri hep küçük kasaba temalı hikayeler oluyor ve bu da öyleydi. Küçük bir kasaba, çok yakın arkadaşlar ve bir Noel çiftliği temalıydı. 


~~~*~~~
Sualtında yüzüyor gibi hissettiğim onca ayın ardından, Luka karşıma çıkınca su yüzeyine çıkmayı başarmıştım.
~~~*~~~ 

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Stella bir Noel çiftliği işletmektedir ve ne yazık ki işler hiç de düşündüğü kadar iyi gitmemektedir. Her şeyi herkese iyi gösterirken aslında kendisi oldukça zorlanmaktadır. Bir gün bir fenomenin ödüllü yarışmasına katılır ve orada finalistlerden olur. Fenomen gelip beş günlük bir vlog çekecektir ve kazanana da para ödülü verecektir. Stella'nın da o ödüle ihtiyacı vardır. Yarışmaya katılırken de kendisinin sevgilisi olduğunu belirtmiştir. Şimdi finalistlere kaldığı içinde kendisine bir sevgili bulması gerekir. En yakın arkadaşı ve neredeyse on senedir arkadaş olduğu Luka'ya teklif eder. Luka'da bu durumu kabul edip Stella'ya yardımcı olacaktır. Aynı kasabada annesi yaşadığı için sık sık şehirden kasabaya gelen Luca için de bu durum hiç zor olmayacaktır. Bunu anlaşmalı ve sahte bir sevgililik olarak planladıktan sonra yavaş yavaş o role bürünmeye başlarlar. Ardından bütün kasabaya onları sevgili olduğu haberi yayılır. Bütün kasabanın beklediği şey de aslında budur. Çünkü her ikisi de her ne kadar kendi içlerinde duygularını yaşasalar da ilgilerini ve dikkatlerini hep birbirlerine vermekten geri durmamaktadırlar. Bütün bunların yanında sahte olarak başlayan sevgililik aslında ikilinin arasındaki çekime karşı koyamaması, yavaş adımlarla hamlelerde bulunması sonucunda aşk ortaya çıkmaya başlar. Ancak bazı sorunlar vardır çünkü Stella'nın eğer yürümezse arkadaşlığını kaybetmekten korkması Luka'nın daha cesur davranması kafasını karıştırmaktadır. Bir de birileri çiftliğe müdahale etmektedir. Çiftlikteki ağaçlara, balkabaklarına, mahsullere ve kulübelere hasar vermektedir. Stella'nın bir de bununla uğraşması gerekmektedir. 

Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki, gerçekten böyle Noel çiftlikleri var mı? Çoğu kitapta bu çiftliklerden bahsediliyor ve gerçekten varsa görmeyi istiyorum. Merak etmemek elde değil o heyecanı, o görüntüleri, o atmosferi... 😇


~~~*~~~
Luka elini sırtımda gezdirip omzuma koydu. "Nereye gidersen git, her zaman evine dönersin."
"Evet." Carina oğluna parmaklarını şıklattı. "Ve evle birlikte aile gelir."
~~~*~~~ 

Stella'nın güçlü durma çabası, her şeye rağmen ayakta durup da sorunları çözmeye çalışması, her şeyle baş edebilmek için uğraşması güzel anlatılmıştı. Hatta çalışanları için kendinden fedakarlık yapması da öyle... 

Luka ise... onun tarafından bir şeyler okumasak da -kitap sadece Stella tarafından anlatılıyor- adamın kendini ifade etme çabası, ilgisi, Stella'nın hayatına dahil olmak için çırpınması ve hatta dışarıda kaldığı konularda da tavrını koyması çok tatlıydı.

Stella'nın çiftlik çalışanları Beckett ve Layla da çok güzel karakterlerdi. Resmen genç kadına yarımdı olabilmek için çabalar moddaydılar. 

Kasaba halkı süperdi. Aslında filmi olsa çok keyifle izlenip, hatta eğlenerek izlenecek bir rom-com olabilirdi. Ama kitap olarak ne yazık ki bunu hissedemedim. 

Stella'nın kendi içindeki ruh hali, depresifliği, kaybetme korkusu, tereddütleri falan zaman zaman sıktığını itiraf edebilirim. 

Kitapta çok bir olay olmadığı için açıkçası zaman zaman da sıktı diyebilirim. Aşk konusunda da bence eksikliği vardı. Çünkü karakterlerin birbirlerine duydukları ve gösterdikleri arkadaşlık daha ön planda gibiydi aşk çok sönük kalmış gibiydi. 

Çiftlikle ilgili olanlar da hadi bir hareket katalım diye düşünerek yazılmış hissi verdi açıkçası. 

Bilemiyorum kitabı film olsaydı çok severek izlerdim ama okurken sıkıldığımı söylemem gerek. Benim nazarımda benlik bir kitap değildi. Eğer aldıysanız da çok büyük beklentiyle okumayın derim. 

Kitaba dair puanım 5 üzerinden 2,5 veriyorum. 🌟🌟/🌟


~~~*~~~
"Sana bunu hiç söylemedim," dedim Luka'ya. "Ama o hırdavatçıda olmam gerekmiyordu. Ben sadece... dolaşıyordum. Kendimi üretken olmaya ikna etmeye çalışıyordum. Sana rastlayınca..." Titrek bir nefes alıp gözlerimi kırpıştırarak tavana baktım. Noel ağacı çiftliği olan bir kadının duygusal olması şaşırtıcı değildi. Luka kadehini masaya bırakıp endişeli bir şekilde doğruldu. "Bilmiyorum, sanırım annemin seni bana gönderdiğini düşündüm. Hayatım boyunca bir hırdavatçıya girdiğimi sanmıyorum... bilmiyorum. Sanırım böyle düşünmek hoşuma gidiyor."
~~~*~~~ 


Lovelight Serisi

  • Aşk Işığı Çiftliği



~~~*~~~
"Şimdi nasıl hissediyorsun?"
Dürüst olmaya razı mısın?
Derin bir nefes aldım. "Hala korkuyorum," dedim ona. Gözlerinin içine bakıp ne kadar dehşete kapıldığını, ciddi ve aptalca aşık olduğumu görmesini umdum. "Gerçekten korkuyorum." Sen en iyi dostumsun. Bunu yaparsak ve yürümezse, her şeye rağmen hayatımda olacağını bilmek istiyorum."
"Hayatında olacağım," dedi Luka, avuçlarını yukarı aşağı gezdirirken bana yaklaştı. "Benden kurtulamayacaksın, söz veriyorum."
~~~*~~~ 



Kitabın adı     : Aşk Işığı Çiftliği
Orijinal adı     : Lovelight Farms
Yazarı            : B. K. Borison
Çevirmen        : Kübra Tekneci
Seri Bilgisi       : Lovelight #1
Yayınevi          : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı     : 328

Kitabın tanıtım yazısı: 

İKİ EN İYİ ARKADAŞ, SAHTE BİR İLİŞKİ VE NE PAHASINA OLURSA OLSUN KURTARILMASI GEREKEN BİR ÇİFTLİK. 

 Aşk Işığı Çiftliği, Aşk Işığı romantik komedi serisinin ilk kitabı.

Ölü Noel ağaçlarıyla dolu bir çayır, rakun ailesinin Noel Baba çiftliğine düşmanca saldırı planları, gizemli bir şekilde ortadan kaybolan sevkiyatlar… Açıkça söylemek gerekirse, “Aşk Işığı Çiftliği” sahibi Stella Bloom’un hayallerindeki büyülü kış tam olarak bu değil.

Stella, uzun yıllardır sevdiği Noel Ağacı çiftliğini kurtarmak için ünlü influencer Evelyn St. James’in Instagram’da düzenlediği bir yarışmaya katılıp 100.000 dolarlık para ödülüyle çiftliği maddi sıkıntılardan kurtarabilir. Başvurusunda kendini ve erkek arkadaşını çiftlik sahibi, çiftliği ise çiftler için “romantik kaçamak” noktası olarak tanıtması dışında bir sorun yok. Eh, belki bir sorun olabilir; aslında erkek arkadaşının olmaması gibi.

Yine de bir Noel mucizesi mümkün: O Noel mucizesi sadece sıcak çikolata içmek için uğramış bir en yakın arkadaş olsa da! Stella bir anda kendini sahte bir ilişkinin içinde bulabilir ama bu, şimdiye kadar aldığı en iyi Noel hediyesi.

“Borison’ın kelimelerinin özel bir büyüsü var.” —Elena Armas, İspanyol Aşk Aldatmacası ve Amerikan Ev Arkadaşı romanlarının New York Times Çoksatan Yazarı

“B.K. Borison, romantizmin heyecan verici yeni sesi.” —Hannah Grace

“O şenlikli küçük kasaba atmosferi, bu kitabın her sayfasında sevgiyle aşılanmış.” —Tessa Bailey

“B.K. Borison, sıcacık, samimi romantizmin ustası.” —Beth Reekles, Netflix’in sevilen dizisi The Kissing Booth’un yazarı

“Bu kitap, okumayı asla bırakmak istemeyeceğiniz türde, sıcacık ve büyüleyici.” —Book Riot

“Büyüleyici ve nefes kesici: Noel dönemini seven herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap.” —Refinery29





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın