28 Haziran 2021 Pazartesi

0 Alice Oseman - Kalp Çarpıntısı Cilt 1 (Heartstopper #1)



~~~*~~~
"Aman Tanrım onunla birlikte bu kadar çok vakit geçirmeye kalbim dayanmayacak...
~~~*~~~

Vee bu sefer karşınıza bambaşka bir tür ile geldim. :) 

Kalp Çarpıntısı, bir çizgi roman, grafik roman olarak geçiyor ve normal bildiğiniz düz yazı olan kitaplardan değil. Dolayısıyla benim ilk kez denediğim tür olmasına rağmen keyif aldım. 

Alice Oseman'ın okuduğum ilk kitabıydı ve 4 kitaptan oluşan Heartstopper Serisinin ilk ciltiydi Kalp Çarpıntısı. Eğlenceli ve okunması keyifli olmasının yanında LGBT içerikli olduğunu da bilerek okumalısınız. Evet kitabın karakteri olan eşcinsel dolayısıyla bu tür kurguları okumaktan hoşlanmıyorsanız okumayın sonra gereksiz yere gömmeyin kitabı. 

Kitabın konusuna değinmek gerekirse; Charlie, henüz lise öğrencisi olan ve okulun yeni şubesine giden bir delikanlıdır. Orada sınıf arkadaşı Nick ile tanışır ve ondan hoşlanmaya başlar. Nick ise kızlardan hoşlandığını düşünürken Charlie ile bu  kadar vaki geçirmeyi sevmesinden dolayı da duygularını sorgulamaya başlamıştır. Aynı sınıfta, aynı sırada oturan ve aynı takımda olan Nick ve Charlie'nin arkadaşlıklarını ve kendileri ile ilgili keşiflerini okuyoruz. Hem de eğlenceli ve güzel çizimlerle... 

Öncelikle dediğim gibi daha önce bu türü hiç okumadım o yüzden ilk defa deneyimledim ve çok hoşuma gitti. Bu seriyi kesinlikle okumaya devam edeceğim umarım Yabancı Yayınları çok bekletmez bu konuda bizi. 

Kitabın çizimleri çok güzeldi. İç tasarımı  da öyle... Kitap baya emek isteyen detaylarla süslüydü. Böyle bir kitabı yazabilmek ya da çevirebilmek ve duyguları resimlerle anlatmak çok zor olsa gerek. 

Neyse bu tür bir kitabın yorumu çok uzun olmuyor ne yazık ki ancak ben sevdim. Devamında neler olacağını merak ediyorum. Heyecanla diğer ciltlerin de çıkmasını bekliyorum :) 


~~~*~~~
"Garip olduğunu biliyorum ama daha önce hiçbir arkadaşımı onun kadar sevdiğimi sanmıyorum.
...
Ama Charlie ile birlikteyken gün hiç bitmesin istiyorum??"
~~~*~~~



Heartstopper Serisi



Kitabın adı     : Kalp Çarpıntısı - Cilt 1
Orijinal adı     : Heartstopper - Volume 1
Yazarı            : Alice Oseman
Çevirmen        : Ömer Anlatan
Seri Bilgisi       Heartstopper #1
Yayınevi          : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı     : 288

Kitabın tanıtım yazısı: 

İki genç tanışırlar.
Dost olurlar.
Ve sonra aşk başlar.

Charlie ve Nick aynı okula gitseler de daha önce hiç karşılaşmamışlardı… bir gün aynı sırada oturmaya başlayıncaya kadar. Daha ilk hafta bitmeden ayrılmaz ikili olmuşlardı bile.

Fakat Charlie, hiç şansı olmadığını bilmesine rağmen Nick’e çok fena tutulmuştu. Her ikisi de hislerini sorgulamaya başlarken, aşkın onlara bir sürprizi vardı.

“Bu kitaba bayıldım!" —Rainbow Rowell

“Âşık olmak hiç bu kadar büyüleyici olmamıştı.” —Ngozi Ukazu

 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın